Επτά από τους δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) κατέγραψαν μειωμένα περιθώρια λειτουργικού κέρδους το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του ιδίου έτους καθώς όπως εκτιμά η Alphaliner επλήγησαν από έναν συνδυασμό πτωτικών ναύλων, αυξανόμενου κόστους και ασθενέστερης ζήτησης.
Κατά μέσο όρο, ο κλάδος ανέφερε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 56,3% για το δεύτερο τρίμηνο, από 57,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Το περιθώριο είχε προηγουμένως σημειώσει αύξηση στο 1ο τρίμηνο μετά τα lockdown στη Σαγκάη που μείωσαν τα αποτελέσματα στο τέταρτο τρίμηνο.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η COSCO, η Evergreen και η Maersk Ocean ήταν οι μόνοι liners μεταξύ των δέκα πρώτων που ανέφεραν αύξηση του περιθωρίου τους την τελευταία περίοδο, με την COSCO ειδικότερα να έχει σημαντικά καλύτερη απόδοση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Αγεφύρωτο το χάσμα μεγεθών μεταξύ των κολοσσών και των μικρότερων εταιρειών
Οι επτά υπόλοιπες γραμμές σημείωσαν πτώση με τις ZIM και Wan Hai να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση από πάνω από 60% σε χαμηλό 50ετίας! Παρά όμως την ευρεία πτώση των περιθωρίων, η πλειονότητα των liners ανέφερε υψηλότερα (ή ακόμα και ρεκόρ) λειτουργικών κερδών (EBIT) τριμήνου στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Ξεχώρισαν για τα αυξημένα κέρδη έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες Liners οι Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, ONE, CMA CGM και COSCO, των οποίων οι αυξήσεις κερδών τροφοδοτήθηκαν από τα υψηλότερα έσοδα ανά teu, τα οποία με τη σειρά τους οφείλονταν σε υψηλότερα συμβόλαια και σε ορισμένες περιπτώσεις την έγκαιρη επέκταση του στόλου .
Αύξηση εξόδων
Στο μεταξύ σύμφωνα με την Alphaliners, τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους ακόμη και για εκείνους τους liners που ανέφεραν υψηλότερα κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνουν αύξηση των εξόδων για τον κλάδο, γεγονός που τόνισε την περασμένη εβδομάδα η CMA CGM. Τα λειτουργικά κόστη του γαλλικού αερομεταφορέα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 22% ετησίως το δεύτερο τρίμηνο (κόστη ναύλωσης, λιμενικά τέλη και καύσιμα).
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη