Την ετήσια έκθεση Maritime Forecast to 2050 παρουσίασε σήμερα ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV, εστιάζοντας στο πώς να ξεπεραστεί το «μείζον εμπόδιο» της διαθεσιμότητας καυσίμων.
Το Maritime Forecast αποτελεί βασικό στοιχείο της σειράς μελετών Energy Transition Outlook (ETO) του DNV, και η φετινή έκτη έκδοση που αποτελείται από 84 σελίδες εξετάζει τις ολοκληρωμένες υποδομές παραγωγής, διανομής και ανεφοδιασμού καυσίμων που απαιτούνται για να καταστεί δυνατή η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε καύσιμα ουδέτερα ως προς τις εκπομπές αεριών του θερμοκηπίου.
- Διαβάστε επίσης: MSC: Χτίζει mega terminal στο λιμάνι του Ρότερνταμ
Τα δύο μοντέλα
Η έκθεση παρουσιάζει επίσης μια επικαιροποιημένη εκτίμηση σχετικά με τους κανονισμούς, τις τάσεις, τις μελλοντικές τεχνολογίες και το κόστος για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Διαμορφώνει δύο διαφορετικά μοντέλα για την απαλλαγή από αυτές: το «Current IMOambitions to 2050» και το «Full Decarbonization by2050». Tα μοντέλα αυτά καταδεικνύουν μια ποικιλομορφία στο μελλοντικό ενεργειακό μείγμα που θα περιλαμβάνει τόσο ορυκτά όσο και ουδέτερα από άνθρακα καύσιμα, με τα ορυκτά καύσιμα να καταργούνται σταδιακά έως το 2050.
«Η αναζήτηση των βέλτιστων εναλλακτικών επιλογών και τεχνολογιών καυσίμων με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς η διεθνής κοινότητα επιδιώκει να απαλλαγεί από τις εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του DNV Maritime, KnutØrbeck-Nilssen. «Καμία βιομηχανία δεν μπορεί να απαλλαγεί από τον άνθρακα μεμονωμένα, επομένως οι βιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο πρέπει να κάνουν τις σωστές επιλογές από κοινού, και η βιώσιμη ενέργεια θα πρέπει να κατευθύνεται εκεί όπου έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το μείζον εμπόδιο είναι η διαθεσιμότητα καυσίμων και για να ξεπεραστεί, πρέπει να δημιουργηθούν αλυσίδες εφοδιασμού μέσω δια-βιομηχανικών συμμαχιών.
Η κρίσιμη δεκαετία
«Τα ουδέτερα ως προς τις εκπομπές άνθρακα καύσιμα πρέπει να είναι διαθέσιμα για τα πλοία μέσα σ’ αυτή τη δεκαετία, μέσα από μονοπάτια απανθρακοποίησης που θα έχουν αξιολογηθεί. Το αργότερο έως το 2030, το 5% της ενέργειας για τη ναυτιλία θα πρέπει να προέρχεται από τα εν λόγω καύσιμα. Αυτό θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις τόσο σε τεχνολογίες επί του πλοίου όσο και σε χερσαίες υποδομές», συνέχισε.
- Διαβάστε επίσης: Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο
Οι συντονισμένες προσπάθειες από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων και των μεγάλων παρόχων ενέργειας και καυσίμων καθώς και των λιμένων, είναι ζωτικής σημασίας, ενώ τα θεσμικά κίνητρα πρέπει να ενθαρρύνουν εκείνους που θα κάνουν τα πρώτα βήματα να συμμετάσχουν σε ένα εκκολαπτόμενο παγκόσμιο δίκτυο πράσινων ναυτιλιακών διαδρομών.
«Κλειδί» η ευελιξία
Η νέα και εκτεταμένη συλλογή σεναρίων μείγματος καυσίμου για τη ναυτιλία μπορεί να εφαρμοστεί στο ενημερωμένο πλαίσιο Carbon-Risk-Framework του DNV για να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να βρουν τις πιο αποτελεσματικές και οικονομικά αποδοτικές στρατηγικές καυσίμων, ενώ η εστίαση στην ευελιξία καυσίμου και την ενεργειακή απόδοση παραμένει το κλειδί για την ομαλή ενεργειακή μετάβαση και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου επένδυσης σε παθητικά περιουσιακά στοιχεία.
Όσον αφορά στην επιλογή καυσίμου, η αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική τιμή και τη διαθεσιμότητα σημαίνει ότι ένας ξεκάθαρος νικητής μεταξύ των πολλαπλών επιλογών – αμμωνία, μεθανόλη, ντίζελ ή μεθάνιο, που παράγεται από βιομάζα, ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια ή ορυκτά καύσιμα με δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα – δε μπορεί να ανακηρυχθεί ακόμη ή στο εγγύς μέλλον. Το Maritime Forecast περιγράφει υπό ποιες συνθήκες κάθε μία από τις επιλογές θα επικρατήσει. Το βελτιωμένο μοντέλο GHG Pathway του DNV εκτιμά το επενδυτικό κόστος της εφαρμογής νέων αλυσίδων εφοδιασμού καυσίμων και τεχνολογιών καυσίμων, καθώς και τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης για τον παγκόσμιο στόλο.
- Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Συμφωνίες για την ασφάλεια και την επιχειρηματικότητα
Ο Eirik Ovrum, DNV Maritime Principal Consultantκαι επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας τουMaritime Forecast to 2050, δήλωσε: «Τα ευρήματά μας έρχονται να προστεθούν στο σύνολο των ερευνητικών στοιχείων που αποδεικνύουν ότι οι πλοιοκτήτες πρέπει να λάβουν εγνωσμένες, στιβαρές και μακροπρόθεσμες αποφάσεις για τις επενδύσεις που απαιτούνται για τον υπάρχοντα στόλο και τα νεότευκτα πλοία τους.
Τρεις οικογένειες καυσίμων
«Διερευνούμε παραλλαγές σε τρεις οικογένειες καυσίμων στις οποίες προσομοιώνουμε τη διαθεσιμότητα βιώσιμης βιομάζας για την παραγωγή βιοκαυσίμων, ανανεώσιμης ενέργειας για παραγωγή ηλεκτρο-καυσίμων και ορυκτών καυσίμων σε συνδυασμό με δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) για την παραγωγή μπλε καυσίμων. Διερευνούμε επίσης παραλλαγές για συγκεκριμένους τύπους καυσίμων, στις οποίες εξετάζονται εξονυχιστικά βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις σχετικές διαφορές κόστους μεταξύ των καυσίμων σε κάθε οικογένεια. Συνολικά διερευνούμε 24 σενάρια απαλλαγής από τον άνθρακα».
Η μετάβαση στα καύσιμα έχει ήδη ξεκινήσει, με το 5,5% των πλοίων (GT) σε λειτουργία και το 33% GT των πλοίων υπό κατασκευή σήμερα να μπορούν να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα (με επικρατέστερο το LNG). Η μελλοντική αγορά θα εξαρτάται από πολλαπλές πηγές ενέργειας, από την ενοποίηση με τις περιφερειακές αγορές ενέργειας, από την παραγωγή ενέργειας και τις βιομηχανίες, καθώς και από τη διαθεσιμότητα και την τιμή των πηγών ενέργειας.
Οι επενδύσεις τεχνολογίας
Ο DNV προβλέπει ότι οι επενδύσεις τεχνολογίας επί του πλοίου που απαιτούνται για τα σενάρια πορείας προς την απανθρακοποίηση μέχρι το 2050, θα κυμανθούν από 8 έως 28 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως (ανάλογα με τον τύπο καυσίμου που θα επικρατήσει), μεταξύ 2022 και 2050. Επενδύσεις μεταξύ 30 και 90 δισεκατομμυρίων USD ετησίως έως το 2050 απαιτούνται για τις χερσαίες αλυσίδες εφοδιασμού καυσίμων.
«Δύο χιλιάδες πλοία αναμένεται να παραγγέλλονται ετησίως έως το 2030, αλλά ακόμη δεν έχει βρεθεί η βέλτιστη λύση για την επιλογή καυσίμου», δήλωσε ο Ørbeck-Nilssen. Και καταλήγει: «Απέναντι σε αυτήν την αβεβαιότητα, η νέα έκθεση MaritimeForecast to 2050 μπορεί να χρησιμεύσει ως φάρος παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και πρακτικών λύσεων για να διασφαλιστεί ότι τα πλοία θα παραμείνουν ανταγωνιστικά και συμμορφούμενα με τους κανόνες καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους, χωρίς -παράλληλα- να παραγνωρίζεται η διαρκής ανάγκη για ασφάλεια».
Latest News
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο