![ΠΕΝΕΝ: Αρχίζει η επιστροφή των ελλήνων ναυτικών των δεξαμενόπλοιων που κρατούνται στο Ιράν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/LANA-1-768x394-1-1.jpg)
Αρχίζει η επιστροφή των ελλήνων ναυτικών που επανδρώνουν τα δυο δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία που κρατούν οι αρχές του Ιράν σε αντίποινα για την υπόθεση του φορτίου του δεξαμενοπλοίου Lana που παραμένει στο αγγυροβόλιο του Πειραιά, ενημερώνει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «σε πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου της Ένωσης που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι εγκλωβισμένοι Ναυτεργάτες άμεσα θα επιστρέψουν στις χώρες από τις οποίες προέρχονται».
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΠΕΝΕΝ, «η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από αύριο Δευτέρα με την επιστροφή του έλληνα Ανθυποπλοιάρχου του πλοίου “Prudent Warrior”. Σήμερα αναμένεται να του χορηγηθεί η σχετική βίζα».
Στο δεύτερο πλοίο “Delta Poseidon”, στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος.
Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες των δύο Δ/Ξ.
Το σύνολο των Ελλήνων Ναυτεργατών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο.
«Θολό» τοπίο για τα πλοία
Σε ό, τι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι η κατάσταση παραμένει «θολή» και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει, τουλάχιστον στον μήνα Σεπτέμβρη, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεις από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα…
Η ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι από την πρώτη στιγμή απαίτησε από την κυβέρνηση, να μην χρησιμοποιηθούν τα πληρώματα των πλοίων ως μοχλός πίεσης ή διαπραγματευτικό χαρτί από τις ελληνικές αρχές στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ώστε να δρομολογηθεί η αντικατάστασή τους, ανεξάρτητα από τι εξέλιξη θα έχει η απελευθέρωση των πλοίων.
Δυστυχώς, προσθέτει η συνδικαλιστική οργάνωση, η θέση μας αυτή κατέστη δυνατή πολύ καθυστερημένα και όταν η ελληνική πλευρά κατέθεσε το σχετικό αίτημα οι ιρανικές αρχές το αποδέχτηκαν αμέσως!
Το Lana
Στο μεταξύ το δεξαμενόπλοιο “Lana” που μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο είναι αγκυροβολημένο στον Πειραιά, είναι πλήρως επανδρωμένο, ενώ διαθέτει όλα τα ναυτιλιακά έγγραφα για την αξιοπλοΐα του.
Τέλος, υπογραμμίζει η ΠΕΝΕΝ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ιρανική εφημερίδα έγραψε ότι η ιρανική κυβέρνηση έχει πληροφορίες ότι εάν το πλοίο “Lana” αναχωρήσει από την Ελλάδα και βγει στα διεθνή ύδατα, οι ΗΠΑ θα επιχειρήσουν ρεσάλτο για την κατάληψη του πλοίου και την κατάσχεση του φορτίου του, εφαρμόζοντας «γκανγκστερικά» την απόφαση για το εμπάργκο του ιρανικού πετρελαίου που έχουν αποφασίσει οι ΗΠΑ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets