
Προς τον τραπεζικό δανεισμό έστρεψαν ελαφριά το πηδάλιο το 2021 οι ναυτιλιακές εταιρείες σύμφωνα με τον δείκτη της Petrofin Research για την παγκόσμια χρηματοδότηση των πλοίων. Για πρώτη φορά μετά από έντεκα χρόνια ο δείκτης κέρδισε μια μονάδα το 2021 σε σύγκριση με το 2020 καθώς το δανειακό χαρτοφυλάκιο των 40 τραπεζών που δίνουν τα περισσότερα δάνεια στην παγκόσμια ναυτιλία αυξήθηκε στα 290,12 δισ. δολάρια από 286,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.
Μέρος αυτής της στροφής αποτυπώνεται και στο χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών που αυξήθηκε το 2021 κατά 14,2% στα 12,48 δισ. δολ. Ωστόσο η άνοδος του παγκόσμιου ναυτιλιακού δανειακού χαρτοφυλακίου οφείλεται κυρίως στις ασιατικές και αυστραλιανές τράπεζες (APAC) που αύξησαν το χαρτοφυλάκια της από τα 100,85 δισ. δολάρια σε 114,75 δισ. δολ. Η ομάδα APAC αύξησε το μερίδιό της στα παγκόσμια χαρτοφυλάκια από 35% σε 39,5%. Το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών υποχώρησε περαιτέρω κατά 9,78 δισ. δολ., 5,8% σε ετήσια βάση.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικές τράπεζες: Αύξηση μεριδίων στα ναυτιλιακά δάνεια
Οι ελληνικές τράπεζες
Η Τράπεζα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο τη ναυτιλία είναι η BNP Paribas με 19,8 δισ. δολ. και ακολουθεί η China Exim με 18,5 δις. δολ και η γερμανική kwW με 17,15 δισ. δολ. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Bank of China με 14,50 δισ. δολ και η Credit Agricole OB με 13,5 δισ. δολ.
Οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται στις θέσεις 31η (Eurobank 3,38 δισ. δολ), 32η Πειραιώς (3,25 δισ. δολ.), 33η (Alpha Bank 3,30 δισ. δολ.) και 36η (Εθνική Τράπεζα με 2,65 δις. δολ.).
Σύμφωνα με την Petrofin Research, το 2021 εισήλθαν και πολλές μικρότερες τράπεζες στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Η έρευνα εντόπισε συνολικά 62 με ένα συνολικό χαρτοφυλάκιο 308,76 δισ. δολ ενώ όπως επισημαίνει υπάρχουν και άλλες με τοπικά χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της παγκόσμιας ναυτιλίας να υπολογίζεται στα 340 δισ. δολ η τα 2/3 του συνόλου της παγκόσμιας χρηματοδότησης των πλοίων, η οποία υπολογίζεται στα 500 δισ. δολ.
Τέλος όσον αφορά στο 2022 εκτιμάται ότι λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, των υψηλών τιμών ενέργειας, τις γεωγραφικές κυρώσεις, τα υψηλότερα επιτόκια αλλά και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης και τις ανησυχίες για μια επερχόμενη ύφεση, ο τραπεζικός δανεισμός το 2022 έχει διαταραχθεί καθώς οι τράπεζες έχουν γίνει πιο προσεκτικές ενώ αρνητικά επηρεάζεται από τα lockdown και την οικονομική επιβράδυνση και το κινεζικό leasing.


Latest News

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council