Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την απελευθέρωση των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων, που κρατούνται από τις 27 Μαΐου από τις Ιρανικές αρχές.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), το Ιράν θα απελευθερώσει τους ναυτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers και το «Prudent Warrior» της Polembros Shipping και θα αντικατασταθούν από άλλους.
Όπως έχει γράψει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, σύμφωνα με τις πληροφορίες σήμερα αναμέται να αναχωρήσουν δέκα ναυτικοί από το δεξαμενόπλοιο «Delta Poseidon», εκ των οποίων οι εννέα είναι Φιλιππινέζοι και ένα Έλληνας οι οποίοι θα αντικατασταθούν από άλλους ναυτικούς (δέκα Φιλιππινέζους).
Διαβάστε επίσης: Το σχέδιο απεγκλωβισμού των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν
Τις επόμενες ημέρες όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες θα υπάρξουν αναχωρήσεις και άλλων εγκλωβισμένων ναυτικών εφόσον όμως έχουν βρεθεί οι αντικαταστάτες τους.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγαλύτερες δυσκολίες στην αντικατάσταση των ναυτικών αντιμετωπίζει η διαχειρίστρια εταιρεία του «Prudent Warrior», στο οποίο βρίσκονται 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι Έλληνες είναι οκτώ, ένας είναι Κύπριος και οι υπόλοιποι Φιλιππινέζοι. Όπως αναφέρθηκε στον ot.gr είναι ποιο δύσκολο να βρεθούν οκτώ Έλληνες αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού να δεχθούν να πάνε στον Περσικό. Ωστόσο θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια.
Η συμφωνία με τις Ιρανικές αρχές προβλέπει ότι οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί θα αντικατασταθούν από άλλους, ενώ δεν απελευθερώνονται τα δύο πλοία.
Πάντως, σύμφωνα με σημερινό τηλεγράφημα του Reuters, εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών ανέφερε ότι δεν υπάρχει μέχρι αυτή τη στιγμή επιβεβαίωση για την απελευθέρωση, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα υπάρξουν «θετικές εξελίξεις στο μέλλον».
«Καλά στην υγεία τους»
Η Polembros Shipping, η διαχειρίστρια του «Prudent Warrior», ανέφερε σε ανακοίνωση τη Δευτέρα ότι οι ναυτικοί επικοινωνούν καθημερινά με τις οικογένειές του και ότι «είναι καλά στην υγεία τους και τους συμπεριφέρονται καλά».
Συμπλήρωσε ότι η εταιρία καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την απελευθέρωσή τους. «Είμαστε αθώα θύματα που βρεθήκαμε στο μέσο πολιτικών αντιπαραθέσεων», ανέφερε σε ανακοίνωση. «Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις αποτελούν το δρόμο για την απελευθέρωση του πλοίου μας και του πληρώματός του».
Η ανακοίνωση της Polembros
«Το MT Prudent Warrior, υπό τη διαχείρισή μας, παραμένει υπό κράτηση στα χωρικά ύδατα του Ιράν από τις 27 Μαΐου 2022.
Στις 28 Μαΐου 2022 το πλοίο μεταφέρθηκε στο αγκυροβόλιο του Μπαντάρ Αμπάς, όπου βρίσκεται μέχρι τώρα.
Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου επικοινωνούν με τις οικογένειές τους σχεδόν σε καθημερινή βάση και είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση.
Στις 7 Ιουνίου 2022, ο Έλληνας Πρόξενος στην Τεχεράνη πέταξε στο Μπαντάρ Αμπάς και επισκέφθηκε το πλοίο. Βρήκε το πλήρωμα σε καλή σωματική και ψυχική υγεία.
Στις 4 Ιουνίου 2022, ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν Αλί Χαμενεΐ ανάρτησε σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ότι η κατάσχεση του Prudent Warrior ήταν μια ενέργεια – αντίποινα για την κατάσχεση φορτίου αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν στα ελληνικά ύδατα τον Μάιο του 2022. Είμαστε βαθιά δύσπιστοι και ανήσυχοι ότι παρά τις προσπάθειές μας να παρέχουμε κορυφαίες παγκοσμίως υπηρεσίες μεταφορών, έχοντας την ασφάλεια και την ευημερία του προσωπικού μας στο επίκεντρο των επιχειρήσεών μας, ήμασταν αθώα θύματα εν μέσω πολιτικών αντιπαραθέσεων. Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις θα είναι ο δρόμος για την απελευθέρωση του σκάφους μας και του πληρώματος του.
Η Polembros Shipping βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς και τις αρχές για το θέμα. Είμαστε συνεχώς σε επικοινωνία με τις οικογένειες των ναυτικών σε μια προσπάθεια να τους στηρίξουμε σε αυτούς τους τρομερά προβληματικούς καιρούς».
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι