![Συνέδριο Economist: Βράβευση της Capital Group για τις πράσινες επιλογές στον τομέα της Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/photo_2022-09-09_23-28-03.jpg)
Πρωτεργάτης της «πράσινης επανάστασης» στη ναυτιλία, η Capital Group, κέρδισε το βραβείο για την κατηγορία «Βιώσιμη Ναυτιλία» στο συνέδριο του Economist. Ο πρόεδρος της εταιρείας Βαγγέλης Μαρινάκης παρέλαβε το βραβείο από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τακη Θεοδωρικάκο.
Ο πολύ μεγάλος αριθμός των συμμετοχών, οι οποίες αξιολογήθηκαν από την Κριτική Επιτροπή των GREEN AWARDS, που αποτελείται από κορυφαίους εμπειρογνώμονες του χώρου και στελέχη που διαθέτουν σημαντική εμπειρία και γνώση, αναβαθμίζει την αξία του βραβείου για την Capital που τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 3,2 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGC).
Ο πράσινος προσανατολισμός της Capital αποδεικνύεται και από το σημαντικό επενδυτικό σχέδιο που έχει καταρτίσει για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία για την υλοποίηση του οποίου προχώρησε πρόσφατα στην έκδοση δεύτερου ομολόγου στο Ελληνικό χρηματιστήριο, η οποία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.
Σύμφωνα με τον Economist «Η επιθυμία της εταιρείας να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος φαίνεται μέσα από την προσπάθεια ανάπτυξης της εταιρείας στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου όπως εξελιγμένα συστήματα πρόωσης, νέο σχεδιασμό γάστρας, συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η λίπανση της γάστρας με αέρα, δυνατότητα σύνδεσης του πλοίου με το δίκτυο ηλεκτρισμού κατά τον ελλιμενισμό και πολλά αλλα.
Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της αποτελεί προτεραιότητα, καθώς εξασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, αφού επιτρέπει να βρίσκεται η εταιρεία μπροστά από τις απατήσεις του όλο και εξελισσόμενου κανονιστικού πλαισίου και να παρέχει στους πελάτες της αλλά τελικά και στους καταναλωτές, μεταφορικό έργο με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα.»
Η επενδυση στον κλάδο του LNG είναι επίσης στρατηγικής σημασίας, καθώς αποτελεί μία αγορά υψηλής ανάπτυξης με θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, δεδομένου ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη σε καθαρές μηδενικές εκπομπές (net zero). Η ΕΕ αναγνωρίζει πλέον το φυσικό αέριο ως στρατηγικό στην προσπάθεια μείωσης τρων ρύπων που συντελούν στην υπερθέρμανση του κλίματος, παρά την κρίση της περιόδου στο φυσικό αέριο».
«Μονόδρομος η πράσινη επανάσταση»
Την στρατηγική επιλογή της Capital εξήγησε μιλώντας στο Συνέδριο του Economist ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πρόεδρος και ιδρυτής, Capital Maritime & Trading Corp τονίζοντας ότι η μετάβαση σε ένα πράσινο βιώσιμο μέλλον είναι μονόδρομος για την αντιμετώπιση των σημαντικών και πολύπλοκων προκλήσεων, μεταξύ των οποίων σοβαρή ενεργειακή κρίση που αντιμετωπίζει η Ευρώπη.
«Το μέλλον του πλανήτη δεν ανήκει σε αυτοκρατορίες που χρηματοδοτούν πολέμους εκμεταλλευόμενες τη συνεχιζόμενη εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα. Ανήκει στις δημοκρατίες που επενδύουν σε καθαρότερες πιο πράσινες τεχνολογίες, επιταχύνουν την Πράσινη Μετάβαση και βρίσκουν τρόπους για να σχεδιάσουν συλλογικά ένα βιώσιμο μέλλον» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης δείχνοντας το δρόμο.
Η ελληνική ναυτιλία, τόνισε, έχει ήδη ξεκινήσει την πράσινη επανάσταση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά