Tις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που διεξήχθη, σήμερα, Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση, ώστε η χώρα να προσαρμοστεί και να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές εξελίξεις και όχι να τρέχει πίσω από αυτές, όπως συνέβη πολλές φορές στο παρελθόν.
Διαβάστε επίσης: Παπαδόπουλος: Χρήση μέσων μεταφοράς που είναι λιγότερο ρυπογόνα και πιο οικονομικά
Όπως ανέφερε: «Το 2014, κατά την προηγούμενη θητεία μου ως υφυπουργός Μεταφορών, δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τους φορτιστές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε η ανάλογη συνέχεια από την προηγούμενη διακυβέρνηση.
Έτσι, το 2019, υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος μπορεί να βρει περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις και καθημερινά ο αριθμός τους αυξάνεται. Ο προγραμματισμός μας προβλέπει 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030, όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής.
Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, καθώς στον νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προβλέπεται ρητά η εκπόνηση σχεδίων υπέρ της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων, σε κάθε ΣΒΑΚ που υποβάλλεται προς έγκριση».
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις
Ο υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για τις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην τεχνική υποστήριξη του οχήματος:
«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θεσπίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είτε υβριδικά.
Τώρα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο σημαντικό βήμα, που αφορά στους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική κατηγορία με σπουδαίες προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον.
Επιταχύνουμε την κατάρτιση του πλαισίου για την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης και τις προϋποθέσεις για την πιστοποίησή τους.
Συγκεκριμένα, αντί να ακολουθήσουμε τη περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».
Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης
Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η τάση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς δυσκολίες που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχετικά, σημείωσε:
«Με βάση τα δεδομένα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων,από μόλις 404 ταξινομήσεις το 2019, φθάσαμε στις 3.594 το 2021, ενώ και το 2022, έως και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 2.992 νέες ταξινομήσεις.
Με αυτόν ρυθμό, πιθανότητα και το 2022 θα κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη στο σύνολό τους ανέρχονται σε 8.790. Σε αυτό τον αριθμό προστίθεται κι ένας στόλος περισσότερων από 100.000 υβριδικών κάθε είδους, οχήματα που χρειάζονται επισκευή και συντήρηση.
Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι η συντονισμένη πολιτική ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο αλλά και τη χορήγηση γενναίων κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος μέσα από το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποδίδει καρπούς.
Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να συνυπολογιστεί και η παροχή νέων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως το Ηλεκτρονικό Μητρώο Φορτιστών, με την ψηφιοποίηση του οποίου, ο χρήστης θα είναι σε θέση να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο που υπάρχει φορτιστής, ποιο το κόστος φόρτισης, αλλά και ο τρόπος πληρωμής της υπηρεσίας».
Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι ανεξάρτητα από τις αναταράξεις που προκαλεί η διεθνής συγκυρία, η κυβέρνηση διαμορφώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης