Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων δεν είναι τόσο η άνοδος των ναύλων όσο η άνοδος των αξιών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών.
Όπως τονίζει o ναυλομεσιτικός οίκος, η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος στην αξία των πλοίων σημειώθηκε το τελευταίο διάστημα στα δεξαμενόπλοια Suezmaxes ηλικίας 15 ετών που είναι ακριβότερα κατά 58,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ και οι αξίες στα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στα VLCC ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει άνοδο κατά 20,5%.
Το σχέδιο
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην μεγάλη ζήτηση κυρίως από Ρώσους και Ασιάτες αγοραστές που θέλουν να «στήσουν» στόλους από γηραιότερα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν ρωσικό αργό, αποκαλύπτει ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικό αργό: Σε επίπεδα ρεκόρ τα φορτία που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης
Γενικότερα όσον αφορά την αγορά των δεξαμενοπλοίων επισημαίνεται ότι οι τιμές νεότευκτων πλοίων VLCC και Suezmax αυξήθηκαν κατά 5% από την αρχή του έτους, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες αυξήθηκαν κατά 17% και 13% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, και στην συρρίκνωση των θέσεων στα ναυπηγεία για νέες κατασκευές.
Πάντως συγκρίνοντας ένα νεότευκτο και ένα μεταχειρισμένο 5ετίας ο οίκος διαπιστώνει ότι οι τιμές για τα μεταχειρισμένα έχουν αυξηθεί πολύ (στα VLCC και Suezmax 5 ετών κατά 17% και 23% αντίστοιχα από την αρχή του έτους.
Σημειώνεται ότι η τιμή παραγγελίας ενός VLCC είναι στα 120 εκατομμύρια δολάρια έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων που κοστίζει ένα ίδιο πλοίο 5ετίας, όμως το μεταχειρισμένο προσφέρει συγκριτικά ορισμένα πλεονεκτήματα όπως την άμεση διαθεσιμότητα και ένα ευνοϊκότερο κόστος μετασκευής σε σύγκριση με ένα νεότευκτο σκάφος σε πολύ υψηλότερη τιμή και με μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης..
Latest News
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο