Την ώρα που κάποιες τράπεζες της Wall Street πασχίζουν να πείσουν τους υπαλλήλους τους να εγκαταλείψουν την τηλεργασία από το σπίτι ή από μέρη εξωτικά και να επιστρέψουν στα γραφεία τους προσφέροντάς τους γην και ύδωρ για να τους δελεάσουν (απεριόριστες ημέρες διακοπών η Goldman Sachs ας πούμε), η Citigroup ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο: ανοίγει γραφεία στην παραλία. Στη Μάλαγα για την ακρίβεια, στη μεγαλύτερη παραθαλάσσια πόλη της άκρως τουριστικής Ακτής του Ήλιου, στην ισπανική Ανδαλουσία.
Προσφέρει η αμερικανική τράπεζα ήλιο και θάλασσα, που είναι βέβαια τζάμπα. Προσφέρει στο νέο προσωπικό λιγότερες από τις κατά παράδοση «άπειρες κι εξαντλητικές» ώρες εργασίας. Προσφέρει επίσης την ευκαιρία στους νεοπροσλαμβανόμενους ζώντας στη μεσογειακή Ανδαλουσία να περιορίσουν αισθητά τα ενεργειακά κόστη του χειμώνα. Δίνει όμως και χαμηλότερους μισθούς συγκριτικά με εκείνους που εισπράττουν οι υπάλληλοί της στο Λονδίνο, ας πούμε.
Διαβάστε επίσης: Citigroup: Πώς σκιαγραφεί τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας
Το ισοζύγιο είναι σίγουρα δελεαστικό γι’ αυτό και περισσότεροι από 3.000 υποψήφιοι υπέβαλαν αίτηση για τις 30 θέσεις των τραπεζιτών, ανδρών και γυναικών φυσικά, με τους οποίους επανδρώνει τα γραφεία της στη Μάλαγα η Citigroup. Ήδη, σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, έχει προσλάβει 27 άτομα, τα περισσότερα νεαρότατα από 22 έως 26 ετών, που προέρχονται από… 22 διαφορετικές χώρες και μιλούν 15 διαφορετικές μητρικές γλώσσες – εξυπακούεται βέβαια ότι τη δουλειά την κάνουν όλοι στα αγγλικά.
Διαβάστε επίσης: Καμπανάκι από Γκεοργκίεβα – Κίνδυνος κοινωνικών αναταραχών
Οκτάωρο και «αποσύνδεση»
Οι τραπεζίτες των νέων γραφείων που ανοίγει η Citigroup στη Μάλαγα θα δουλεύουν πενθήμερο και οκτάωρο και οι ετήσιες αποδοχές τους θα είναι περίπου οι μισές από τις 100.000 δολάρια που προσφέρει η τράπεζα στους νεοπροσλαμβανόμενους με αντίστοιχα προσόντα και υποχρεώσεις στα γραφεία της στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Είναι μεν μισά τα λεφτά (διόλου ευκαταφρόνητα φυσικά για έναν 25άρη που ζει στη νότια Ισπανία), αλλά είναι μισή και η δουλειά. Διότι στο Λονδίνο οι τραπεζίτες στον κλάδο των επενδύσεων εργάζονται 65 έως 70 ώρες την εβδομάδα σε «ήσυχες περιόδους» και μπορούν να φθάσουν τις 100 ώρες όταν «πέφτει δουλειά». Επίσης, όσοι και όσες θα επανδρώσουν τα ανδαλουσιανά γραφεία της Citigroup θα απολαμβάνουν το περιβόητο (και εντελώς αδιανόητο για τους τραπεζίτες του Σίτι ή της Wall Street) δικαίωμα της αποσύνδεσης: θα έχουν δηλαδή το κινητό τους κλειστό μετά την παρέλευση του οκταώρου και βεβαίως τα Σαββατοκύριακα.
Τα γραφεία άνοιξαν τυπικά την Τετάρτη και, όπως η ίδια η Citi διευκρίνισε, η πρώτη ημέρα αφιερώθηκε στη γνωριμία των νέων τραπεζιτών μεταξύ τους και σε κοινωνικές επαφές, με το δήμαρχο της Μάλαγα για παράδειγμα, που ήταν παρών στα θυρανοίξια των γραφείων. Πρώτη αποστολή των νεοπροσληφθέντων είναι να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας με πελάτες της τράπεζας από μια βεντάλια δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών κλάδων, όπως είναι η βαριά βιομηχανία, η διαχείριση ακινήτων, η τεχνολογία και η υγεία.
Περισσότερη προσωπική ζωή
Το σκεπτικό και η στρατηγική της Citigroup είναι η δημιουργία αποκεντρωμένων «εργασιακών κόμβων» με χαμηλότερες λειτουργικές δαπάνες που θα προσφέρουν όμως στους νέους εργαζόμενους ανάλογα υψηλές προοπτικές ανέλιξης με τους συναδέλφους τους στα μεγάλα τραπεζικά κέντρα του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης αλλά με «λιγότερο απαιτητικές μέρες», σε ό,τι αφορά την απασχόληση.
Όπως μεταδίδει το BBC, στόχος είναι να προσελκύσει ο τραπεζικός κλάδος τα ταλέντα που στρέφονται σε άλλους κλάδους, κυρίως στον τεχνολογικό, που ξεκίνησαν ήδη να προσφέρουν υψηλούς μισθούς και καλές προοπτικές καριέρας δίχως τον εξόχως απαιτητικό φόρτο εργασίας των τραπεζών.
Στόχος επίσης της Citigroup είναι επίσης να δελεάσει τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στα γραφεία μετά τη χαλάρωση (έως και πλήρη κατάργηση) των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Διότι κακά τα ψέματα: η προσωρινή «παύση» που υπαγόρευσε σε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα η πανδημία έδωσε την χρονική ευκαιρία στους εργαζομένους κάθε ηλικίας να αναστοχαστούν την καθημερινότητά τους και να φιλοσοφήσουν το νόημα της ζωής.
«Ο τραπεζικός κλάδος αντιμετωπίζει όλο και μεγαλύτερες δυσκολίες για να κρατήσει τα κατώτερα στελέχη του. Το μήνυμα είναι σαφές: ο βασικός μοχλός πίσω από πολλές αποχωρήσεις των νεότερων κυρίως ηλικιών είναι η αναζήτηση καλύτερης ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Στη Citi αφουγκραζόμαστε τις εξελίξεις», δήλωσε ο Μανόλο Φαλκό ένας εκ των επικεφαλής των τραπεζικών, χρηματιστηριακών και συμβουλευτικών υπηρεσιών της αμερικανικής τράπεζας.
Zoom-free Fridays
Η μάνατζερ Citigroup Τζέιν Φρέιζερ (είναι η πρώτη γυναίκα επικεφαλής τράπεζας της Wall Street) έχει αλλάξει αρκετά στη «φιλοσοφία» του χρηματοπιστωτικού κολοσσού, που διαπνέεται από την σκληρή εργασιακή κουλτούρα των σύγχρονων επενδυτικών τραπεζών. Πέραν του ότι αύξησε τις αποδοχές των ανά την υφήλιο εργαζομένων της Citi, πέρυσι εν μέσω πανδημίας εγκαινίασε και τις περίφημες «Παρασκευές δίχως Zoom».
Όπως εύκολα φαντάζεται κανείς, πρόκειται για την κατάργηση των τηλεδιασκέψεων την τελευταία εργάζιμη ημέρα της βδομάδας. Κάτι που «συμβάλλει στην επαναφορά από μια αδυσώπητη εργάσιμη ημέρα της πανδημίας», όπως η ίδια η Φρέιζερ είχε διακηρύξει.
Εξέγερση στην Goldman Sachs
Τα τελευταία χρόνια οι εργαζόμενοι στις τράπεζες φάνηκαν αποφασισμένοι να βάλουν ένα τέλος στην όλο και πιο σκληρή εργασιακή κουλτούρα που κυριαρχεί στον αστρονομικά κερδοφόρο, είναι αλήθεια, κλάδο της επενδυτικής τραπεζικής. «Το νεαρό προσωπικό της Goldman Sachs εξεγέρθηκε εναντίον των ανώτερων διευθυντικών στελεχών, παραπονούμενο για την εξουθενωτική εργασία και τις απαιτήσεις της διοίκησης για κατάργηση της τηλεργασίας και επιστροφή στο γραφείο», σημειώνει το BBC.
Τον Μάιο η Goldman Sachs ακολουθώντας τα χνάρια τεχνολογικών ομίλων όπως οι LinkedIn, Bumble και Netflix, θέλησε να αμβλύνει την εικόνα του «χρυσού κάτεργου» που έχει δημιουργήσει επιτρέποντας στα ανώτερα στελέχη της να παίρνουν όσες ημέρες άδειας ήθελαν, προκειμένου να «ξεκουραστούν και να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους».
Τα νεότερα στελέχη της τράπεζας, ωστόσο, εξακολουθούν να δικαιούνται μόνο ένα σταθερό αριθμό ημερών αδείας. Αυτά είναι όμως που δελεάζονται από τις Σειρήνες άλλων επιχειρηματικών κλάδων που προσφέρουν πιο «ανθρώπινες» συνθήκες απασχόλησης.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της