Η παροχή δορυφορικών υπηρεσιών για iPhone της Apple ξεκινά κούρσα για τα κινητά τηλέφωνα στο διάστημα
Χρόνια προετοιμασίας βοήθησαν τον τεχνολογικό γίγαντα, αλλά κι άλλοι κατασκευαστές τηλεφώνων, παροχείς υπηρεσιών κινητής και εταιρείες αεροδιαστημικής έχουν παρόμοιες φιλοδοξίες
Η νέα δυνατότητα αποστολής κειμένου έκτακτης ανάγκης της Apple από τα πιο καινούργια iPhone της είναι κάτι που την καθιστά πρωτοπόρο σε μια εκκολαπτόμενη αγορά δορυφορικών τηλεφωνικών συνδέσεων χαμηλού κόστους.
Ο τεχνολογικός γίγαντας του Κουπερτίνο της Καλιφόρνια την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι το νέο iPhone 14s θα μπορεί να στέλνει από το Νοέμβριο μηνύματα έκτακτης ανάγκης και δεδομένα τοποθεσίας, από μέρη εκτός του δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Η υπηρεσία θα καλύπτει τις ΗΠΑ και τον Καναδά, αλλά θα μπορούσε να επεκταθεί σε περισσότερες χώρες.
Διαβάστε επίσης: Apple: Τι καινούριο φέρνουν και πότε έρχονται τα νέα iPhone 14 και Apple Watch
Η Apple είναι μεταξύ των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της ιδιοκτήτριας της Google, της Alphabet και της κινεζικής κατασκευάστριας ηλεκτρονικών ειδών Huawei Technologies, που αγωνίζονται για την ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας ώστε οι απλοί χρήστες smartphone να μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές.
Οι πιο περίπλοκες επικοινωνίες, όπως οι φωνητικές κλήσεις που θα γίνονται μεταξύ δορυφόρων και κανονικών smartphones είναι πιθανώς χρόνια ακόμη μακριά από το να πραγματοποιηθούν σε συσκευές μαζικής χρήσης, λένε οι αναλυτές του κλάδου. Ωστόσο, οι επενδύσεις αντικατοπτρίζουν έναν καυτό τομέα για τις εταιρείες τεχνολογίας που θέλουν να κάνουν τα δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες να ξεχωρίζουν για τους πελάτες τους.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Το iPhone ξεπέρασε το Android
Στελέχη του κλάδου δορυφόρων λένε ότι η Apple κατάφερε να εδραιωθεί νωρίς στο χώρο προσεγγίζοντας δορυφορικές εταιρείες ήδη από το 2019. Η κατασκευάστρια εταιρεία των iPhone έκλεισε τελικά αποκλειστική συμφωνία με την Globalstar για το 85% της χωρητικότητας δικτύου της εταιρείας διαχείρισης δορυφόρων. Αυτή η συμφωνία εμπόδισε τους ανταγωνιστές από τη χρήση της υποδομής της Globalstar για την έναρξη παροχής ανταγωνιστικών υπηρεσιών.
«Κατά κάποιο τρόπο, το έχουν κλειδώσει και εναπόκειται πραγματικά στην Apple να αποφασίσει πόσο μακριά θέλει να το φτάσει», δήλωσε ο Tim Farrar, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τηλεπικοινωνιών TMF Associates, σημειώνοντας ότι μόνο μία ή δύο άλλες εταιρείες έχουν το σωστό συνδυασμό δορυφόρων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά και πρόσβασης σε ραδιοκύματα για την αποτελεσματική πρόσβαση smartphone σε τέτοιες υπηρεσίες.
Οι στόλοι δορυφόρων σε τροχιές κοντά στη Γη μπορούν να παρέχουν στους χρήστες κινητών τηλεφώνων βασικές επιλογές υπηρεσιών όταν οι χρήστες βρίσκονται μακριά από πύργους κινητής τηλεφωνίας, λένε εταιρείες και στελέχη. Οι ακριβές δορυφορικές συνδέσεις είναι απίθανο να αντικαταστήσουν τις συνδέσεις Διαδικτύου υψηλής ταχύτητας που προσφέρονται στη Γη από τα δίκτυα κυψελωτής επικοινωνίας, αλλά με αρκετή βελτίωση θα μπορούσαν να συμβάλουν στην κάλυψη των κενών.
Δεν είναι σαφές πόσο θα πληρώνουν τελικά οι καταναλωτές για αυτές τις υπηρεσίες. Η Apple δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η νέα της λειτουργία, που ονομάζεται Emergency SOS μέσω δορυφόρου, θα είναι δωρεάν για δύο χρόνια.
Η Huawei την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι τα νέα της smartphone, τα Mate 50, θα μπορούν να στέλνουν σύντομα μηνύματα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μέσω του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης BeiDou, της κινεζικής έκδοσης του αμερικανικού GPS.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, στέλεχος της Google είπε στο Twitter ότι η εταιρεία σχεδιάζει την επόμενη έκδοση του Android για να υποστηρίζει επικοινωνίες με δορυφόρους. «Είναι τρελό να σκεφτώ τις εμπειρίες των χρηστών για τηλέφωνα που μπορούν να συνδεθούν με δορυφόρους», δήλωσε ο Hiroshi Lockheimer, ανώτερος αντιπρόεδρος της Google, σε ένα tweet. Εκπρόσωπος της Google αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Iridium Communications δήλωσε τον Ιούλιο ότι είχε κλείσει συμφωνία για την ανάπτυξη της τεχνολογίας για χρήση σε smartphone. Η Iridium αρνήθηκε να κατονομάσει τον συνεργάτη της και εκπρόσωπος αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδια της εταιρείας.
«Υπάρχουν πάνω από ένα δισεκατομμύριο νέα smartphones το χρόνο. (Θα) υπάρχουν περίπου επτά δισεκατομμύρια smartphone εκεί έξω τα επόμενα χρόνια», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Iridium, Matt Desch στους επενδυτές τον Ιούλιο. «Πιστεύω ότι θα είναι μια αρκετά μεγάλη αγορά για την πραγματοποίηση οποιουδήποτε είδους σύνδεσης με συσκευές όπως τα smartphone, και δεν θα την περιόριζα καν στα smartphones».
Άλλες δορυφορικές εταιρείες κυνηγούν συμφωνίες με φορείς εκμετάλλευσης δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Η SpaceX του Ίλον Μασκ συμφώνησε να αναπτύξει κινητές δορυφορικές συνδέσεις για την T-Mobile US, μια συμφωνία που οι εταιρείες ανακοίνωσαν τον περασμένο μήνα.
Η SpaceX θα χρησιμοποιήσει δορυφόρους Starlink που θα εκτοξεύσει, για να επιτρέπει στους χρήστες της T-Mobile να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να χρησιμοποιούν εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, ανέφεραν στελέχη. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να ξεκινήσουν με δοκιμή της υπηρεσίας το επόμενο έτος, αν και πρέπει να εξασφαλίσουν εγκρίσεις από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών για να προχωρήσουν.
Ο κ. Μασκ ανέφερε στο Twitter ότι η εταιρεία του μίλησε επίσης με την Apple για τη δορυφορική ευρυζωνική εμπορική λειτουργία Starlink της SpaceX. Δεν ανέφερε λεπτομερώς τη φύση ή το βάθος των συζητήσεων. Εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε να σχολιάσει.
Εκπρόσωπος της Space Exploration Technologies Corp που είναι η επίσημη ονομασία της SpaceX, δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.
Ο Charles Miller, Διευθύνων Σύμβουλος της Lynk Global, εταιρείας που αναφέρει ότι μπορεί να συνδέσει κινητά τηλέφωνα σε δορυφόρο για να επιτρέψει την ανταλλαγή μηνυμάτων κειμένου, είπε ότι οι περιορισμοί χωρητικότητας των δορυφόρων καθιστούν δύσκολη αυτή τη στιγμή την παροχή υψηλών ταχυτήτων σε μεγάλο αριθμό χρηστών και την ίδια ώρα.
Αυτό θα αλλάξει με την πάροδο του χρόνου καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης είναι σε θέση να αναπτύξουν μεγαλύτερους, βελτιωμένους δορυφόρους, πρόσθεσε. «Αυτό είναι το κλειδί για το σχεδιασμό: οι περιορισμοί χωρητικότητας», είπε ο κ. Μίλερ.
Η AST SpaceMobile, μια άλλη εταιρεία που εργάζεται σε συνδέσεις δορυφόρου για κινητά τηλέφωνα, προσέλαβε τη SpaceX για να βάλει δορυφόρο σε τροχιά, ώστε να μπορεί να δοκιμάσει συνδέσεις με κινητά τηλέφωνα με παρόχους δικτύου όπως η Vodafone PLC.
«Υπάρχει τεχνολογία satphone (δορυφορικών τηλεφώνων) εδώ και πολύ καιρό», δήλωσε ο Scott Wisniewski, επικεφαλής στρατηγικής της AST. “Η αλλαγή είναι πραγματικά η τεχνολογία που βελτιώνεται, ώστε να μπορεί να προσφέρεται μια υπηρεσία σε πιο ελκυστική τιμή.”
Εν τω μεταξύ, μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιών έχουν συνάψει άλλους τύπους συμφωνιών με δορυφορικούς φορείς ή εταιρείες που σχεδιάζουν να αναπτύξουν δίκτυο σε τροχιά.
Πέρυσι, η AT&T ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιούσε δορυφόρους υπό διαχείριση από την εταιρεία επικοινωνιών OneWeb για να παρέχει συνδέσεις (χρηστών) με απομακρυσμένους πύργους κινητής τηλεφωνίας. Η Verizon Communications έκανε παρόμοια συμφωνία με την Amazon.com, η οποία σχεδιάζει να ξεκινήσει την ανάπτυξη του δικού της αστερισμού δορυφόρων-διαδικτύου.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες