
Αρχίζει η επιστροφή των ελλήνων ναυτικών που επανδρώνουν τα δυο δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία που κρατούν οι αρχές του Ιράν σε αντίποινα για την υπόθεση του φορτίου του δεξαμενοπλοίου Lana που παραμένει στο αγγυροβόλιο του Πειραιά, ενημερώνει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «σε πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου της Ένωσης που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι εγκλωβισμένοι Ναυτεργάτες άμεσα θα επιστρέψουν στις χώρες από τις οποίες προέρχονται».
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΠΕΝΕΝ, «η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από αύριο Δευτέρα με την επιστροφή του έλληνα Ανθυποπλοιάρχου του πλοίου “Prudent Warrior”. Σήμερα αναμένεται να του χορηγηθεί η σχετική βίζα».
Στο δεύτερο πλοίο “Delta Poseidon”, στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος.
Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες των δύο Δ/Ξ.
Το σύνολο των Ελλήνων Ναυτεργατών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο.
«Θολό» τοπίο για τα πλοία
Σε ό, τι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι η κατάσταση παραμένει «θολή» και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει, τουλάχιστον στον μήνα Σεπτέμβρη, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεις από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα…
Η ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι από την πρώτη στιγμή απαίτησε από την κυβέρνηση, να μην χρησιμοποιηθούν τα πληρώματα των πλοίων ως μοχλός πίεσης ή διαπραγματευτικό χαρτί από τις ελληνικές αρχές στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ώστε να δρομολογηθεί η αντικατάστασή τους, ανεξάρτητα από τι εξέλιξη θα έχει η απελευθέρωση των πλοίων.
Δυστυχώς, προσθέτει η συνδικαλιστική οργάνωση, η θέση μας αυτή κατέστη δυνατή πολύ καθυστερημένα και όταν η ελληνική πλευρά κατέθεσε το σχετικό αίτημα οι ιρανικές αρχές το αποδέχτηκαν αμέσως!
Το Lana
Στο μεταξύ το δεξαμενόπλοιο “Lana” που μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο είναι αγκυροβολημένο στον Πειραιά, είναι πλήρως επανδρωμένο, ενώ διαθέτει όλα τα ναυτιλιακά έγγραφα για την αξιοπλοΐα του.
Τέλος, υπογραμμίζει η ΠΕΝΕΝ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ιρανική εφημερίδα έγραψε ότι η ιρανική κυβέρνηση έχει πληροφορίες ότι εάν το πλοίο “Lana” αναχωρήσει από την Ελλάδα και βγει στα διεθνή ύδατα, οι ΗΠΑ θα επιχειρήσουν ρεσάλτο για την κατάληψη του πλοίου και την κατάσχεση του φορτίου του, εφαρμόζοντας «γκανγκστερικά» την απόφαση για το εμπάργκο του ιρανικού πετρελαίου που έχουν αποφασίσει οι ΗΠΑ.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες