Στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου του στις κατασκευές, τις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ εστιάζει ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Οι δύο τομείς οδηγούν την αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου, που χτίζει ισχυρό ανεκτέλεστο ύψους 2,8 δισ. ευρώ. Για υγιή ανάπτυξη των εσόδων και ομαλοποίηση της πορείας του EBITDA, σε σύγκριση με το 2021, που καθρεφτίζουν την ολοκλήρωση της στρατηγικής μετασχηματισμού που χάραξε η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Ευθύμιος Μπουλούτας, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους.

Οι νέες προς υπογραφή συμβάσεις στον τομέα των κατασκευών, καθώς και η ανάκαμψη της κυκλοφορίας στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους, κυρίως στην Αττική Οδό, επισφραγίζουν τις θετικές προοπτικές για το έτος. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ο Όμιλος θα δώσει το «παρών» στη μεγάλη πλειοψηφία των νέων διαγωνισμών για έργα υποδομών, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις που θα βγουν στον αέρα ως το τέλος του έτους.

Διαβάστε επίσης: Ελλάκτωρ: Εγκρίθηκε από τη ΓΣ η πώληση του κλάδου ΑΠΕ στη Motor Oil

Η ΑΚΤΩΡ συνέχισε για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με θετική λειτουργική κερδοφορία, ενώ τα έσοδα του κλάδου των κατασκευών διαμορφώθηκαν σε 244,7 εκατ. αυξημένα κατά 29,2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η οικονομική εξυγίανση του Ομίλου και η συνακόλουθη βελτίωση της ρευστότητας του κλάδου, μαζί με τη χαλάρωση των μέτρων του COVID-19, οδήγησαν στη βελτίωση των εσόδων από τις κατασκευές.

Οι συμβάσεις

Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2022, η ΑΚΤΩΡ και οι θυγατρικές της υπέγραψαν μες το εξάμηνο νέα έργα, ύψους 321 εκατ. ευρώ, ενώ από το τέλος Ιουνίου μέχρι σήμερα, στη δεξαμενή των έργων έχουν προστεθεί ακόμη 24 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των συμβάσεων συγκαταλέγονται:

· η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, συνολικού μήκους 74,8 χλμ., αξίας 105 εκατ. ευρώ

· η σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του ΚΕΛ Ψυττάλειας, αξίας 67,5 εκατ.

· η αποκατάσταση της διώρυγας του Ισθμού, αξίας 24,7 εκατ.

· η μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστημάτων τηλεπικοινωνίων, ασθενών ρευμάτων και ελέγχου της επέκτασης προς Καλαμαριά του μετρό Θεσσαλονίκης, αξίας 17,4 εκατ. ευρώ

· τα αντιπλημμυρικά έργα της ευρύτερης περιοχής Λαχαναγοράς στη Θεσσαλονίκη, αξίας 15,3 εκατ. ευρώ

· η αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος του Προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, αξίας 15 εκατ.

· η μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση φωτοβολταϊκού πάρκου 16Wp στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αξίας 11,4 εκατ. ευρώ

· η κατασκευή καταστημάτων δικτύου πώλησης της ΔΕΗ, αξίας 9,6 εκατ. ευρώ

· η λειτουργία και συντήρηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας, αξίας 6,5 εκατ. ευρώ

· η θυγατρική ΤΟΜΗ υπέγραψε συμβάσεις, αξίας 36 εκατ. ευρώ

Έχοντας κλείσει το εξάμηνο με ανεκτέλεστο υπόλοιπο στα 1,8 δισ. ευρώ, με τα νέα έργα και τις συμβάσεις που αναμένεται να υπογραφούν, το συνολικό ανεκτέλεστο των κατασκευών ανέρχεται σε 2,8 δισ. ευρώ. Επιπλέον, η ΑΚΤΩΡ θα είναι ο κατασκευαστής των έργων στις Γούρνες Ηρακλείου και στο κτήμα Καμπά στην Κάντζα, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 350 εκατ. ευρώ.

Τα έργα

Τα έργα στα οποία η ΑΚΤΩΡ και οι θυγατρικές της έχουν αναδειχθεί μειοδότες ανέρχονται σε 950 εκατ. ευρώ (ποσό που αναλογεί στον Όμιλο). Τα κυριότερα από αυτά είναι τα εξής:

· ΒΟΑΚ, τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, αξίας 153,1 εκατ. ευρώ

· κατασκευή του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, αξίας 151,1 εκατ. ευρώ

· επέκταση λεωφόρου Κύμης προς Εθνική Οδό στον κόμβο Καλυφτάκη, αξίας 103,3 εκατ.

· αποκατάσταση και συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Bucuresti-Craiova-Timisoara-Cluj- Brasov-Iasi-Galati-Constata LOT 2 στη Ρουμανία, αξίας 94 εκατ. ευρώ, καθώς και της γραμμής Bucuresti-Craiova-Timisoara-Cluj- Brasov-Iasi-Galati-Constata LOT 1, αξίας 93 εκατ. ευρώ

· κατασκευή επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας με σήραγγα στην Κλεισούρα, αξίας 48 εκατ. ευρώ

Στη διεκδίκηση νέων παραχωρήσεων

Μια σειρά νέων παραχωρήσεων και έργων ΣΔΙΤ βρίσκονται ήδη στο στόχαστρο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που είδε τα έσοδα του εν λόγω κλάδου, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, να φτάνουν στα 126,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 29% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Μια αύξηση 28 εκατ. ευρώ που αποδίδεται στην αύξηση της κυκλφορίας στην Αττική Οδό, μετά την κάμψη λόγω της πανδημίας.

Σημειώνεται ότι η αύξηση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους που διαχειρίζεται η ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ως μέλος κοινοπραξιών) ανήλθε στο πρώτο εξάμηνο σε 31%, με την Αττική Οδό, που είναι και η πλέον κερδοφόρος παραχώρηση, να σημειώνει αύξηση 28%. Μάλιστα, εάν δεν είχε προκύψει η κακοκαιρία του Ιανουαρίου, τότε η κίνηση θα είχε ισοφαρίσει τις επιδόσεις του 2019, των οποίων υπολείπετο κατά 1,5%.

Όσον αφορά σε νέα έργα, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ συμμετέχει μεταξύ άλλων στον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδούς, σε διαγωνισμούς για τα ΣΔΙΤ της κατασκευής Κέντρων Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, Δικαστικών Μεγάρων, φοιτητικών εστιών, για το ΣΔΙΤ συντήρησης του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής. Επίσης, συμμετέχει στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για το Λιμάνι του Ηρακλείου και τη μαρίνα megayachtsστην Κέρκυρα, ενώ στις 5 Αυγούστου υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για τον λιμένα Ηγουμενίτσας. Συμμετέχει, επίσης, στο σχήμα του προσωρινού αναδόχου για το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ και σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ προετοιμάζουν Πρότυπη Πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.

Σημειώνεται ότι στον κλάδο της Ανάπτυξης Ακινήτων, παρά την αβεβαιότητα για την εξέλιξη της πανδημίας, όσο και της ενεργειακής κρίσης, παρατηρήθηκε, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης της επισκεψιμότητας στο Smart Park, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων να ξεπεράσει και τα επίπεδα του 2019, παρουσιάζοντας μια δυναμική πορεία ανάκαμψης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΓΑΙΟΣΕ: Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Επιχειρήσεις |

Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη

Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση

Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Επιχειρήσεις |

Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF

Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.