Ένα αποτελεσματικό όπλο ενάντια στον πληθωρισμό μπορούν να αποδειχθούν τον εφετινό χειμώνα οι τραπεζικές κάρτες, μέσω της επιβράβευσης που προσφέρουν όταν γίνεται χρήση τους.
Στην πράξη, πραγματοποιώντας μία ηλεκτρονική πληρωμή, σε φυσικό ή online κατάστημα, ο κάτοχός τους παίρνει πίσω ένα ποσοστό της αξίας της συναλλαγής, το οποίο υπό τη μορφή πόντων ή ευρώ, πιστώνεται στο λογαριασμό του εκάστοτε προγράμματος ανταμοιβής.
Στη συνέχεια, μπορεί να προχωρήσει στην εξαργύρωσή τους σε οποιονδήποτε από τους συνεργάτες της τράπεζας, πληρώνοντας λιγότερο ή και καθόλου. Δηλαδή το κέρδος του είναι πραγματικό χρήμα, μιας και μειώνει τα έξοδά του.
Διαβάστε επίσης: Ο ισχυρός πληθωρισμός ενισχύει τα σενάρια παγκόσμιας ύφεσης
Το ετήσιο όφελος
Εφόσον γίνει έξυπνη χρήση της κάρτας, το ετήσιο όφελος θα μπορούσε να φτάσει ακόμη και τα 1.000 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο. Και το μόνο που χρειάζεται να κάνει κάποιος, είναι να αντικαταστήσει στις πληρωμές του τα μετρητά με πλαστικό χρήμα, όπου αυτό είναι δυνατό.
Τα ποσοστά επιβράβευσης στην πλειονότητα των περιπτώσεων που αφορούν σταθερές δαπάνες, όπως πχ. τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ ή η αγορά καυσίμων, κυμαίνονται μεταξύ 0,8% και 2%.
Ωστόσο, σε άλλες αγορές, ανελαστικές κατά βάση, το κέρδος είναι σαφώς μεγαλύτερο και μπορεί να ξεπερνά ακόμη και το 7% σε μόνιμη βάση.
Διαβάστε επίσης: GenZ : Η δημιουργία μιας χρεωμένης γενιάς
Επιπλέον, κατά διαστήματα οι τράπεζες ενεργοποιούν εποχικές προσφορές, μέσω των οποίων το όφελος μπορεί να φτάσει ακόμη και το 20% ή το 30% μίας αγοράς.
Πχ. αυτήν τη στιγμή προσφέρεται ενισχυμένη ανταμοιβή για αγορά σχολικών ειδών ή προϊόντων που απευθύνονται σε μαθητές και σπουδαστές για την κάλυψη των αναγκών της περιόδου, όπως πχ. είδη τεχνολογίας, έπιπλα, ρουχισμός.
Σε κάθε περίπτωση κλειδί για τη μεγιστοποίηση του οφέλους είναι το προφίλ του καταναλωτή. Ο τελευταίος πρέπει να καταγράψει τις δαπάνες και τις επιχειρήσεις στις οποίες τις πραγματοποιεί και να βρει την κάρτα που προσφέρει το μεγαλύτερο κέρδος.
Εναλλακτικά, μπορεί να αλλάξει με βάση το πρόγραμμα επιβράβευσης της κάρτας του τις επιχειρήσεις που επιλέγει για τις αγορές του.
Προσφορές της κρίσης
Εξάλλου, μετά το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης έχουν ενεργοποιηθεί προσφορές ενισχυμένης επιβράβευσης για αγαθά που έχουν ακριβύνει σημαντικά.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αφορά το διπλασιασμό της επιβράβευσης για αγορές σε όλα τα σούπερ μάρκετ με τα οποία συνεργάζεται συστημικός όμιλος, στο πλαίσιο του βασικού προγράμματος ανταμοιβής των κατόχων πιστωτικών καρτών.
Το όφελος για τους επόμενους έξι μήνες θα ανέρχεται σε 2%, που αποτελεί μία μόνιμη έκπτωση για τους πελάτες της συγκεκριμένης τράπεζας.
Άλλο μεγάλο πιστωτικό ίδρυμα είχε ενεργοποιήσει το προηγούμενο διάστημα μία προσφορά με επιβράβευση 5% για κάθε πληρωμή λογαριασμού ρεύματος σε οποιαδήποτε πάροχο.
Με τον τρόπο αυτό, επιστρεφόταν ένα σημαντικό μέρος των αυξημένων ενεργειακών εξόδων, προς εξαργύρωση σε άλλες αγορές. Ανάλογες προσφορές αναμένεται να λανσαριστούν το επόμενο διάστημα.
Τα είδη των προγραμμάτων
Σε γενικές γραμμές, τα προγράμματα ανταμοιβής μπορούν να διακριθούν στις ακόλουθες κατηγορίες:
Πρώτον, σε όσα προσφέρουν επιβράβευση τόσο στους συνεργάτες της τράπεζας που έχει εκδώσει την κάρτα, όσο και σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση.
Στην προκειμένη περίπτωση, το όφελος για συναλλαγές στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις είναι έως και οκταπλάσιο από όσες βρίσκονται εκτός λίστας.
Με τα προγράμματα αυτά, ο κάτοχος της κάρτας έχει πληθώρα επιλογών για να εξαργυρώσει το κέρδος του.
Δεύτερον, σε όσα προσφέρουν επιβράβευση μόνο στο δίκτυο των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων. Και σε αυτήν την περίπτωση οι επιλογές εξαργύρωσης είναι πολλές.
Τρίτον, σε όσα είναι συνδεδεμένα με κάρτες co-branded. Αυτές δηλαδή που έχουν εκδοθεί σε συνεργασία με μία επιχείρηση ή με ομάδα εταιρειών, στις οποίες οι αγορές προσφέρουν ανταμοιβή που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 10%.
Επιπλέον, η επιβράβευση σε οποιοδήποτε άλλο κατάστημα διαμορφώνεται κατά περίπτωση στο 1% – 2% κάθε συναλλαγής.
Η εξαργύρωση από την άλλη πραγματοποιείται μόνο στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, που είναι λίγες σε αριθμό ή μπορεί να είναι ακόμη και μία, σε αντίθεση με τα προγράμματα επιβράβευσης των προαναφερθεισών κατηγοριών που προσφέρουν πολύ περισσότερες επιλογές.
Το αν λοιπόν συμφέρει να επιλέξει κάποιος co-branded κάρτα εξαρτάται από τις καταναλωτικές του συνήθειες. Εάν η συνδεδεμένη επιχείρηση απορροφά ένα μεγάλο μέρος των δαπανών του, τότε ενδείκνυνται αυτού του είδους τα προγράμματα.
Σημειώνεται ότι στην αγορά διατίθενται κάρτες αυτής της κατηγορίας, που είναι συνδεδεμένες με επιχειρήσεις από κλάδους των σούπερ μάρκετ και των πρατηρίων καυσίμων.
Παράδειγμα
Ακολουθεί παράδειγμα για το πώς ένα μέσο νοικοκυριό μπορεί να κερδίσει 1.000 ευρώ το χρόνο, χρησιμοποιώντας τις κάρτες του:
- Δαπάνες στο σούπερ μάρκετ: 9.600 ευρώ – Κέρδος 2%: 192 ευρώ
- Δαπάνες για καύσιμα κίνησης και θέρμανσης: 6.000 ευρώ – Κέρδος 1%: 60 ευρώ
- Δαπάνες για ηλεκτρική ενέργεια: 3.600 ευρώ – Κέρδος 3%: 108 ευρώ
- Δαπάνες για ασφάλισης υγείας και 2 αυτοκινήτων: 2.500 ευρώ – Κέρδος 3%: 75 ευρώ
- Δαπάνες για είδη ένδυσης: 3.000 ευρώ – Κέρδος 5%: 150 ευρώ
- Δαπάνες σε εστιατόρια: 2.000 ευρώ – Κέρδος 10%: 200 ευρώ
- Δαπάνες σε επικοινωνία (κινητά, σταθερά): 700 ευρώ – Κέρδος 1%: 7 ευρώ
- Δαπάνες για ακτοπλοϊκά ταξίδια: 1.150 ευρώ – Κέρδος 5%: 58 ευρώ
- Δαπάνες για διαμονή σε ταξίδια: 1.500 ευρώ – Κέρδος 150 ευρώ
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω ποσοστά κέρδους είναι πραγματικά από ενεργό πρόγραμμα επιβράβευσης και αφορούν συναλλαγές που γίνονται σε επιλεγμένες συνεργαζόμενες με την τράπεζα επιχειρήσεις.
Latest News
Premia Properties: Απόκτηση κτηρίου γραφείων στη Θεσσαλονίκη
Το ακίνητο αποκτήθηκε πλήρως μισθωμένο στο «Ελληνικό Κτηματολόγιο» με διάρκεια μίσθωσης έως το 2034
Alter Ego Media: Γνωστοποίηση διορισμού Ειδικού Διαπραγματευτή
Η Alter Ego Media έχει συνάψει σχετική σύμβαση ειδικής διαπραγμάτευσης με τη Euroxx Χρηματιστηριακή
ΣτΕ: Προθεσμία 6 μηνών για να κατεδαφιστούν οι αυθαίρετοι όροφοι στο Coco Mat στην περιοχή Μακρυγιάννη
Το ΣτΕ έδωσε εκ νέου προθεσμία έξι μηνών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, τόσο για τη χρηματοδότηση όσο και για την προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης της μελέτης κατεδάφισης
Viva vs JP Morgan: Απόφαση με δύο «νικητές» - Τι λένε Καρώνης και JP Morgan
Ο Χάρης Καρώνης με ανάρτηση στο LinkedIn καλωσόρισε την απόφαση του Αγγλικού Δικαστηρίου – Το χρονικό της διαμάχης τη Viva με τη JP Morgan
Κερδίζει τις διεθνείς αγορές η AQUA Carpatica - Τα σχέδια για το 2025 και η συνεργασία με την Pepsico
Η AQUA Carpatica σχεδιάζει αύξηση της παραγωγής το 2025 - Πώς βλέπει την ελληνική αγορά
«Χτίζοντας το Αύριο»: Εκδήλωση της Ricardo για τις προκλήσεις στην ενεργειακή αγορά
Η εκδήλωση συγκέντρωσε κορυφαία στελέχη του ενεργειακού κλάδου, επενδυτές και εκπροσώπους των ΜΜΕ, δημιουργώντας μια δυναμική πλατφόρμα συζήτησης για το μέλλον της αγοράς ενέργειας
H Motor Oil «μπαίνει» και στον καφέ - Εξαγόρασε την Taresso Artisan Coffee Roasters
Η Taresso λειτουργεί μια σύγχρονη μονάδα παραγωγής στην Κόρινθο, ενώ διαθέτει γραφεία και αποθήκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Πώς θα διαμορφωθούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2025
Η Mastercard αναλύει πώς θα διαμορφωθούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2025 και προβλέπει τις αλλαγές που έρχονται έως το 2030
Η Η&M ανοίγει το πρώτο Arket στην Αθήνα
Tο ARKET είναι μια σύγχρονη αγορά και lifestyle προορισμός που διαθέτει συλλογές για γυναίκες, άνδρες, παιδιά, αλλά και το σπίτι
«Απάντηση» της Hellenic Train: Τι μετέφερε το τρένο που εκτροχιάστηκε στα Τέμπη
Μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε η Hellenic Train επανέλαβε ότι το 12ο και 13ο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας ήταν κενά