![Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/202002071130488072-768x556-1.jpg)
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων δεν είναι τόσο η άνοδος των ναύλων όσο η άνοδος των αξιών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών.
Όπως τονίζει o ναυλομεσιτικός οίκος, η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος στην αξία των πλοίων σημειώθηκε το τελευταίο διάστημα στα δεξαμενόπλοια Suezmaxes ηλικίας 15 ετών που είναι ακριβότερα κατά 58,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ και οι αξίες στα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στα VLCC ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει άνοδο κατά 20,5%.
Το σχέδιο
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην μεγάλη ζήτηση κυρίως από Ρώσους και Ασιάτες αγοραστές που θέλουν να «στήσουν» στόλους από γηραιότερα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν ρωσικό αργό, αποκαλύπτει ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικό αργό: Σε επίπεδα ρεκόρ τα φορτία που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης
Γενικότερα όσον αφορά την αγορά των δεξαμενοπλοίων επισημαίνεται ότι οι τιμές νεότευκτων πλοίων VLCC και Suezmax αυξήθηκαν κατά 5% από την αρχή του έτους, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες αυξήθηκαν κατά 17% και 13% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, και στην συρρίκνωση των θέσεων στα ναυπηγεία για νέες κατασκευές.
Πάντως συγκρίνοντας ένα νεότευκτο και ένα μεταχειρισμένο 5ετίας ο οίκος διαπιστώνει ότι οι τιμές για τα μεταχειρισμένα έχουν αυξηθεί πολύ (στα VLCC και Suezmax 5 ετών κατά 17% και 23% αντίστοιχα από την αρχή του έτους.
Σημειώνεται ότι η τιμή παραγγελίας ενός VLCC είναι στα 120 εκατομμύρια δολάρια έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων που κοστίζει ένα ίδιο πλοίο 5ετίας, όμως το μεταχειρισμένο προσφέρει συγκριτικά ορισμένα πλεονεκτήματα όπως την άμεση διαθεσιμότητα και ένα ευνοϊκότερο κόστος μετασκευής σε σύγκριση με ένα νεότευκτο σκάφος σε πολύ υψηλότερη τιμή και με μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης..
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του