![Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/202002071130488072-768x556-1.jpg)
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων δεν είναι τόσο η άνοδος των ναύλων όσο η άνοδος των αξιών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών.
Όπως τονίζει o ναυλομεσιτικός οίκος, η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος στην αξία των πλοίων σημειώθηκε το τελευταίο διάστημα στα δεξαμενόπλοια Suezmaxes ηλικίας 15 ετών που είναι ακριβότερα κατά 58,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ και οι αξίες στα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στα VLCC ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει άνοδο κατά 20,5%.
Το σχέδιο
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην μεγάλη ζήτηση κυρίως από Ρώσους και Ασιάτες αγοραστές που θέλουν να «στήσουν» στόλους από γηραιότερα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν ρωσικό αργό, αποκαλύπτει ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικό αργό: Σε επίπεδα ρεκόρ τα φορτία που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης
Γενικότερα όσον αφορά την αγορά των δεξαμενοπλοίων επισημαίνεται ότι οι τιμές νεότευκτων πλοίων VLCC και Suezmax αυξήθηκαν κατά 5% από την αρχή του έτους, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες αυξήθηκαν κατά 17% και 13% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, και στην συρρίκνωση των θέσεων στα ναυπηγεία για νέες κατασκευές.
Πάντως συγκρίνοντας ένα νεότευκτο και ένα μεταχειρισμένο 5ετίας ο οίκος διαπιστώνει ότι οι τιμές για τα μεταχειρισμένα έχουν αυξηθεί πολύ (στα VLCC και Suezmax 5 ετών κατά 17% και 23% αντίστοιχα από την αρχή του έτους.
Σημειώνεται ότι η τιμή παραγγελίας ενός VLCC είναι στα 120 εκατομμύρια δολάρια έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων που κοστίζει ένα ίδιο πλοίο 5ετίας, όμως το μεταχειρισμένο προσφέρει συγκριτικά ορισμένα πλεονεκτήματα όπως την άμεση διαθεσιμότητα και ένα ευνοϊκότερο κόστος μετασκευής σε σύγκριση με ένα νεότευκτο σκάφος σε πολύ υψηλότερη τιμή και με μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης..
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023