
Στην ανάπτυξη ενός δορυφορικού συστήματος που θα παρέχει πληροφορίες για θέματα πλοήγησης και λήψης αποφάσεων στον ελλιμενισμό ενός μεγάλου πλοίου, προσανατολίζεται ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA). Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ανέθεσε στον όμιλο Grimaldi το έργο GSAB (Grimaldi Satellite Assisted Berthing), με στόχο την ανάπτυξη και την επικύρωση του πρώτου υποβοηθούμενου συστήματος καθοδήγησης με δορυφορική τεχνολογία για ελιγμούς ελλιμενισμών μεγάλων πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier).
Ο όμιλος Grimaldi με έδρα τη Νάπολη – ένας από τους μεγαλύτερους διεθνείς ναυτιλιακούς ομίλους, με στόλο περίπου 130 πλοίων, 10 νεότευκτα υπό κατασκευή και 10 σε φάση σχεδιασμού – θα συντονίσει μια διεθνή ομάδα που αποτελείται από την Kongsberg, της Νορβηγίας που ειδικεύεται στον σχεδιασμό τεχνολογίας λήψης και επεξεργασίας σήματος, και τη Κοινοπραξία Radiolabs, η οποία, εκτός από την υποστήριξη του Ομίλου Grimaldi ως κύριου αναδόχου, θα φροντίσει για τον σχεδιασμό, την εκτέλεση και την επικύρωση του συστήματος σε συνθήκες λειτουργίας. Οι επιχειρησιακές δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε ένα από τα μεγάλα και σύγχρονα πλοία ro-ro που ανήκουν στον στόλο του Ιταλικού ναυτιλιακού ομίλου.
To GSAB
Το GSAB περιλαμβάνει μια πρώτη φάση 18 μηνών για το σχεδιασμό του εξοπλισμού, τις εργαστηριακές δοκιμές και την προεγκατάστασή του στο επιλεγμένο πλοίο.
Η δεύτερη φάση, η οποία έχει ήδη συζητηθεί και συμφωνηθεί με την ESA, θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2024: θα περιλαμβάνει επιτόπιες δοκιμές στο λιμάνι της Αμβέρσας (Βέλγιο) στο Euroterminal της Αμβέρσας (τερματικός σταθμός ιδιοκτησίας Grimaldi), καθώς και την ανάλυση και την επικύρωσή τους , το οποίο θα επιτρέψει τον προγραμματισμό των περαιτέρω βημάτων που απαιτούνται για τη θέση σε λειτουργία.
Το GSAB στοχεύει στην ανάπτυξη ενός συστήματος καθοδήγησης υποβοηθούμενης πρόσδεσης πλοίων, χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες δορυφορικής παρακολούθησης για την υποστήριξη των συστημάτων αυτοματισμού τελευταίας γενιάς που είναι εγκατεστημένα στο πλοίο. Για το 1ο επίπεδο αυτόνομης πλοήγησης (στο λιμάνι της Αμβέρσας), η τεχνολογία δεν θα λειτουργεί αυτόματα, αλλά θα παρέχει πληροφορίες στον Πλοίαρχο του πλοίου για να διευκολύνει τη λήψη αποφάσεων και τον ελλιμενισμό.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ναυτιλιακού ομίλου Emanuele Grimaldi εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτή τη συμφωνία με την ESA, η οποία επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του Ομίλου Grimaldi για νέες δορυφορικές τεχνολογίες που αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των συστημάτων διαχείρισης πλοίων.


Latest News

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή