
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την απελευθέρωση των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων, που κρατούνται από τις 27 Μαΐου από τις Ιρανικές αρχές.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), το Ιράν θα απελευθερώσει τους ναυτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers και το «Prudent Warrior» της Polembros Shipping και θα αντικατασταθούν από άλλους.
Όπως έχει γράψει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, σύμφωνα με τις πληροφορίες σήμερα αναμέται να αναχωρήσουν δέκα ναυτικοί από το δεξαμενόπλοιο «Delta Poseidon», εκ των οποίων οι εννέα είναι Φιλιππινέζοι και ένα Έλληνας οι οποίοι θα αντικατασταθούν από άλλους ναυτικούς (δέκα Φιλιππινέζους).
Διαβάστε επίσης: Το σχέδιο απεγκλωβισμού των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν
Τις επόμενες ημέρες όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες θα υπάρξουν αναχωρήσεις και άλλων εγκλωβισμένων ναυτικών εφόσον όμως έχουν βρεθεί οι αντικαταστάτες τους.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγαλύτερες δυσκολίες στην αντικατάσταση των ναυτικών αντιμετωπίζει η διαχειρίστρια εταιρεία του «Prudent Warrior», στο οποίο βρίσκονται 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι Έλληνες είναι οκτώ, ένας είναι Κύπριος και οι υπόλοιποι Φιλιππινέζοι. Όπως αναφέρθηκε στον ot.gr είναι ποιο δύσκολο να βρεθούν οκτώ Έλληνες αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού να δεχθούν να πάνε στον Περσικό. Ωστόσο θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια.
Η συμφωνία με τις Ιρανικές αρχές προβλέπει ότι οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί θα αντικατασταθούν από άλλους, ενώ δεν απελευθερώνονται τα δύο πλοία.
Πάντως, σύμφωνα με σημερινό τηλεγράφημα του Reuters, εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών ανέφερε ότι δεν υπάρχει μέχρι αυτή τη στιγμή επιβεβαίωση για την απελευθέρωση, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα υπάρξουν «θετικές εξελίξεις στο μέλλον».
«Καλά στην υγεία τους»
Η Polembros Shipping, η διαχειρίστρια του «Prudent Warrior», ανέφερε σε ανακοίνωση τη Δευτέρα ότι οι ναυτικοί επικοινωνούν καθημερινά με τις οικογένειές του και ότι «είναι καλά στην υγεία τους και τους συμπεριφέρονται καλά».
Συμπλήρωσε ότι η εταιρία καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την απελευθέρωσή τους. «Είμαστε αθώα θύματα που βρεθήκαμε στο μέσο πολιτικών αντιπαραθέσεων», ανέφερε σε ανακοίνωση. «Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις αποτελούν το δρόμο για την απελευθέρωση του πλοίου μας και του πληρώματός του».

Η ανακοίνωση της Polembros
«Το MT Prudent Warrior, υπό τη διαχείρισή μας, παραμένει υπό κράτηση στα χωρικά ύδατα του Ιράν από τις 27 Μαΐου 2022.
Στις 28 Μαΐου 2022 το πλοίο μεταφέρθηκε στο αγκυροβόλιο του Μπαντάρ Αμπάς, όπου βρίσκεται μέχρι τώρα.
Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου επικοινωνούν με τις οικογένειές τους σχεδόν σε καθημερινή βάση και είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση.
Στις 7 Ιουνίου 2022, ο Έλληνας Πρόξενος στην Τεχεράνη πέταξε στο Μπαντάρ Αμπάς και επισκέφθηκε το πλοίο. Βρήκε το πλήρωμα σε καλή σωματική και ψυχική υγεία.
Στις 4 Ιουνίου 2022, ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν Αλί Χαμενεΐ ανάρτησε σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ότι η κατάσχεση του Prudent Warrior ήταν μια ενέργεια – αντίποινα για την κατάσχεση φορτίου αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν στα ελληνικά ύδατα τον Μάιο του 2022. Είμαστε βαθιά δύσπιστοι και ανήσυχοι ότι παρά τις προσπάθειές μας να παρέχουμε κορυφαίες παγκοσμίως υπηρεσίες μεταφορών, έχοντας την ασφάλεια και την ευημερία του προσωπικού μας στο επίκεντρο των επιχειρήσεών μας, ήμασταν αθώα θύματα εν μέσω πολιτικών αντιπαραθέσεων. Ελπίζουμε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις θα είναι ο δρόμος για την απελευθέρωση του σκάφους μας και του πληρώματος του.
Η Polembros Shipping βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς και τις αρχές για το θέμα. Είμαστε συνεχώς σε επικοινωνία με τις οικογένειες των ναυτικών σε μια προσπάθεια να τους στηρίξουμε σε αυτούς τους τρομερά προβληματικούς καιρούς».


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»