
Σε ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο σχέδιο κατασκευής νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα με την χρήση νέου τύπου χάλυβα στις δεξαμενές του, συμμετέχει η Capital Gas Ship Management Corp. (Capital Gas), εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του Βαγγέλη Μαρινάκη, μαζί με κορυφαίες οντότητες της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ειδικότερα στο επενδυτικό πρωτοποριακό έργο που στοχεύει στη βελτίωση των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα, συμμετέχουν εκτός από την Capital Gas, ο Βρετανικός Νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR), το νηολόγιο της Λιβερίας (Liberian International Ship and Corporate Registry -LISCR) και τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων ο Βρετανικός Νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) και το νηολόγιο της Λιβερίας (Liberian International Ship and Corporate Registry -LISCR) έδωσαν την έγκριση τους στα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard (HMD) για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα, 30.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το νέο πλοίο θα αξιοποιήσει έναν νέο τύπο χάλυβα στις δεξαμενές του, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση στην αλυσίδα αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Διαβάστε επίσης: Μαρινάκης στον Economist: Να επιταχύνουμε την πράσινη επανάσταση στη ναυτιλία
Η κορυφαία διαχειρίστρια πλοίων Capital Gas Ship Management Corp. (Capital Gas) εντάχθηκε σε αυτό το εγχείρημα με τα HMD και τον LR, παρέχοντας συμβουλές σε επιχειρησιακά και εμπορικά θέματα που σχετίζονται με το έργο για την ανάπτυξη σχεδιασμού πλοίων LCO2.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που πρωτοπορούμε μαζί με την LR και την HMD σε αυτόν τον καινοτόμο σχεδιασμό LCO2 Carrier. Βλέπουμε τη μετάβαση στη μεταφορά CO2, ως φυσιολογική επέκταση της υφιστάμενης εμπορικής και τεχνικής εμπειρίας μας στη διαχείριση πλοίων , η οποία υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας του άνθρακα και την πρόοδο της απαλλαγής της ναυτιλιακής βιομηχανίας και άλλων τομέων από το διοξείδιο του άνθρακα.».
Ο Andy McKeran, Chief Commercial Officer, Lloyd’s Register, δήλωσε: «Αυτή η Έγκριση Σχεδιασμού δείχνει την τεχνογνωσία του LR στην υποστήριξη της προώθησης πρωτοποριακών ναυτιλιακών έργων με ασφαλή, βιώσιμο τρόπο. Αυτό το πλοίο θα είναι ένα βασικό τμήμα της υποδομής στην αλυσίδα αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα, συμβάλλοντας στην απομάκρυνση των αερίων του θερμοκηπίου από την ατμόσφαιρα, υποστηρίζοντας την πρόοδο προς μια καθαρή οικονομία μηδενικού άνθρακα».
Ο Thomas Klenum, Executive Vice President, Liberian Registry, δήλωσε: «Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός LCO2 Carrier που χρησιμοποιεί νέα υλικά για τις δεξαμενές φορτίου είναι μια πρωτοπορία για την βιομηχανία και θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην επιδίωξή μας για μια παγκόσμια απαλλαγή από τον άνθρακα μέσω της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα. Το Νηολόγιο της Λιβερίας εκτιμά τη μεγάλη συνεργασία με τα HMD και τον LR σε αυτό το έργο που για άλλη μια φορά καταδεικνύει ότι η διεθνής συνεργασία είναι απαραίτητη για την απελευθέρωση των δυνατοτήτων για καινοτόμες λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα».
Ο Chan-il Kim, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της HMD, δήλωσε: «Αυτό είναι το πρώτο αποτέλεσμα του JDP νέου χάλυβα για υγροποιημένο πλοίο μεταφοράς CO2 που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2021, επιτρέποντάς μας να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε πιο οικονομικούς και αποδοτικούς μεταφορείς. Το νέο υλικό που αναπτύχθηκε έχει εξεταστεί και εγκριθεί με βάση τις δοκιμές των μηχανικών ιδιοτήτων και την αξιολόγηση των μηχανικών. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε το αποτέλεσμα αυτής της αναπτυξιακής εξέλιξης καθώς ετοιμαζόμαστε να κατασκευάσουμε εξατομικευμένα και οικονομικά αποδοτικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2».
Όπως εξηγείται στην ανακοίνωση, ο LR θα παρέχει συμβουλές και καθοδήγηση σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς και την ανάπτυξη μιας δεξαμενής αποθήκευσης τύπου C με τη χρήση του νέου υλικού. Όταν το πλοίο κατασκευαστεί θα μεταφέρει υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα υπό πίεση, με στόχο τη μεταφορά του δεσμευμένου άνθρακα σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Η Διοίκηση του Νηολογίου της Λιβερίας θα επικοινωνήσει με τον LR για να επισημοποιήσει την έγκριση και να παράσχει την απαιτούμενη πιστοποίηση για να επιτρέψει στο πλοίο μεταφοράς LCO2 να τεθεί σε λειτουργία.
Ο χάλυβας που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της δεξαμενής LCO2 τύπου C θα κάνει τα δομικά στοιχεία της κατασκευής πιο ελαφριά, διατηρώντας παράλληλα ανέπαφη τη δομική ακεραιότητα των δεξαμενών. Αυτή η καινοτομία επιτρέπει μια αναβάθμιση στο μέγεθος του πλοίου μεταφοράς LCO2, βελτιώνοντας την αποθήκευση και τη μεταφορά, κάτι που οι ναυπηγοί δεν μπορούσαν να κάνουν με πιο συμβατικά υλικά.
Τα ναυπηγεία HMD έχουν ήδη αναπτύξει τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων μεταφοράς ς LCO2 για να ανταποκρίνονται με ευελιξία στις απαιτήσεις της αγοράς όσον αφορά διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα στην αλυσίδα αξίας CO2, τα οποία περιλαμβάνουν 12.000 cbm LCO2 carrier με δεξαμενές φορτίου υψηλής πίεσης, 22.000 cbm LCO2 carrier με δεξαμενές φορτίου χαμηλής πίεσης και 30.000 cbm LCO2 με δεξαμενές φορτίου χαμηλής πίεσης.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»