Τον Φεβρουάριο του 2022 οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Τουρκία ανέρχονταν συνολικά σε μόλις 464 εκατ. δολάρια, όμως η αξία τους αυξήθηκε σημαντικά μήνα με το μήνα εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Handelblatt, αντί για τη φθηνή αλλά αβέβαιη παράδοση εμπορευμάτων από τη μία άκρη της Γης στην άλλη, το ζητούμενο πλέον είναι οι μικρές αποστάσεις.

Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Αντιδράσεις για την άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο από τις ΗΠΑ

Και καθώς πολλές τουρκικές επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν από νωρίς -ήδη από τις αρχές της πανδημίας- τις δυνατότητές τους για αύξηση των συναλλαγών, ίδρυσαν νέα παραρτήματα.

Αντί να μπουν σε lockdown λόγω της Covid-19, αναζήτησαν τα κενά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τα γέμισαν με τουρκικά προϊόντα.

Παρόμοια τακτική ακολουθήθηκε και εν μέσω των αναταράξεων που προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ο πόλεμος στην Ευρώπη. Αποτελεί γεγονός, άλλωστε, ότι οι εξαγωγές της Τουρκίας αυξάνονται σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, παρ’ όλο που ο πληθωρισμός έχει δυσκολέψει την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ο ρόλος της Γερμανίας

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, γερμανικές επιχειρήσεις ελπίζουν σε νέες συναλλαγές με την Τουρκία, τα λιμάνια της οποίας γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στη Μαύρη Θάλασσα.

Διαβάστε επίσης: Al Jazeera: Οι απώλειες της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι κέρδος για την Τουρκία

Στην Τουρκία οδηγεί και ο «Μεσαίος Διάδρομος» του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, ο οποίος συνδέει σιδηροδρομικά την Κίνα με την Ευρώπη, μέσω Καζακστάν, Κασπίας Θάλασσας, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργίας.

Αλλωστε η τουρκική κυβέρνηση -μαζί με τους Κινέζους- έχει επενδύσει πολλά στον «Μεσαίο Διάδρομο». Το 2016 ολοκλήρωσε τη σήραγγα Μαρμαράι, μήκους 31 χιλιομέτρων στα νότια της Κωνσταντινούπολης, η οποία συνδέει σιδηροδρομικά την Ασία και την Ευρώπη, ενώ, συνολικά τα τελευταία 20 χρόνια, η Τουρκία κατασκεύασε 1.085 χιλιόμετρα νέων σιδηροδρομικών γραμμών.

Το ίδιο διάστημα, περισσότερα από 6.400 χιλιόμετρα παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών ανανεώθηκαν.

Το σχέδιο της χώρας προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά. Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα, η Αγκυρα αξιοποιεί το διευρυνόμενο αυτό δίκτυο και επωφελείται τόσο από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, και τις συνέπειές του, όσο και από τα προβλήματα της Κίνας με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Μαζί της επωφελούνται και γερμανικές εταιρείες του κλάδου των logistics, για τις οποίες η χώρα που βρίσκεται στην «πόρτα» της ΕΕ γίνεται πολύ σημαντική για την προμήθεια αγαθών.

Ωστόσο, εάν το χειμώνα υπάρξουν ελλείψεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη, η πολιτική πίεση από τις Βρυξέλλες προς τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να προσχωρήσει στις χώρες που επέβαλαν κυρώσεις στη Μόσχα ενδέχεται να αυξηθεί. «Και τότε οι γερμανικές επιχειρήσεις στη χώρα θα πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά το πόσο προσοδοφόρα είναι η δραστηριοποίησή τους εκεί».

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
ΔΙΜΕΑ: Έλεγχοι στη Ρόδο και επιβολή προστίμων ύψους 226 χιλ. ευρώ
Επικαιρότητα |

Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις

Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία

Τουρκία: Καθαίρεση τριών φιλοκούρδων δημάρχων με κατηγορίες για «τρομοκρατία»
Επικαιρότητα |

Τουρκία: Καθαίρεση τριών φιλοκούρδων δημάρχων με κατηγορίες για «τρομοκρατία»

Οι τρεις φιλοκούρδοι δήμαρχοι είχαν εκλεγεί στις τοπικές εκλογές του Μαρτίου, στην Τουρκία, οι οποίες σηματοδότησαν ευρεία νίκη της αντιπολίτευσης σε βάρος του κόμματος του Ερντογάν.