Με ουρές χιλιομέτρων και αδιανόητη ταλαιπωρία έρχονται αντιμέτωποι οι οδηγοί που κινούνται καθημερινά στον Κηφισό. Το μόνιμο, σχεδόν, μποτιλιάρισμα στον πιο επιβαρυμένο άξονα της Αττικής είναι εδώ και χρόνια μια πραγματικότητα. «ΤΑ ΝΕΑ» έκαναν εκτενή αναφορά στο θέμα τον περασμένο Μάιο και επανέρχονται για άλλη μια φορά στο θέμα, αφού το κυκλοφοριακό έμφραγμα στη λεωφόρο Κηφισού, μετά την ανάπαυλα του καλοκαιριού και την επιστροφήτων τελευταίων εκδρομέων, εμφανίστηκε εκ νέου.
Οπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος, η λεωφόρος Κηφισού παρουσιάζει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα που οφείλονται στην αύξηση της χρήσης ΙΧ, στην κατακόρυφη αύξηση των βαρέων οχημάτων που κινούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου σε αυτήν και στην έλλειψη εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (π.χ. με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς), διότι ο εν λόγω άξονας μεγάλου μήκους εξυπηρετεί μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων – τόσο διαμπερείς κινήσεις όσο και κινήσεις εισόδου και εξόδου από την Αττική.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, τα συχνά οδικά ατυχήματα ή οι βλάβες οχημάτων δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις που απαιτούν σημαντικό χρόνο ανταπόκρισης ώστε να επανέλθει η κυκλοφορία στην κανονικότητα, ακόμα και μετά την απομάκρυνση του οχήματος ή των οχημάτων που ενεπλάκησαν στα συμβάντα.
- Διαβάστε επίσης: Αττική Οδός: Το προφίλ των ενδιαφερόμενων εταιρειών
Ανυπαρξία σταθερής διατομής
Ενα από τα βασικότερα προβλήματα του οδικού άξονα, συνεχίζει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, είναι πως δεν έχει σταθερή διατομή, ούτε σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα (δηλαδή αριθμό οχημάτων που περνούν σε κάθε διατομή του) με συνέπεια να μην υπάρχει συνεχής ροή σε κρίσιμα σημεία. «Αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα χειροτέρευε ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2010. Η πολιτεία, όμως, είχε εφησυχάσει και η ευκαιρία να γίνουν κάποια έργα σε περιόδους χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου χάθηκε. Και χάθηκε διότι για να διαπλατύνεις σήμερα τον Κηφισό απαιτείται σημαντική μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας ή ακόμα και διακοπή της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων».
Κατά τον Θανάση Τσιάνο, τελευταία έχει ξεκινήσει από την Περιφέρεια Αττικής μια προσπάθεια διαχείρισης των έκτακτων συμβάντων καθώς και αναβάθμισης της λεωφόρου (αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας και οδοφωτισμού, νέα ασφαλτόστρωση), η οποία θα πρέπει να συνεχιστεί. Επίσης, τονίζει ο ειδικός, είναι σκόπιμο να δοθεί προτεραιότητα σε μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας που θα αναβαθμίσουν τόσο το επίπεδο της οδικής ασφάλειας όσο και την κυκλοφοριακή λειτουργία.
- Διαβάστε επίσης: Σε ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης
Ο Κηφισός, ωστόσο, δεν είναι μια αυτόνομη οδική αρτηρία, στην οποία θα λυθούν όλα τα προβλήματα παίρνοντας τοπικά μέτρα. «Είναι μέρος ενός ευρύτερου οδικού συνόλου και για τον λόγο αυτό πρέπει να ληφθούν παράλληλα συνολικά κυκλοφοριακά μέτρα. Μετά το 2004 δεν ελήφθησαν ουσιαστικά συνολικά κυκλοφοριακά μέτρα στο οδικό δίκτυο της Αττικής. Η πολυαρχία και η διάσπαση των αρμοδιοτήτων αυξήθηκαν σημαντικά – λόγω και του Σχεδίου “Καλλικράτης” – χωρίς να υπάρχει ο απαραίτητος συντονισμός. Την ίδια ώρα, δεν υπάρχει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, η λεγόμενη Γενική Μελέτη Μεταφορών, ούτε καθορισμένοι στόχοι».Η πολιτεία πλέον, κατανοώντας το θεμελιώδες πρόβλημα, έχει υιοθετήσει την πρόταση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και διερευνάται πλέον από το υπουργείο Υποδομών η ανάπτυξη ενός Μητροπολιτικού Φορέα για τις Μεταφορές στην Αττική.
Εργα για την αποσυμφόρηση
Τίθεται, εντούτοις, το ερώτημα: Πότε περιμένουμε ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Κηφισού; «Σημαντική ανακούφιση στα κυκλοφοριακά προβλήματα του Κηφισού αναμένεται:
1) Με την ολοκλήρωση του προγραμματιζόμενου δικτύου του μετρό καθώς και
2) των έργων της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής και
3) της λεωφόρου Κύμης, έργα τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί από το υπουργείο Υποδομών», υπογραμμίζει ο Θανάσης Τσιάνος και συμπληρώνει: «Ενα επιπλέον οδικό έργο, το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά την αποσυμφόρηση της λεωφόρου Κηφισού και είναι σκόπιμο να δρομολογηθείεπίσης αμέσως αφορά:
4) την αναβάθμιση του άξονα Ελευσίνας – Θήβας σε αυτοκινητόδρομο».
Τα πολλά φορτηγά και τα προβλήματα που προκαλούν
Ενας άλλος παράγοντας που προκαλεί κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Ποτάμι, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) και πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτη Παπαντωνίου, είναι το μεγάλο ποσοστό βαρέων οχημάτων που κινούνται σε αυτό. Φορτηγά και νταλίκες, μάλιστα, έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, εξαιτίας της αύξησης των εμπορευματικών μεταφορών.
Κατά τον ίδιο, ο Κηφισός καλύπτει μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων που δεν εξυπηρετούνται εύκολα από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, ενώ συχνό (αν όχι καθημερινό) φαινόμενο αποτελούν οι βλάβες οχημάτων και τα τροχαία ατυχήματα. Για να λυθεί το πρόβλημα αυτό, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων αναφέρει πως είναι σημαντικό να βελτιωθεί η ανταπόκριση στα συμβάντα με κινητά συνεργεία και γερανούς.
Επίσης, όπως λέει, «πρέπει να δοθούν κίνητρα για να μην υπάρχουν τόσο πολλά φορτηγά οχήματα τις ώρες αιχμής (το πρωί και το απόγευμα). Και πλέον, επιβάλλεται να γίνουν παρεμβάσεις σε κόμβους που εμφανίζουν κυκλοφοριακά προβλήματα και οι οποίοι είναι καθημερινά οι ίδιοι». Τέλος, προτείνεται να δοθούν κίνητρα στους εργαζομένους ώστε να χρησιμοποιούν περισσότερο τα ΜΜΜ, ενώ χρήσιμη θα ήταν και η θέσπιση κλιμακωτών ωραρίων στην εργασία, αφού μπορούν να «μετακινήσουν» ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των διαδρομών εκτός των ωρών αιχμής.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση Τα Νέα
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ