
Προς τον τραπεζικό δανεισμό έστρεψαν ελαφριά το πηδάλιο το 2021 οι ναυτιλιακές εταιρείες σύμφωνα με τον δείκτη της Petrofin Research για την παγκόσμια χρηματοδότηση των πλοίων. Για πρώτη φορά μετά από έντεκα χρόνια ο δείκτης κέρδισε μια μονάδα το 2021 σε σύγκριση με το 2020 καθώς το δανειακό χαρτοφυλάκιο των 40 τραπεζών που δίνουν τα περισσότερα δάνεια στην παγκόσμια ναυτιλία αυξήθηκε στα 290,12 δισ. δολάρια από 286,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.
Μέρος αυτής της στροφής αποτυπώνεται και στο χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών που αυξήθηκε το 2021 κατά 14,2% στα 12,48 δισ. δολ. Ωστόσο η άνοδος του παγκόσμιου ναυτιλιακού δανειακού χαρτοφυλακίου οφείλεται κυρίως στις ασιατικές και αυστραλιανές τράπεζες (APAC) που αύξησαν το χαρτοφυλάκια της από τα 100,85 δισ. δολάρια σε 114,75 δισ. δολ. Η ομάδα APAC αύξησε το μερίδιό της στα παγκόσμια χαρτοφυλάκια από 35% σε 39,5%. Το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών υποχώρησε περαιτέρω κατά 9,78 δισ. δολ., 5,8% σε ετήσια βάση.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικές τράπεζες: Αύξηση μεριδίων στα ναυτιλιακά δάνεια
Οι ελληνικές τράπεζες
Η Τράπεζα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο τη ναυτιλία είναι η BNP Paribas με 19,8 δισ. δολ. και ακολουθεί η China Exim με 18,5 δις. δολ και η γερμανική kwW με 17,15 δισ. δολ. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Bank of China με 14,50 δισ. δολ και η Credit Agricole OB με 13,5 δισ. δολ.
Οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται στις θέσεις 31η (Eurobank 3,38 δισ. δολ), 32η Πειραιώς (3,25 δισ. δολ.), 33η (Alpha Bank 3,30 δισ. δολ.) και 36η (Εθνική Τράπεζα με 2,65 δις. δολ.).
Σύμφωνα με την Petrofin Research, το 2021 εισήλθαν και πολλές μικρότερες τράπεζες στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Η έρευνα εντόπισε συνολικά 62 με ένα συνολικό χαρτοφυλάκιο 308,76 δισ. δολ ενώ όπως επισημαίνει υπάρχουν και άλλες με τοπικά χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της παγκόσμιας ναυτιλίας να υπολογίζεται στα 340 δισ. δολ η τα 2/3 του συνόλου της παγκόσμιας χρηματοδότησης των πλοίων, η οποία υπολογίζεται στα 500 δισ. δολ.
Τέλος όσον αφορά στο 2022 εκτιμάται ότι λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, των υψηλών τιμών ενέργειας, τις γεωγραφικές κυρώσεις, τα υψηλότερα επιτόκια αλλά και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης και τις ανησυχίες για μια επερχόμενη ύφεση, ο τραπεζικός δανεισμός το 2022 έχει διαταραχθεί καθώς οι τράπεζες έχουν γίνει πιο προσεκτικές ενώ αρνητικά επηρεάζεται από τα lockdown και την οικονομική επιβράδυνση και το κινεζικό leasing.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες