
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την απελευθέρωση των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων, που κρατούνται από τις 27 Μαΐου από τις Ιρανικές αρχές.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), το Ιράν θα απελευθερώσει τους ναυτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers και το «Prudent Warrior» της Polembros Shipping και θα αντικατασταθούν από άλλους.
Όπως έχει γράψει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, σύμφωνα με τις πληροφορίες σήμερα αναμέται να αναχωρήσουν δέκα ναυτικοί από το δεξαμενόπλοιο «Delta Poseidon», εκ των οποίων οι εννέα είναι Φιλιππινέζοι και ένα Έλληνας οι οποίοι θα αντικατασταθούν από άλλους ναυτικούς (δέκα Φιλιππινέζους).
Διαβάστε επίσης: Το σχέδιο απεγκλωβισμού των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν
Τις επόμενες ημέρες όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες θα υπάρξουν αναχωρήσεις και άλλων εγκλωβισμένων ναυτικών εφόσον όμως έχουν βρεθεί οι αντικαταστάτες τους.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγαλύτερες δυσκολίες στην αντικατάσταση των ναυτικών αντιμετωπίζει η διαχειρίστρια εταιρεία του «Prudent Warrior», στο οποίο βρίσκονται 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι Έλληνες είναι οκτώ, ένας είναι Κύπριος και οι υπόλοιποι Φιλιππινέζοι. Όπως αναφέρθηκε στον ot.gr είναι ποιο δύσκολο να βρεθούν οκτώ Έλληνες αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού να δεχθούν να πάνε στον Περσικό. Ωστόσο θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια.
Η συμφωνία με τις Ιρανικές αρχές προβλέπει ότι οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί θα αντικατασταθούν από άλλους, ενώ δεν απελευθερώνονται τα δύο πλοία.
Πάντως, σύμφωνα με σημερινό τηλεγράφημα του Reuters, εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών ανέφερε ότι δεν υπάρχει μέχρι αυτή τη στιγμή επιβεβαίωση για την απελευθέρωση, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα υπάρξουν «θετικές εξελίξεις στο μέλλον».
«Καλά στην υγεία τους»
Η Polembros Shipping, η διαχειρίστρια του «Prudent Warrior», ανέφερε σε ανακοίνωση τη Δευτέρα ότι οι ναυτικοί επικοινωνούν καθημερινά με τις οικογένειές του και ότι «είναι καλά στην υγεία τους και τους συμπεριφέρονται καλά».
Συμπλήρωσε ότι η εταιρία καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την απελευθέρωσή τους. «Είμαστε αθώα θύματα που βρεθήκαμε στο μέσο πολιτικών αντιπαραθέσεων», ανέφερε σε ανακοίνωση. «Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις αποτελούν το δρόμο για την απελευθέρωση του πλοίου μας και του πληρώματός του».

Η ανακοίνωση της Polembros
«Το MT Prudent Warrior, υπό τη διαχείρισή μας, παραμένει υπό κράτηση στα χωρικά ύδατα του Ιράν από τις 27 Μαΐου 2022.
Στις 28 Μαΐου 2022 το πλοίο μεταφέρθηκε στο αγκυροβόλιο του Μπαντάρ Αμπάς, όπου βρίσκεται μέχρι τώρα.
Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου επικοινωνούν με τις οικογένειές τους σχεδόν σε καθημερινή βάση και είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση.
Στις 7 Ιουνίου 2022, ο Έλληνας Πρόξενος στην Τεχεράνη πέταξε στο Μπαντάρ Αμπάς και επισκέφθηκε το πλοίο. Βρήκε το πλήρωμα σε καλή σωματική και ψυχική υγεία.
Στις 4 Ιουνίου 2022, ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν Αλί Χαμενεΐ ανάρτησε σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ότι η κατάσχεση του Prudent Warrior ήταν μια ενέργεια – αντίποινα για την κατάσχεση φορτίου αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν στα ελληνικά ύδατα τον Μάιο του 2022. Είμαστε βαθιά δύσπιστοι και ανήσυχοι ότι παρά τις προσπάθειές μας να παρέχουμε κορυφαίες παγκοσμίως υπηρεσίες μεταφορών, έχοντας την ασφάλεια και την ευημερία του προσωπικού μας στο επίκεντρο των επιχειρήσεών μας, ήμασταν αθώα θύματα εν μέσω πολιτικών αντιπαραθέσεων. Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις θα είναι ο δρόμος για την απελευθέρωση του σκάφους μας και του πληρώματος του.
Η Polembros Shipping βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς και τις αρχές για το θέμα. Είμαστε συνεχώς σε επικοινωνία με τις οικογένειες των ναυτικών σε μια προσπάθεια να τους στηρίξουμε σε αυτούς τους τρομερά προβληματικούς καιρούς».


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ