Επτά από τους δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) κατέγραψαν μειωμένα περιθώρια λειτουργικού κέρδους το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του ιδίου έτους καθώς όπως εκτιμά η Alphaliner επλήγησαν από έναν συνδυασμό πτωτικών ναύλων, αυξανόμενου κόστους και ασθενέστερης ζήτησης.
Κατά μέσο όρο, ο κλάδος ανέφερε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 56,3% για το δεύτερο τρίμηνο, από 57,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Το περιθώριο είχε προηγουμένως σημειώσει αύξηση στο 1ο τρίμηνο μετά τα lockdown στη Σαγκάη που μείωσαν τα αποτελέσματα στο τέταρτο τρίμηνο.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η COSCO, η Evergreen και η Maersk Ocean ήταν οι μόνοι liners μεταξύ των δέκα πρώτων που ανέφεραν αύξηση του περιθωρίου τους την τελευταία περίοδο, με την COSCO ειδικότερα να έχει σημαντικά καλύτερη απόδοση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Αγεφύρωτο το χάσμα μεγεθών μεταξύ των κολοσσών και των μικρότερων εταιρειών
Οι επτά υπόλοιπες γραμμές σημείωσαν πτώση με τις ZIM και Wan Hai να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση από πάνω από 60% σε χαμηλό 50ετίας! Παρά όμως την ευρεία πτώση των περιθωρίων, η πλειονότητα των liners ανέφερε υψηλότερα (ή ακόμα και ρεκόρ) λειτουργικών κερδών (EBIT) τριμήνου στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Ξεχώρισαν για τα αυξημένα κέρδη έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες Liners οι Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, ONE, CMA CGM και COSCO, των οποίων οι αυξήσεις κερδών τροφοδοτήθηκαν από τα υψηλότερα έσοδα ανά teu, τα οποία με τη σειρά τους οφείλονταν σε υψηλότερα συμβόλαια και σε ορισμένες περιπτώσεις την έγκαιρη επέκταση του στόλου .
Αύξηση εξόδων
Στο μεταξύ σύμφωνα με την Alphaliners, τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους ακόμη και για εκείνους τους liners που ανέφεραν υψηλότερα κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνουν αύξηση των εξόδων για τον κλάδο, γεγονός που τόνισε την περασμένη εβδομάδα η CMA CGM. Τα λειτουργικά κόστη του γαλλικού αερομεταφορέα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 22% ετησίως το δεύτερο τρίμηνο (κόστη ναύλωσης, λιμενικά τέλη και καύσιμα).
Latest News
Ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το τάνκερ MV Sounion
Το δεξαμενόπλοιο Sunion που εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Οι 5 θέσεις της ECSA για μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία
Όπως τονίζει η ECSA η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας
Ρυμουλκείται σε ασφαλή τοποθεσία το δεξαμενόπλοιο Sounion
Το ελληνόκτητο Sounion ήταν φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ πριν χτυπηθεί από τους Χούθι
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Tο ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το Sounion
SOYNION: Συνεχίζεται η προσπάθεια για τη ρυμούλκηση
Προσπάθειες να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
«Ναυμαχία» Στυλιανίδη-πλοιάρχων για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας που επαναβεβαίωσε τη θέλησή του για ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ
Νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «Sounion» παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης,
Τι απαντά η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Jumpo Jet για το περιστατικό στη Μύκονο
Το Jumpo Jet ξεκίνησε ενώ ακόμη επιβίβαζε επιβάτες
Ρωσικός πύραυλος χτύπησε εμπορικό πλοίο στη Μαύρη Θάλασσα
Έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα στην Μαύρη Θάλασσα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο