Η έλλειψη ημιαγωγών που πλήττει και την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς και οι επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία είναι οι σημαντικότερες αίτιες που δημιούργησαν αρνητικό πρόσημο στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και τον Ιούλιο.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Ιούλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 10,4%.
Διαβάστε επίσης: Τι ηλικίας αυτοκίνητα κυκλοφορούν στις χώρες της ΕΕ
Η πτώση του όγκου των πωλήσεων συνεχίστηκε και τον έβδομο μήνα της φετινής χρονιάς δημιουργώντας πολλές αναταράξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι το αρνητικό πρόσημο καταγράφεται παρά την ήδη χαμηλή βάση σύγκρισης που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών.
Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ είχαν χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Στη Γερμανία την μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ η πτώση ήταν 12,9%, στην Ισπανία η μείωση του όγκου των πωλήσεων ήταν 12,5%. Αυτές οι δυο σημαντικές αγορές είχαν την μεγαλύτερη πτώση.
Το θετικό μήνυμα
Θετικό μήνυμα από την αγορά των αυτοκινήτων υπήρξε τον Αύγουστο, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων επέστρεψε τελικά σε ανάπτυξη (+4,4%), δίνοντας τέλος σε δεκατρείς μήνες διαδοχικής πτώσης.
Ωστόσο – με καταγεγραμμένες πωλήσεις που έφτασαν τις 650.305 μονάδες – αυτό το αποτέλεσμα παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Όλες οι βασικές αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της αγοράς τον Αύγουστο, με σημαντικά κέρδη: Ιταλία (+9,9%), Ισπανία (+9,1%), Γαλλία (+3,8%) και Γερμανία (+3%).
Μεγάλες απώλειες
Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 11,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Πουλήθηκαν σχεδόν 6 εκατ. νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Παρά την πρόσφατη βελτίωση, οι προηγούμενες μειώσεις επιβαρύνουν αρνητικά τη σωρευτική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές έχουν αντιμετωπίσει απώλειες μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (-18,4%), Γαλλία (-13,8%), Γερμανία (-9,8%) και Ισπανία (-9,4%).
Η European Automobile Manufacturers Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Latest News
Πώς η UNESCO σχεδιάζει να ενισχύσει την ελκυστικότητα του σάκε
Το σάκε είναι μια ζωντανή ενσάρκωση των εποχιακών ρυθμών, των κοινοτικών αξιών και της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Ιαπωνίας
Η τεράστια επένδυση του Πεκίνου στο Περού ενδυναμώνει τη θέση της Κίνας στην Ν. Αμερική
Ο Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε το λιμάνι βαθέων υδάτων το οποίο θα διαχειρίζεται η COSCO επί 30 χρόνια
Νέα mega-δωρεά της Μακένζι Σκοτ μετά από πώληση μετοχών της Amazon αξίας 8 δισ.
Μακένζι Σκοτ, προσέφερε 65 εκατομμύρια δολάρια σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη,
Booking.com και Meta στο στόχαστρο της Κομισιόν
Ανοίγει η αγορά αναζήτησης τουριστικών καταλυμάτων - Με πρόστιμο-ρεκόρ 798 εκατ. ευρώ απειλείται ο όμιλος του Ζούκερμπεργκ
Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης - Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»
Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα - Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης
Σε κορυφαία θυγατρική της LVMH μεταφέρει τον γιο του Αλεξάντρ ο Μπερνάρ Αρνό
Οι διοικητικές θέσεις στην LVMH του Μπερνάρ Αρνό είναι τα τελευταία χρόνια οικογενειακή υπόθεση
Μικρό «καλάθι» από τις πετρελαϊκές για τις υποσχέσεις Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται μεγαλύτερη παραγωγή και εξαγωγές, αλλά ο κλάδος δεν χειροκροτεί τις εμμονές του
Ποιος είναι ο δισεκατομμυριούχος Τίλμαν Φερτίτα ποy έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Wynn Resorts
Έχοντας πλέον σχεδόν 10% μετοχών ο CEO της Landry,Τίλμαν Φερτίτα, αποκτά δεσπόζουσα θέση στο Las Vegas Strip
Σε ποια χώρα κάνουν θραύση τα κινεζικά αυτοκίνητα
Τα αυτοκίνητα της Κίνας σημειώνουν νέα ρεκόρ καθώς οι Ρώσοι «ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους»
Κόλινς (Fed): Δεν θα απέκλειε νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβρη
Η πρόεδρος της Fed Βοστώνης, θέλει να δει περισσότερα στοιχεία για να αποφασίσει τον Δεκέμβριο