![Μιχάλης Παπαδόπουλος: Επιταχύνουμε την κατάρτιση του πλαισίου για την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/giannis_papadopoulos-electric-vehicle-13-768x512-1.jpg)
Tις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που διεξήχθη, σήμερα, Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση, ώστε η χώρα να προσαρμοστεί και να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές εξελίξεις και όχι να τρέχει πίσω από αυτές, όπως συνέβη πολλές φορές στο παρελθόν.
Διαβάστε επίσης: Παπαδόπουλος: Χρήση μέσων μεταφοράς που είναι λιγότερο ρυπογόνα και πιο οικονομικά
Όπως ανέφερε: «Το 2014, κατά την προηγούμενη θητεία μου ως υφυπουργός Μεταφορών, δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τους φορτιστές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε η ανάλογη συνέχεια από την προηγούμενη διακυβέρνηση.
Έτσι, το 2019, υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος μπορεί να βρει περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις και καθημερινά ο αριθμός τους αυξάνεται. Ο προγραμματισμός μας προβλέπει 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030, όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής.
Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, καθώς στον νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προβλέπεται ρητά η εκπόνηση σχεδίων υπέρ της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων, σε κάθε ΣΒΑΚ που υποβάλλεται προς έγκριση».
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις
Ο υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για τις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην τεχνική υποστήριξη του οχήματος:
«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θεσπίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είτε υβριδικά.
Τώρα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο σημαντικό βήμα, που αφορά στους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική κατηγορία με σπουδαίες προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον.
Επιταχύνουμε την κατάρτιση του πλαισίου για την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης και τις προϋποθέσεις για την πιστοποίησή τους.
Συγκεκριμένα, αντί να ακολουθήσουμε τη περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».
Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης
Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η τάση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς δυσκολίες που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχετικά, σημείωσε:
«Με βάση τα δεδομένα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων,από μόλις 404 ταξινομήσεις το 2019, φθάσαμε στις 3.594 το 2021, ενώ και το 2022, έως και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 2.992 νέες ταξινομήσεις.
Με αυτόν ρυθμό, πιθανότητα και το 2022 θα κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη στο σύνολό τους ανέρχονται σε 8.790. Σε αυτό τον αριθμό προστίθεται κι ένας στόλος περισσότερων από 100.000 υβριδικών κάθε είδους, οχήματα που χρειάζονται επισκευή και συντήρηση.
Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι η συντονισμένη πολιτική ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο αλλά και τη χορήγηση γενναίων κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος μέσα από το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποδίδει καρπούς.
Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να συνυπολογιστεί και η παροχή νέων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως το Ηλεκτρονικό Μητρώο Φορτιστών, με την ψηφιοποίηση του οποίου, ο χρήστης θα είναι σε θέση να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο που υπάρχει φορτιστής, ποιο το κόστος φόρτισης, αλλά και ο τρόπος πληρωμής της υπηρεσίας».
Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι ανεξάρτητα από τις αναταράξεις που προκαλεί η διεθνής συγκυρία, η κυβέρνηση διαμορφώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard