
Δυναμική αποδεικνύεται η ένταξη της Θεσσαλονίκης στον τομέα της κρουαζιέρας, με τα στοιχεία να δείχνουν αύξηση κατά 23% στα κρουαζιερόπλοια που θα καταπλεύσουν το 2023 έναντι του 2022.
Η φετινή χρονιά να αναμένεται να ολοκληρωθεί με 61 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αριθμός ρεκόρ για τα μέχρι σήμερα δεδομένα του λιμανιού της πόλης, ωστόσο το 2023 όπως δείχνουν οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις θα αποτελέσει χρονιά ορόσημο καθώς αναμένονται 75 κρουαζιερόπλοια. Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμη και αν δεν προστεθούν και επιπλέον κρουαζιερόπλοια την επόμενη χρονιά, η αύξηση μεταξύ 2023 – 2022 θα αγγίξει το 23%.
Διαβάστε επίσης: Χρονιά ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Home porting
Όπως μεταδίδει το voria.gr, η πρώτη άφιξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για το 2023 θα γίνει στις 10 Φεβρουαρίου. Το κρουαζιερόπλοιο είναι το «Viking Sky» και επόμενος προορισμός του θα είναι το Κουσάντασι.
Τελευταία προγραμματισμένη αύξηση για το 2023 αναμένεται να είναι αυτή του κρουαζιερόπλοιου «Celestyal Olympia» στις 27 Δεκεμβρίου. Επόμενο λιμάνι για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ο Βόλος. Η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων το 2023 αναμένονται τον Ιούλιο με 12 αφίξεις, τον Αύγουστο με 9 και τον Σεπτέμβριο με 10.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, η καλύτερη χρόνια για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη στην προηγούμενη δεκαετία ήταν το 2015, όταν έδεσαν 35 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 26.356 επιβάτες.
Τα στοιχεία, πάντως, της φετινής χρονιάς αλλά και της επόμενης καταδεικνύουν πως η Θεσσαλονίκη γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικός προορισμός, μετά από χρόνια προσπαθειών, μπαίνοντας, πλέον, δυναμικά, στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού ενώ παράλληλα βρίσκει τη θέση της όχι μόνον στον χάρτη της κρουαζιέρας, αλλά και του «home port», αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.
Εκτιμάται πως στην περίπτωση που ένα κρουαζιερόπλοιο περνάει απλώς από ένα λιμάνι (call visit) ξοδεύονται περί τα 80 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, ενώ στην περίπτωση του home porting, ξοδεύονται 170 ευρώ ανά άτομο την ημέρα.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.) κατά συνέπεια ο οικονομικός αντίκτυπος είναι άκρως σημαντικός για την ευρύτερη περιοχή.
Ταξίδι εξοικείωσης για Σέρβους, Ρουμάνους και Πολωνούς δημοσιογράφους
Ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) για εξειδικευμένους Σέρβους, Ρουμάνους και Πολωνούς δημοσιογράφους, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας της με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οργάνωσε το ταξίδι για οχτώ δημοσιογράφους, με λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τη Θεσσαλονίκη και η πρωτοβουλία της είχε στόχο την προβολή της πόλης ως αφετηρία κρουαζιέρας για τα ελληνικά νησιά και την ανάδειξη της νέας τουριστικής υπηρεσίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στις συγκεκριμένες αγορές – στόχους. Η πρωτοβουλία υλοποιήθηκε σε συνεργασία και με τα Γραφεία του ΕΟΤ στις τρεις χώρες.
Στο πλαίσιο του ταξιδιού εξοικείωσης οι δημοσιογράφοι φιλοξενήθηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης, γνωρίζοντας την υπερχιλιετή Ιστορία της, τον πολιτισμό και το μητροπολιτικό χαρακτήρα της, ενώ ακολούθησε η κρουαζιέρα επτά διανυκτερεύσεων «Ειδυλλιακό Αιγαίο», με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», το οποίο πραγματοποιεί επιβίβαση και αποβίβαση (homeporting) κάθε Κυριακή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος, «συνεχίζοντας τη στρατηγικής σημασίας συνεργασία με τον ΟΛΘ, προχωρούμε στην υλοποίηση δράσεων για την προβολή της Θεσσαλονίκης ως αφετηρία κρουαζιέρας, ώστε να μπορέσουμε έτσι να την τοποθετήσουμε στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας ως έναν δυναμικό προορισμό εκκίνησης της κρουαζιέρας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Επιλέξαμε δημοσιογράφους από τα Βαλκάνια, προκειμένου να προβάλουμε το προϊόν αυτό σε τουρίστες, οι οποίοι έχουν και οδική (συνεπώς πιο εύκολη) πρόσβαση στην Κεντρική Μακεδονία και τους καθιστά δυνητικούς αποδέκτες της υπηρεσίας της κρουαζιέρας».


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)