
Μπορεί η πανδημία να όξυνε τα ψηφιακά αντανακλαστικά των ελληνικών επιχειρήσεων, ωστόσο, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ, εξακολουθούν να εμφανίζουν υστέρηση στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών. Ειδικά στις πολύ μικρές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η διείσδυση των νέων τεχνολογιών παραμένει αδύναμη, συγκρινόμενη με τις επιδόσεις των κρατών – μελών της Ε.Ε.
Η Ελλάδα τερματίζει μόλις στην τέταρτη θέση από το τέλος και συγκεκριμένα 24η, ανάμεσα στα 27 ευρωπαϊκά κράτη στον Δείκτη Ψηφιακής Έντασης των επιχειρήσεων (Digital Intensity Index-DII 2021). Οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες εμφανίζουν πολύ χαμηλό DII, γεγονός που υποδηλώνει χαμηλό ποσοστό εταιρικών επενδύσεων σε ψηφιακές τεχνολογίες.
Διαβάστε επίσης: Οι ψηφιακές τεχνολογίες ως απάντηση για την επόμενη ημέρα
Η χώρα μας ξεπερνά στον Δείκτη Ψηφιακής Έντασης των επιχειρήσεων μόνο την Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, που είναι οι τρεις χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις. Αδύναμες, αν και καλύτερες από αυτές της Ελλάδας, είναι και οι επιδόσεις της Λετονίας, της Πολωνίας και της Σλοβακίας.
«Η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά τους. Η κρίση που προκλήθηκε από τον COVID-19 έδειξε επίσης ότι η ψηφιοποίηση είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της οικονομικής ανθεκτικότητας των επιχειρήσεων», σχολιάζει η Eurostat, η οποία δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία.
Υστερεί η Ευρώπη συνολικά
Ο DII μετρά τη χρήση διαφορετικών ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις και η βαθμολογία του (0-12) καθορίζεται από το πόσες από τις 12 επιλεγμένες ψηφιακές τεχνολογίες χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις. Όσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία, τόσο μεγαλύτερη είναι η ψηφιακή ένταση της επιχείρησης, που κυμαίνεται από πολύ χαμηλή έως πολύ υψηλή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2021, το ποσοστό των επιχειρήσεων της Ε.Ε., που είχε φτάσει σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης, ήταν 56%.
Από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ), το 55% έφτασε σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης σε σύγκριση με το 88% των μεγάλων επιχειρήσεων.
Στο μεταξύ, μόνο το 3% των ΜμΕ της Ε.Ε. έφτασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης, ενώ το 18% κινήθηκε σε υψηλό επίπεδο. Οι περισσότερες από τις ΜμΕ κατέγραψαν χαμηλά (34%) ή πολύ χαμηλά (45%) επίπεδα ψηφιακής έντασης.
Σύμφωνα με έναν από τους στόχους του Digital Compass – το όραμα της Ε.Ε. για τη δεκαετία του ψηφιακού μετασχηματισμού – περισσότερες από το 90% των ΜμΕ της Ε.Ε. θα πρέπει να φτάσει τουλάχιστον ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που έφτασαν σε πολύ υψηλό επίπεδο DII ήταν στη Φινλανδία, τη Δανία και τη Μάλτα (10%) και τη Σουηδία (9%). Εν τω μεταξύ, η Ρουμανία και η Βουλγαρία υστερούσαν με περίπου τα τρία τέταρτα των επιχειρήσεων που χαρακτηρίζονται από πολύ χαμηλή ψηφιακή ένταση (77% και 74%, αντίστοιχα).


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025