Τέλος Σεπτεμβρίου ή το αργότερο αρχές Οκτωβρίου, αναμένεται τελικά το μετρό να «πιάσει» Πειραιά! Η σύνδεση του πρώτου λιμανιού της χώρας με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διαρκεί πλέον 55 λεπτά!
Το τμήμα Νίκαια – Πειραιάς είναι σχεδόν έτοιμο, με τα δοκιμαστικά δρομολόγια και τα έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ στις 14 Σεπτεμβρίου αναμένεται -εκτός σοβαρού απροόπτου- η πλατεία Κοραή να αποδοθεί και πάλι στους Πειραιώτες! Παραμένει περίκλειστη εδώ και χρόνια λόγω των έργων του μετρό.
Διαβάστε επίσης: Το Μετρό αλλάζει σελίδα από το φθινόπωρο
Χωρίς προβλήματα τα δοκιμαστικά δρομολόγια
Οι συρμοί που εκτελούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχίζουν την πορεία τους χωρίς προβλήματα, διερχόμενοι από τους τρεις σταθμούς της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) και φτάνουν μέχρι το τέρμα της γραμμής που είναι το φρέαρ Δεληγιάννη, κάτω από την οδό Λαμπράκη.
Με αυτές τις δοκιμές ολοκληρώνεται η πιστοποίηση των συστημάτων σηματοδότησης, ενώ θα έχουν «τεσταριστεί» και όλοι οι τύποι των συρμών (47 στο σύνολό τους) που σήμερα διαθέτει το αθηναϊκό μετρό.
Υπενθυμίζεται, πως με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης προς τον Πειραιά, θα λειτουργήσουν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ο προγραμματισμός για τα επίσημα εγκαίνια είναι για το τέλος Σεπτεμβρίου, εφόσον τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχιστούν χωρίς προβλήματα. Οι τελευταίες εργασίες ολοκλήρωσης των σταθμών προχωρούν κανονικά και ήδη οι τρεις σταθμοί παρουσιάζουν εικόνα ετοιμότητας.
Ο προβληματισμός
Πάντως, πηγές της ΣΤΑΣΥ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η εμπορική λειτουργία της γραμμής να μετατεθεί για τις αρχές Οκτωβρίου. Εκείνο που προβληματίζει τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είναι η έλλειψη συρμών, κυρίως για τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο. Πρόκειται για συρμούς που διαθέτουν πρόσθετο ειδικό παντογράφο για να τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα και από το εναέριο δίκτυο τροφοδοσίας του προαστιακού που λειτουργεί στο τμήμα Δουκίσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο. Σήμερα υπάρχουν μόνον 7 τέτοιοι συρμοί, ενώ οι υπόλοιποι 40 διαθέτουν σύστημα τροφοδοσίας μόνο από το ηλεκτρικό δίκτυο που είναι εγκατεστημένο παράλληλα με τις σιδηροτροχιές.
Λόγω της αύξησης του μήκους της γραμμής 3 του μετρό, με την προσθήκη των σταθμών του Πειραιά, αλλά και της έλλειψης τουλάχιστον 2 συρμών με δυνατότητα διπλής τροφοδοσίας, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο που τώρα εκτελούνται ανά 30 λεπτά, με τη λειτουργία της επέκτασης προς Πειραιά θα εκτελούνται ανά 35 λεπτά.
Με τη λειτουργία της επέκτασης αυτής, ο Δήμος Πειραιά θα διαθέτει πλέον πέντε σταθμούς μετρό, από δύο σήμερα στη γραμμή 1 (Φάληρο και Πειραιάς), καθώς και οι 3 νέοι σταθμοί βρίσκονται εντός των διοικητικών του ορίων.
Τα στοιχεία της επέκτασης
Υπολογίζεται, ότι συνολικά 132.000 επιπλέον επιβάτες θα χρησιμοποιούν τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, ενώ η απευθείας σύνδεση του Λιμανιού του Πειραιά με το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διαρκεί λιγότερο από μια ώρα (αναμενόμενη διάρκεια ταξιδιού 55 λεπτά).
Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ήδη, στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Σημειωτέον, ότι οι σταθμοί που παραδόθηκαν σε λειτουργία έχουν σχεδιαστεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στο δίκτυο μετρό.
Με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά, οι πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο υπολογίζονται σε 63.000 ημερησίως, ενώ οι κάτοικοι των Δήμων Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας έχουν στη διάθεση τους μια σύγχρονη γραμμή μετρό.
Ήδη, η λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό έχει σημαντικότατα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη, αλλά και θετικές επιπτώσεις στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής: Μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030