![Alphaliner: Μειώθηκαν τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους στους 7 από τους 10 liners [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Maersk.jpg)
Επτά από τους δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) κατέγραψαν μειωμένα περιθώρια λειτουργικού κέρδους το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του ιδίου έτους καθώς όπως εκτιμά η Alphaliner επλήγησαν από έναν συνδυασμό πτωτικών ναύλων, αυξανόμενου κόστους και ασθενέστερης ζήτησης.
Κατά μέσο όρο, ο κλάδος ανέφερε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 56,3% για το δεύτερο τρίμηνο, από 57,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Το περιθώριο είχε προηγουμένως σημειώσει αύξηση στο 1ο τρίμηνο μετά τα lockdown στη Σαγκάη που μείωσαν τα αποτελέσματα στο τέταρτο τρίμηνο.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η COSCO, η Evergreen και η Maersk Ocean ήταν οι μόνοι liners μεταξύ των δέκα πρώτων που ανέφεραν αύξηση του περιθωρίου τους την τελευταία περίοδο, με την COSCO ειδικότερα να έχει σημαντικά καλύτερη απόδοση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Αγεφύρωτο το χάσμα μεγεθών μεταξύ των κολοσσών και των μικρότερων εταιρειών
Οι επτά υπόλοιπες γραμμές σημείωσαν πτώση με τις ZIM και Wan Hai να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση από πάνω από 60% σε χαμηλό 50ετίας! Παρά όμως την ευρεία πτώση των περιθωρίων, η πλειονότητα των liners ανέφερε υψηλότερα (ή ακόμα και ρεκόρ) λειτουργικών κερδών (EBIT) τριμήνου στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Ξεχώρισαν για τα αυξημένα κέρδη έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες Liners οι Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, ONE, CMA CGM και COSCO, των οποίων οι αυξήσεις κερδών τροφοδοτήθηκαν από τα υψηλότερα έσοδα ανά teu, τα οποία με τη σειρά τους οφείλονταν σε υψηλότερα συμβόλαια και σε ορισμένες περιπτώσεις την έγκαιρη επέκταση του στόλου .
Αύξηση εξόδων
Στο μεταξύ σύμφωνα με την Alphaliners, τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους ακόμη και για εκείνους τους liners που ανέφεραν υψηλότερα κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνουν αύξηση των εξόδων για τον κλάδο, γεγονός που τόνισε την περασμένη εβδομάδα η CMA CGM. Τα λειτουργικά κόστη του γαλλικού αερομεταφορέα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 22% ετησίως το δεύτερο τρίμηνο (κόστη ναύλωσης, λιμενικά τέλη και καύσιμα).


Latest News

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal