Αυτή η εβδομάδα μόνο άσχημες ειδήσεις δείχνει να φέρνει για τη Google: η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη απέρριψε την έφεση της εταιρείας για το αντιμονοπωλιακό πρόστιμο-μαμούθ σχετικά με το Android, ενώ δύο ανεξάρτητες προσφυγές για την αγορά online διαφημίσεων μπορεί να υποχρεώσουν τον γίγαντα του Διαδικτύου να πληρώσει ακόμα 25,4 δισ. ευρώ.
Το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάνθηκε την Τετάρτη ότι η Google, σήμερα τμήμα του ομίλου Alphabet, καταχράστηκε την κυριαρχία του Android στην αγορά smartphone πιέζοντας τους κατασκευαστές να προσφέρουν προεγκατεστημένη τη μηχανή αναζήτησης Google και την εφαρμογή Chrome για πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Σε διαφορετική περίπτωση οι κατασκευαστές θα έχαναν την πρόσβαση στο κατάστημα εφαρμογών Google Play Store.
Διαβάστε επίσης: Android και απόρρητο: Γιατί ανησυχούν πάνω από 8 στους 10 χρήστες
Το δικαστήριο πάντως μείωσε κατά 5% το ύψος του προστίμου που είχε επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτι που σημαίνει ότι η Google θα πρέπει να καταβάλει 4,125 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Google: Συμφωνία με 300 εκδότες για αναπαραγωγή ειδήσεων έναντι πληρωμής
«Το Γενικό Δικαστήριο εν πολλοίς επιβεβαιώνει την απόφαση της Επιτροπής ότι η Google επέβαλε παράνομους περιορισμούς στους κατασκευαστές κινητών συσκευών Android και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προκειμένου να εδραιώσει τη δεσπόζουσα θέση της μηχανής αναζήτησής της» ανέφερε το δικαστήριο.
H Google, η οποία έχει αλλάξει πλέον τις πρακτικές της, εξέφρασε «απογοήτευση» για τη δικαστική απόφαση.
«Το Android έχει δημιουργήσει περισσότερες επιλογές για όλους, όχι λιγότερες, και υποστηρίζει χιλιάδες επιτυχημένες επιχειρήσεις στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο» ανακοίνωσε.
Η μεγάλη ήττα της Τετάρτης είναι η δεύτερη για την Google σε λιγότερο από έναν χρόνο, υπενθυμίζει το Reuters. Πέρυσι η εταιρεία έχασε την έφεση σε ευρωπαϊκό πρόστιμο 2,42 δισ. ευρώ, στην πρώτη από μια σειρά τριών αντιμονοπωλιακών υποθέσεων.
Προσφυγές και από εκδότες
Η Google αντιμετωπίζει επίσης το ενδεχόμενο να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις 25,4 δισ. ευρώ σχετικά με τις πρακτικές της στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, έπειτα από δύο προσφυγές που πρόκειται να κατατεθούν στη βρετανική και την ολλανδική δικαιοσύνη από ομάδες εκδοτών του Διαδικτύου.
Η Google κατέχει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας διαδικτυακής διαφήμισης, από την οποία έχουν έσοδα οι εκδότες που δέχονται να προβάλλουν online καταχωρίσεις στους δικτυακούς τόπους τους.
Η Κομισιόν και η αρμόδια αρχή της Βρετανίας διεξαγάγουν έρευνες σχετικά με το εάν η κυριαρχία της Google στη διαφημιστική αγορά προσφέρει στην εταιρεία αθέμικτο πλεονέκτημα έναντι ανταγωνιστών και διαφημιστικών εταιρειών.
Για τον λόγο αυτό η Γαλλία επέβαλε πέρυσι πρόστιμο 220 εκατ. ευρώ στην Google.
«Είναι καιρός να αναλάβει η Google τις ευθύνες της και να πληρώσει για τις ζημιές που προκάλεσε σε αυτή τη σημαντική βιομηχανία. Γι΄ αυτό ανακοινώνουμε σήμερα αυτές τις προσφυγές ώστε να λάβουμε αποζημιώσεις για τους εκδότες στην ΕΕ και τη Βρετανία» δήλωσε την Τρίτη ο Ντέιμιεν Τζέραντιν της δικηγορικής εταιρείας Geradin Partners που θα καταθέσει τις νέες προσφυγές.
Προσφυγή και στις ΗΠΑ
Σε μια άλλη εξέλιξη, ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ άναψε πράσινο φως στην εκδίκαση προσφυγής που κατέθεσαν κατά της Google οι γενικοί εισαγγελείς του Τέξας και ακόμα 16 πολιτειών, κατηγορώντας την εταιρεία για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά ψηφιακής διαφήμισης.
Παρόλα αυτά, το δικαστήριο απέρριψε την καταγγελία ότι η συμφωνία που υπέγραψε με τo Facebook το 2018 αποτελεί παράνομο περιορισμό στο εμπόριο.
Η Google ανακοίνωσε ότι διαφωνεί με την απόφαση του δικαστηρίου να διεξαχθεί δίκη για την προσφυγή.
Πηγή: in.gr
Latest News
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται