Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την απελευθέρωση των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων, που κρατούνται από τις 27 Μαΐου από τις Ιρανικές αρχές.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), το Ιράν θα απελευθερώσει τους ναυτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers και το «Prudent Warrior» της Polembros Shipping και θα αντικατασταθούν από άλλους.
Όπως έχει γράψει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, σύμφωνα με τις πληροφορίες σήμερα αναμέται να αναχωρήσουν δέκα ναυτικοί από το δεξαμενόπλοιο «Delta Poseidon», εκ των οποίων οι εννέα είναι Φιλιππινέζοι και ένα Έλληνας οι οποίοι θα αντικατασταθούν από άλλους ναυτικούς (δέκα Φιλιππινέζους).
Διαβάστε επίσης: Το σχέδιο απεγκλωβισμού των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν
Τις επόμενες ημέρες όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες θα υπάρξουν αναχωρήσεις και άλλων εγκλωβισμένων ναυτικών εφόσον όμως έχουν βρεθεί οι αντικαταστάτες τους.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγαλύτερες δυσκολίες στην αντικατάσταση των ναυτικών αντιμετωπίζει η διαχειρίστρια εταιρεία του «Prudent Warrior», στο οποίο βρίσκονται 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι Έλληνες είναι οκτώ, ένας είναι Κύπριος και οι υπόλοιποι Φιλιππινέζοι. Όπως αναφέρθηκε στον ot.gr είναι ποιο δύσκολο να βρεθούν οκτώ Έλληνες αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού να δεχθούν να πάνε στον Περσικό. Ωστόσο θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια.
Η συμφωνία με τις Ιρανικές αρχές προβλέπει ότι οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί θα αντικατασταθούν από άλλους, ενώ δεν απελευθερώνονται τα δύο πλοία.
Πάντως, σύμφωνα με σημερινό τηλεγράφημα του Reuters, εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών ανέφερε ότι δεν υπάρχει μέχρι αυτή τη στιγμή επιβεβαίωση για την απελευθέρωση, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα υπάρξουν «θετικές εξελίξεις στο μέλλον».
«Καλά στην υγεία τους»
Η Polembros Shipping, η διαχειρίστρια του «Prudent Warrior», ανέφερε σε ανακοίνωση τη Δευτέρα ότι οι ναυτικοί επικοινωνούν καθημερινά με τις οικογένειές του και ότι «είναι καλά στην υγεία τους και τους συμπεριφέρονται καλά».
Συμπλήρωσε ότι η εταιρία καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την απελευθέρωσή τους. «Είμαστε αθώα θύματα που βρεθήκαμε στο μέσο πολιτικών αντιπαραθέσεων», ανέφερε σε ανακοίνωση. «Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις αποτελούν το δρόμο για την απελευθέρωση του πλοίου μας και του πληρώματός του».
Η ανακοίνωση της Polembros
«Το MT Prudent Warrior, υπό τη διαχείρισή μας, παραμένει υπό κράτηση στα χωρικά ύδατα του Ιράν από τις 27 Μαΐου 2022.
Στις 28 Μαΐου 2022 το πλοίο μεταφέρθηκε στο αγκυροβόλιο του Μπαντάρ Αμπάς, όπου βρίσκεται μέχρι τώρα.
Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου επικοινωνούν με τις οικογένειές τους σχεδόν σε καθημερινή βάση και είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση.
Στις 7 Ιουνίου 2022, ο Έλληνας Πρόξενος στην Τεχεράνη πέταξε στο Μπαντάρ Αμπάς και επισκέφθηκε το πλοίο. Βρήκε το πλήρωμα σε καλή σωματική και ψυχική υγεία.
Στις 4 Ιουνίου 2022, ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν Αλί Χαμενεΐ ανάρτησε σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ότι η κατάσχεση του Prudent Warrior ήταν μια ενέργεια – αντίποινα για την κατάσχεση φορτίου αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν στα ελληνικά ύδατα τον Μάιο του 2022. Είμαστε βαθιά δύσπιστοι και ανήσυχοι ότι παρά τις προσπάθειές μας να παρέχουμε κορυφαίες παγκοσμίως υπηρεσίες μεταφορών, έχοντας την ασφάλεια και την ευημερία του προσωπικού μας στο επίκεντρο των επιχειρήσεών μας, ήμασταν αθώα θύματα εν μέσω πολιτικών αντιπαραθέσεων. Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις θα είναι ο δρόμος για την απελευθέρωση του σκάφους μας και του πληρώματος του.
Η Polembros Shipping βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς και τις αρχές για το θέμα. Είμαστε συνεχώς σε επικοινωνία με τις οικογένειες των ναυτικών σε μια προσπάθεια να τους στηρίξουμε σε αυτούς τους τρομερά προβληματικούς καιρούς».
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη