Στην ανάπτυξη ενός δορυφορικού συστήματος που θα παρέχει πληροφορίες για θέματα πλοήγησης και λήψης αποφάσεων στον ελλιμενισμό ενός μεγάλου πλοίου, προσανατολίζεται ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA). Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ανέθεσε στον όμιλο Grimaldi το έργο GSAB (Grimaldi Satellite Assisted Berthing), με στόχο την ανάπτυξη και την επικύρωση του πρώτου υποβοηθούμενου συστήματος καθοδήγησης με δορυφορική τεχνολογία για ελιγμούς ελλιμενισμών μεγάλων πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier).
Ο όμιλος Grimaldi με έδρα τη Νάπολη – ένας από τους μεγαλύτερους διεθνείς ναυτιλιακούς ομίλους, με στόλο περίπου 130 πλοίων, 10 νεότευκτα υπό κατασκευή και 10 σε φάση σχεδιασμού – θα συντονίσει μια διεθνή ομάδα που αποτελείται από την Kongsberg, της Νορβηγίας που ειδικεύεται στον σχεδιασμό τεχνολογίας λήψης και επεξεργασίας σήματος, και τη Κοινοπραξία Radiolabs, η οποία, εκτός από την υποστήριξη του Ομίλου Grimaldi ως κύριου αναδόχου, θα φροντίσει για τον σχεδιασμό, την εκτέλεση και την επικύρωση του συστήματος σε συνθήκες λειτουργίας. Οι επιχειρησιακές δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε ένα από τα μεγάλα και σύγχρονα πλοία ro-ro που ανήκουν στον στόλο του Ιταλικού ναυτιλιακού ομίλου.
To GSAB
Το GSAB περιλαμβάνει μια πρώτη φάση 18 μηνών για το σχεδιασμό του εξοπλισμού, τις εργαστηριακές δοκιμές και την προεγκατάστασή του στο επιλεγμένο πλοίο.
Η δεύτερη φάση, η οποία έχει ήδη συζητηθεί και συμφωνηθεί με την ESA, θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2024: θα περιλαμβάνει επιτόπιες δοκιμές στο λιμάνι της Αμβέρσας (Βέλγιο) στο Euroterminal της Αμβέρσας (τερματικός σταθμός ιδιοκτησίας Grimaldi), καθώς και την ανάλυση και την επικύρωσή τους , το οποίο θα επιτρέψει τον προγραμματισμό των περαιτέρω βημάτων που απαιτούνται για τη θέση σε λειτουργία.
Το GSAB στοχεύει στην ανάπτυξη ενός συστήματος καθοδήγησης υποβοηθούμενης πρόσδεσης πλοίων, χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες δορυφορικής παρακολούθησης για την υποστήριξη των συστημάτων αυτοματισμού τελευταίας γενιάς που είναι εγκατεστημένα στο πλοίο. Για το 1ο επίπεδο αυτόνομης πλοήγησης (στο λιμάνι της Αμβέρσας), η τεχνολογία δεν θα λειτουργεί αυτόματα, αλλά θα παρέχει πληροφορίες στον Πλοίαρχο του πλοίου για να διευκολύνει τη λήψη αποφάσεων και τον ελλιμενισμό.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ναυτιλιακού ομίλου Emanuele Grimaldi εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτή τη συμφωνία με την ESA, η οποία επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του Ομίλου Grimaldi για νέες δορυφορικές τεχνολογίες που αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των συστημάτων διαχείρισης πλοίων.
Latest News
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο