
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων δεν είναι τόσο η άνοδος των ναύλων όσο η άνοδος των αξιών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών.
Όπως τονίζει o ναυλομεσιτικός οίκος, η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος στην αξία των πλοίων σημειώθηκε το τελευταίο διάστημα στα δεξαμενόπλοια Suezmaxes ηλικίας 15 ετών που είναι ακριβότερα κατά 58,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ και οι αξίες στα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στα VLCC ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει άνοδο κατά 20,5%.
Το σχέδιο
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην μεγάλη ζήτηση κυρίως από Ρώσους και Ασιάτες αγοραστές που θέλουν να «στήσουν» στόλους από γηραιότερα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν ρωσικό αργό, αποκαλύπτει ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικό αργό: Σε επίπεδα ρεκόρ τα φορτία που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης
Γενικότερα όσον αφορά την αγορά των δεξαμενοπλοίων επισημαίνεται ότι οι τιμές νεότευκτων πλοίων VLCC και Suezmax αυξήθηκαν κατά 5% από την αρχή του έτους, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες αυξήθηκαν κατά 17% και 13% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, και στην συρρίκνωση των θέσεων στα ναυπηγεία για νέες κατασκευές.
Πάντως συγκρίνοντας ένα νεότευκτο και ένα μεταχειρισμένο 5ετίας ο οίκος διαπιστώνει ότι οι τιμές για τα μεταχειρισμένα έχουν αυξηθεί πολύ (στα VLCC και Suezmax 5 ετών κατά 17% και 23% αντίστοιχα από την αρχή του έτους.
Σημειώνεται ότι η τιμή παραγγελίας ενός VLCC είναι στα 120 εκατομμύρια δολάρια έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων που κοστίζει ένα ίδιο πλοίο 5ετίας, όμως το μεταχειρισμένο προσφέρει συγκριτικά ορισμένα πλεονεκτήματα όπως την άμεση διαθεσιμότητα και ένα ευνοϊκότερο κόστος μετασκευής σε σύγκριση με ένα νεότευκτο σκάφος σε πολύ υψηλότερη τιμή και με μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης..


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»