Επτά από τους δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) κατέγραψαν μειωμένα περιθώρια λειτουργικού κέρδους το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του ιδίου έτους καθώς όπως εκτιμά η Alphaliner επλήγησαν από έναν συνδυασμό πτωτικών ναύλων, αυξανόμενου κόστους και ασθενέστερης ζήτησης.
Κατά μέσο όρο, ο κλάδος ανέφερε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 56,3% για το δεύτερο τρίμηνο, από 57,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Το περιθώριο είχε προηγουμένως σημειώσει αύξηση στο 1ο τρίμηνο μετά τα lockdown στη Σαγκάη που μείωσαν τα αποτελέσματα στο τέταρτο τρίμηνο.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η COSCO, η Evergreen και η Maersk Ocean ήταν οι μόνοι liners μεταξύ των δέκα πρώτων που ανέφεραν αύξηση του περιθωρίου τους την τελευταία περίοδο, με την COSCO ειδικότερα να έχει σημαντικά καλύτερη απόδοση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Αγεφύρωτο το χάσμα μεγεθών μεταξύ των κολοσσών και των μικρότερων εταιρειών
Οι επτά υπόλοιπες γραμμές σημείωσαν πτώση με τις ZIM και Wan Hai να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση από πάνω από 60% σε χαμηλό 50ετίας! Παρά όμως την ευρεία πτώση των περιθωρίων, η πλειονότητα των liners ανέφερε υψηλότερα (ή ακόμα και ρεκόρ) λειτουργικών κερδών (EBIT) τριμήνου στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Ξεχώρισαν για τα αυξημένα κέρδη έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες Liners οι Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, ONE, CMA CGM και COSCO, των οποίων οι αυξήσεις κερδών τροφοδοτήθηκαν από τα υψηλότερα έσοδα ανά teu, τα οποία με τη σειρά τους οφείλονταν σε υψηλότερα συμβόλαια και σε ορισμένες περιπτώσεις την έγκαιρη επέκταση του στόλου .
Αύξηση εξόδων
Στο μεταξύ σύμφωνα με την Alphaliners, τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους ακόμη και για εκείνους τους liners που ανέφεραν υψηλότερα κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνουν αύξηση των εξόδων για τον κλάδο, γεγονός που τόνισε την περασμένη εβδομάδα η CMA CGM. Τα λειτουργικά κόστη του γαλλικού αερομεταφορέα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 22% ετησίως το δεύτερο τρίμηνο (κόστη ναύλωσης, λιμενικά τέλη και καύσιμα).
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,