Τέλος Σεπτεμβρίου ή το αργότερο αρχές Οκτωβρίου, αναμένεται τελικά το μετρό να «πιάσει» Πειραιά! Η σύνδεση του πρώτου λιμανιού της χώρας με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διαρκεί πλέον 55 λεπτά!
Το τμήμα Νίκαια – Πειραιάς είναι σχεδόν έτοιμο, με τα δοκιμαστικά δρομολόγια και τα έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ στις 14 Σεπτεμβρίου αναμένεται -εκτός σοβαρού απροόπτου- η πλατεία Κοραή να αποδοθεί και πάλι στους Πειραιώτες! Παραμένει περίκλειστη εδώ και χρόνια λόγω των έργων του μετρό.
Διαβάστε επίσης: Το Μετρό αλλάζει σελίδα από το φθινόπωρο
Χωρίς προβλήματα τα δοκιμαστικά δρομολόγια
Οι συρμοί που εκτελούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχίζουν την πορεία τους χωρίς προβλήματα, διερχόμενοι από τους τρεις σταθμούς της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) και φτάνουν μέχρι το τέρμα της γραμμής που είναι το φρέαρ Δεληγιάννη, κάτω από την οδό Λαμπράκη.
Με αυτές τις δοκιμές ολοκληρώνεται η πιστοποίηση των συστημάτων σηματοδότησης, ενώ θα έχουν «τεσταριστεί» και όλοι οι τύποι των συρμών (47 στο σύνολό τους) που σήμερα διαθέτει το αθηναϊκό μετρό.
Υπενθυμίζεται, πως με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης προς τον Πειραιά, θα λειτουργήσουν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ο προγραμματισμός για τα επίσημα εγκαίνια είναι για το τέλος Σεπτεμβρίου, εφόσον τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχιστούν χωρίς προβλήματα. Οι τελευταίες εργασίες ολοκλήρωσης των σταθμών προχωρούν κανονικά και ήδη οι τρεις σταθμοί παρουσιάζουν εικόνα ετοιμότητας.
Ο προβληματισμός
Πάντως, πηγές της ΣΤΑΣΥ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η εμπορική λειτουργία της γραμμής να μετατεθεί για τις αρχές Οκτωβρίου. Εκείνο που προβληματίζει τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είναι η έλλειψη συρμών, κυρίως για τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο. Πρόκειται για συρμούς που διαθέτουν πρόσθετο ειδικό παντογράφο για να τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα και από το εναέριο δίκτυο τροφοδοσίας του προαστιακού που λειτουργεί στο τμήμα Δουκίσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο. Σήμερα υπάρχουν μόνον 7 τέτοιοι συρμοί, ενώ οι υπόλοιποι 40 διαθέτουν σύστημα τροφοδοσίας μόνο από το ηλεκτρικό δίκτυο που είναι εγκατεστημένο παράλληλα με τις σιδηροτροχιές.
Λόγω της αύξησης του μήκους της γραμμής 3 του μετρό, με την προσθήκη των σταθμών του Πειραιά, αλλά και της έλλειψης τουλάχιστον 2 συρμών με δυνατότητα διπλής τροφοδοσίας, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο που τώρα εκτελούνται ανά 30 λεπτά, με τη λειτουργία της επέκτασης προς Πειραιά θα εκτελούνται ανά 35 λεπτά.
Με τη λειτουργία της επέκτασης αυτής, ο Δήμος Πειραιά θα διαθέτει πλέον πέντε σταθμούς μετρό, από δύο σήμερα στη γραμμή 1 (Φάληρο και Πειραιάς), καθώς και οι 3 νέοι σταθμοί βρίσκονται εντός των διοικητικών του ορίων.
Τα στοιχεία της επέκτασης
Υπολογίζεται, ότι συνολικά 132.000 επιπλέον επιβάτες θα χρησιμοποιούν τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, ενώ η απευθείας σύνδεση του Λιμανιού του Πειραιά με το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διαρκεί λιγότερο από μια ώρα (αναμενόμενη διάρκεια ταξιδιού 55 λεπτά).
Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ήδη, στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Σημειωτέον, ότι οι σταθμοί που παραδόθηκαν σε λειτουργία έχουν σχεδιαστεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στο δίκτυο μετρό.
Με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά, οι πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο υπολογίζονται σε 63.000 ημερησίως, ενώ οι κάτοικοι των Δήμων Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας έχουν στη διάθεση τους μια σύγχρονη γραμμή μετρό.
Ήδη, η λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό έχει σημαντικότατα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη, αλλά και θετικές επιπτώσεις στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής: Μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως.
Latest News
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών