«Έγινε πλέον κοινός τόπος στην Ευρώπη, ακόμα και σε χώρες που δεν περιμέναμε, ότι τα εθνικά μέσα, οι εθνικές δυνατότητες είναι περιορισμένες για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στο θέμα των πυρκαγιών και ότι πλέον δεν είναι απλώς μεσογειακό φαινόμενο» τόνισε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στην ΕΡΤ μετά το άτυπο συμβούλιο υπουργών διαχείρισης κρίσεων στις Βρυξέλλες.
Διαβάστε επίσης: Η κλιματική αλλαγή και το δίλημμα της αποανάπτυξης
Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη για «κοινή ευρωπαϊκή απάντηση».
Η διαχείριση πυρκαγιών
Ειδικότερα, ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε: «τελείωσε ένα έκτακτο, άτυπο συμβούλιο Υπουργών διαχείρισης κρίσεων και ως γνωστόν η συζήτηση επικεντρώθηκε στη διαχείριση των πυρκαγιών. Φέτος ήταν μία πάρα πολύ δύσκολη χρονιά για την Ευρώπη. Έφτασαν τα καμένα στρέμματα πάνω από 7 εκατομμύρια. Ακόμη και χθες είχαμε ενεργοποίηση του μηχανισμού για πρώτη φορά από τη Γερμανία. Τέτοια φαινόμενα είχαμε φέτος. Η συζήτηση ήταν διεξοδική. Όλοι οι υπουργοί που έλαβαν το λόγο πιστεύω ότι πήραν μία θέση η οποία, ίσως όταν ήμουν εγώ επίτροπος και προσπαθούσαμε να εφαρμόσουμε το rescEU, να μην ήταν τόσο ομόφωνη όσο σήμερα. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό».
Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι «έγινε πλέον κοινός τόπος στην Ευρώπη, ακόμα και σε χώρες που δεν περιμέναμε, ότι τα εθνικά μέσα, οι εθνικές δυνατότητες είναι περιορισμένες για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στο θέμα των πυρκαγιών και ότι πλέον δεν είναι απλώς μεσογειακό φαινόμενο. Γι’ αυτό θεωρώ ότι και τα συμπεράσματα που έβγαλε ο επίτροπος Λέναρσιτς, ήταν απόδειξη αυτής της ομοφωνίας: ότι χρειαζόμαστε μία κοινή ευρωπαϊκή απάντηση, χρειαζόμαστε να είμαστε μαζί, να ανεβάσουμε τον προϋπολογισμό του rescEU, του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας γιατί μόνο έτσι θα δώσουμε ικανοποιητικές λύσεις, μόνο έτσι θα μπορέσουμε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στον τομέα αυτό».
Οι τέσσερις τομείς
«Ήταν πολύ ευχάριστο διότι φτάσαμε περίπου σε αυτή την ομοφωνία. Ο επίτροπος τώρα έχει τη δυνατότητα να πάει να διαπραγματευτεί στο πλαίσιο της συζήτησης με τη Γενική Διεύθυνση Προϋπολογισμού. Νομίζω ότι θα έχουμε καλά νέα σε 4 τομείς: τον πρώτο στο θέμα του ευρωπαϊκού στόλου: θα έχουμε και ελικόπτερα, εκτός από τα γνωστά Canadairs, που ήδη προχωρά το κοινό αίτημα, του joint procurement, όπως λέγεται. Επίσης, έκανε εξαιρετική εντύπωση το πόσο καλά πήγε η δική μας πρόταση, το Prepositioning Pilto Project, η προεγκατάσταση δηλαδή των πυροσβεστών από όλη την Ευρώπη και ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για μας και απεδείχθη ότι είναι τόσο αναγκαίο. Θα ενισχυθεί και αυτό με νέα χρηματοδότηση.
Την ίδια στιγμή, έγινε συζήτηση και πάλι υπήρξε μία ομοφωνία, ότι χρειαζόμαστε να επιμείνουμε πάρα πολύ στην πρόληψη και πρόληψη είναι επίσης αυτό που κάναμε φέτος στην Ελλάδα όπου δόθηκαν περίπου 100 εκατομμύρια για να αφαιρέσουμε από τα δάση μας όλο το καύσιμο υλικό που είναι ό,τι χειρότερο. Χρειαζόμαστε δηλαδή αυτό που λέμε “διαχείριση δασών”. Θεωρώ ότι σιγά σιγά θα πρέπει να έχουμε ευρωπαϊκή ενίσχυση, ευρωπαϊκή χρηματοδότηση σε αυτό και επίσης, ότι έγινε κοινή αντίληψη ότι σε αυτή την μεγάλη μάχη, είναι αυτή η γνωστή διατύπωση στα αγγλικά: “we are in the same boat”, “είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα”.
Ακούσαμε τοποθετήσεις που δεν τις ακούγαμε άλλη φορά, από τη Γερμανία, από χώρες σκανδιναβικές, και σας λέω κάνοντας μία σύγκριση με το τι πέρασα, τις προσπάθειες για να υλοποιήσουμε το rescEU τότε, το κλίμα είναι πολύ διαφορετικό διότι έγινε επιτέλους αντιληπτό ότι η κλιματική κρίση είναι εδώ και φέρνει πολύ πολύ καινούρια πράγματα και για αυτό δεν μπορούμε να πάμε όπως πηγαίναμε εχτές. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία, πρέπει να αλλάξουμε τις προσεγγίσεις μας».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες