«Αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη κάποτε να γίνει πραγματικά το κέντρο της ευρύτερης Βαλκανικής πρέπει να έχει σύγχρονες υποδομές». Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος παραδέχθηκε ότι στη Θεσσαλονίκη υπήρχε ένα τεράστιο έλλειμμα υποδομής, προσθέτοντας, όμως, ότι η πόλη «θα γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».
Συγκεκριμένα, όπως είπε, μιλώντας το βράδυ της Πέμπτης 9 Σεπτεμβρίου, σε ημερίδα της Νέας Δημοκρατίας για τα έργα στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία, «αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη κάποτε να γίνει πραγματικά το κέντρο της ευρύτερης Βαλκανικής πρέπει να έχει σύγχρονες υποδομές. Πρέπει να έχει ένα λιμάνι το οποίο να το συνδέσουμε οδικά. Ούτε αυτό είχε γίνει τόσα χρόνια. Υπήρχε μία γέφυρα στον αέρα όλα αυτά τα χρόνια και όλοι μας είχαμε συμβιβαστεί με αυτό, ένα ημιτελές έργο, λες και ήμασταν μία τριτοκοσμική πόλη. Αυτά δρομολογήθηκαν και γίνονται πράξη. Και γίνονται πράξη και θα σηματοδοτήσουν πραγματικά μία συμπρωτεύουσα, η οποία θα γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Θα γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Στο τέλος του 2023 θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης
Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως «το πιο σύντομο ανέκδοτο σε αυτή την πόλη ήταν το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ε, λοιπόν, ακόμα ξέρω ότι πολλοί συμπολίτες σας δεν το πιστεύουν ότι θα γίνει. Αλλά σήμερα που μιλάμε γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια στα δύο τρίτα των διαδρομών. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το Μετρό είναι στην τελική του φάση».
Τόνισε επίσης πως «δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για μία Ελλάδα στο κρίσιμο σταυροδρόμι της ανατολικής Ευρώπης και να έχουμε συμβιβαστεί με το να μην έχουμε σιδηροδρομική και οδική σύνδεση με το λιμάνι. Αυτά τα αυτονόητα που συζητάγαμε επί τόσες δεκαετίες, τώρα γίνονται πράξη, χωρίς μεγάλα λόγια, με πολλή δουλειά, με συνέπεια, με βήμα προς βήμα προσέγγιση και με συνεργασία με όλους τους φορείς».
Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να επεκταθεί δυτικά
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στην ανάγκη για επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά. Σημείωσε ότι η πόλη της Θεσσαλονίκης πλέον αναπτύσσεται προς τα δυτικά. «Δυτική Θεσσαλονίκη σημαίνει πολύ νεολαία, σημαίνει δυναμικά κοινωνικά στρώματα και μία περιοχή που έχει ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο κατοίκους. Επομένως η λογική λέει ότι πρέπει να πάμε στα δυτικά. Συμφωνούμε όλοι σε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Πρόσθεσε, ακόμη, ότι μέσα στον επόμενο χρόνο ολοκληρώνεται η μελέτη ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα αποτελέσει και το βασικό εργαλείο για να χρηματοδοτηθεί η επέκταση προς τα δυτικά και βάσει της οποίας θα οριστεί πού θα κατασκευαστούν σταθμοί.
«Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Χρειάζεται Μετρό. Χρειάζεται σύγχρονο αεροδρόμιο. Χρειάζεται ένα λιμάνι που να το έχουμε συνδέσει οδικά και σιδηροδρομικά. Ε, αυτά όλα γίνονται», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε, άλλωστε, ότι οι προοπτικές της περιοχής είναι, ειδικά σήμερα με όλες τις αλλαγές που γίνονται γεωπολιτικά, τεράστιες. «Για να κάνουμε όμως τη Θεσσαλονίκη αυτό που όλοι οραματιζόμαστε, πρέπει κάποτε να κάνουμε τα απαραίτητα», σημείωσε.
Αναφέρθηκε, ενδεικτικά, στο λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στη Χαλκιδική, που επιτέλους παραδόθηκε. Αλλά και στο FlyOver, την πρώτη παρέμβαση στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης από τη δεκαετία του 1990. «Αυτά τα έργα δρομολογούνται, δεν είναι στη σφαίρα της φαντασίας μας, είναι έργα τα οποία πλέον βλέπουμε όλοι», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Γ. Καραγιάννης: Στόχος να τρέξουν σημαντικά έργα
Στον ουσιαστικό σχεδιασμό που εξελίσσεται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα και αποδεικνύει το ενδιαφέρον της πολιτείας αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση.
«Χρειαζόμασταν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.
Σημείωσε ότι στόχος από την πρώτη στιγμή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν να επιλυθούν τα ζητήματα που ταλαιπωρούσαν την πόλη και δημιουργούσαν δυσπιστία στους κατοίκους, όπως το Μετρό που πλέον έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023.
Παράλληλα, στόχος είναι να τρέξουν σημαντικά έργα όπως το FlyOver, καθώς και να επιλυθούν ζητήματα της καθημερινότητας και να φανεί ότι υπάρχει ουσιαστικός μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.
Έφερε δε, ως παράδειγμα, το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας και το Θέρμη – Γαλάτιστα τονίζοντας ότι «ξέρουμε πως πρόκειται για μικρά έργα, όμως επί 15 χρόνια δεν τα υλοποιούσε κάποιος. Εμείς τα παραδώσαμε νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα».
Σε αυτή την κατεύθυνση προχώρησαν αρκετά έργα με αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, όπως είναι τα γυμναστήρια στον δήμο Αμπελοκήπων και αντίστοιχες παρεμβάσεις σε Εύοσμο και Καλαμαριά και άλλες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
Σιδηροδρομικά έργα
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε ο κ. Καραγιάννης στα σιδηροδρομικά έργα που προχωρούν τονίζοντας ότι «ο σιδηρόδρομος θα αλλάξει συνολικά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης και θα ενισχύσει τον γεωστρατηγικό ρόλο της περιοχής».
Έκανε επίσης, εκτενή αναφορά στη σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι «υλοποιούμε δύο μεγάλα έργα το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ύψους 2,8 δισ. που θα αλλάξουν τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας».
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη επισήμανε τη διπλή σύνδεση, οδική και σιδηροδρομική, του λιμανιού, που θα το καταστήσουν αναπτυξιακό πόλο. «Έχουμε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που μας τιμά ως πόλη και με τις επενδύσεις που θα γίνουν τα επόμενα χρόνια το λιμάνι θα έχει τη θέση που του αξίζει» είπε χαρακτηριστικά.
«Τα σιδηροδρομικά έργα είναι πράσινα, φιλικά έργα, με μεγάλο ανταποδοτικό όφελος σε κοινωνία και κατοίκους. Το τρένο θα πρέπει να μπει στη ζωή μας» σημείωσε.
Τόνισε την αξία του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης εξηγώντας ότι «θα αλλάξει πάρα πολύ τις μετακινήσεις καθώς θα φτάνει κανείς σε περιοχές όπως στη Σίνδο και στο Καλοχώρι σε 20 λεπτά, όπου μαζί με την ανάπτυξη του Μετρό προς τα δυτικά θα αναβαθμίσουν σημαντικά την περιοχή».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που «τρέχουν». «Έχουμε το Θεσσαλονίκη – Ειδομένη που θα διπλασιάσει τον όγκο των εμπορευματικών μεταφορών, τις δύο γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις στη Φλώρινα» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
«Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στη Βόρεια Ελλάδα χωρίς σιδηρόδρομο. Η δουλειά που γίνεται αυτή την τριετία συστηματικά, θα φανεί το επόμενο διάστημα, ο σιδηρόδρομος θα αλλάξει τα πάντα στις μετακινήσεις» πρόσθεσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Επισκέψεις σε Δήμους
Νωρίτερα ο κ. Καραμανλής είχε διαδοχικές συσκέψεις στο δήμο Αμπελοκήπων- Μενεμένης με το Δήμαρχο και αντιπρόεδρο της ΚΕΔΕ, κ. Λάζαρο Κυρίζογλου, στο δήμο Κορδελιού- Ευόσμου, με το Δήμαρχο, κ. Κλεάνθη Μανδαλιανό και τους βουλευτές Α΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κώστα Γκιουλέκα και κ. Δημήτρη Κούβελα, στο δήμο Παύλου Μελά με το Δήμαρχο, κ. Δημήτρη Δεμουρτζίδη, στο δήμο Καλαμαριάς, με το Δήμαρχο κ. Ιωάννη Δαρδαμανέλη και τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής της ΝΔ Θεσσαλονίκης, κ. Ζήση Ιωακείμοβιτς.
Στις συναντήσεις ο Υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα έργων και παρεμβάσεων, το οποίο εκτελεί η Κυβέρνηση στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει την πρόοδο των έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και να συζητηθούν διεξοδικά οι ανάγκες σε νέα έργα υποδομών.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030