
Kατά 4,0% αυξήθηκε το ωριαίο κόστος εργασίας στην ευρωζώνη και κατά 4,4% στην ΕΕ, συγκρίνοντας το β΄ τρίμηνο 2022 με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, με βάση τα στοιχεία της Eurostat. Όσον αφορά στην Ελλάδα, καταγράφηκε αύξηση μόλις κατά 0,8%, που είναι η χαμηλότερη αύξηση στο σύνολο των χωρών μελών της ΕΕ.
Διαβάστε επίσης: Eurostat: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην ανεργία των νέων
Οι δύο κύριες συνιστώσες του κόστους εργασίας είναι οι μισθοί – ημερομίσθια και το μη μισθολογικό κόστος. Στη ζώνη του ευρώ, το ωρομίσθιο αυξήθηκε κατά 4,1%, ενώ το μη μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 3,8%, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Όσον αφορά στο ωρομίσθιο, αυξήθηκε κατά 4,5% και το μη μισθολογικό κόστος κατά 4,1% στο ίδιο τρίμηνο αναφοράς.
Διαβάστε επίσης: ΕΛΣΤΑΤ: Στο 12,4% η ανεργία στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο
Κατανομή ανά οικονομική δραστηριότητα
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, το ωριαίο κόστος εργασίας στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 4,3% στη (κυρίως) μη επιχειρηματική οικονομία και κατά 3,9% στην επιχειρηματική οικονομία: +2,2% στη βιομηχανία, +2,8% στις κατασκευές και +4,9% στις υπηρεσίες. Στην ΕΕ, το ωριαίο κόστος εργασίας αυξήθηκε κατά 4,2% στην (κυρίως) μη επιχειρηματική οικονομία και κατά 4,4% στην οικονομία των επιχειρήσεων: +2,9% στη βιομηχανία, +3,3% στις κατασκευές και +5,3% στις υπηρεσίες.

Μισθολογικό κόστος
Στην ΕΕ, οι οικονομικές δραστηριότητες που κατέγραψαν τις υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στο ωρομίσθιο ήταν οι κλάδοι «Μεταλλεία και λατομεία» (+6,9%), «Διοικητικές και υποστηρικτικές δραστηριότητες υπηρεσιών» (+6,6 %), «Επαγγελματικές, επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες» (+6,3%) και «Δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών διαμονής και εστίασης» (+6,0%).

Κόστος ωρομισθίου μεταξύ των χωρών
Οι υψηλότερες αυξήσεις στο ωρομίσθιο για το σύνολο της οικονομίας καταγράφηκαν στην Ουγγαρία (+14,9%) και στη Βουλγαρία (+14,6%). Τέσσερα ακόμη κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση άνω του 10% και συγκεκριμένα: Λιθουανία (+12,4%), Ρουμανία (+11,7%), Πολωνία (+11,1%) και η Εσθονία (+10,1%).


Latest News

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα

H Volvo «λύνει το χειρόφρενο» των απολύσεων στις ΗΠΑ - Περικοπές 800 θέσεων εργασίας
Οι απολύσεις στη Volvo είναι η πιο πρόσφατη απάντηση από τη βιομηχανία αυτοκινήτων και φορτηγών που πλήττεται από τους δασμούς

Ντάλι (Fed): Στον «πάγο» τα επιτόκια για όσα χρειαστεί – Πότε βλέπει μειώσεις
Η Ντάλι της Fed εκτιμά ότι οι κίνδυνοι για τον πληθωρισμό είναι πιο αυξημένοι φέτος

Ταϊβάν: Φρένο στις ανοικτές πωλήσεις μετοχών εν μέσω δασμολογικής αβεβαιότητας
Η Επιτροπή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας της Ταϊβάν σημείωσε ότι οι περιορισμοί θα συνεχιστούν, χωρίς να αναφέρει πότε μπορεί να αρθούν.

Τα πρώτη κινεζικά αεροπλάνα COMAC πετούν στο Βιετνάμ
Η COMAC ήδη από το 2024 αύξησε τα σχέδια πωλήσεων και παραγωγής και εμπορεύεται το C919 εκτός Κίνας.