Ναύλους αυξημένους κατά 40%-45% σε μία μέρα κατέγραψαν τα τάνκερ και τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα, ως αποτέλεσμα των συνθηκών που καταγράφονται στις ναυτιλιακές αγορές. Συνθήκες που συνδέονται με γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις αλλά και φυσικά φαινόμενα. Οι ναυλαγορές «τρελάθηκαν» τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν «καθαρά προϊόντα», όπως π.χ. βενζίνες, να πετύχουν για μία ημέρα ναύλους αυξημένους κατά 45% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν και να σκαρφαλώσουν στα 51.000 δολάρια την ημέρα στον Ατλαντικό.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η «έκρηξη» οφείλεται στις αυξημένες εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου από την Ευρώπη. Η άνοδος των ναύλων στην αγορά του Ατλαντικού έρχεται ως αποτέλεσμα της αύξησης των εισαγωγών προϊόντων από την Ευρώπη, εκτίμησε η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Fearnley Securities, η οποία πρόσθεσε ότι σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν ο μέσος ναύλος σε αυτή τη θαλάσσια εμπορική περιοχή αυξήθηκε κατά 133%.
Διαβάστε επίσης: Πώς το εμπάργκο αλλάζει τους θαλάσσιους δρόμους
Ικανοποιητικά κινούνται και τα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιούνται ανατολικά του Σουέζ καθώς ο μέσος ναύλος είναι πάνω από 60.000 δολάρια, ανέφερε η Fearnleys.
Ο μεγαλύτερος ναυλομεσιτικός οίκος του κόσμου, ο βρετανικός Clarksons, εκτιμά ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Σύμφωνα με την Intermodal, οι εξαγωγές αργού των ΗΠΑ ενισχύθηκαν κατά 13,5% σε μηνιαία βάση και έφτασαν στα 3,626 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ. Ο κύριος εισαγωγέας αργού πετρελαίου των ΗΠΑ ήταν η Ευρώπη.
Τα πλοία που φέρουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) κερδίζουν περισσότερα (71.000 δολ. την ημέρα) από αυτά που δεν έχουν κάνει αυτή την επένδυση (43.000 δολ. την ημέρα) γιατί παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση και έχουν μικρότερο κόστος αγοράς καυσίμου.
Τα «οικολογικά»
Τα «οικολογικά», όπως αποκαλούνται τα δεξαμενόπλοια τύπου MR, είχαν «χτυπήσει» το υψηλότερο μέσο ημερήσιο έσοδο του έτους στις αρχές Αυγούστου, 67.000 δολ., για να πέσουν στη συνέχεια στα 35.000 δολ. και τώρα να ενισχύονται σταδιακά στον Ειρηνικό και «απότομα» στον Ατλαντικό.
Καθώς η ενεργειακή κρίση συνεχίζεται και η Ευρώπη προσπαθεί να απεξαρτηθεί γρήγορα από τις ρωσικές πηγές ενέργειας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου είναι πιθανό να αυξηθεί, κατά μέσο όρο, κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Η Υπηρεσία Ενέργειας των ΗΠΑ (EIA) προβλέπει ότι η παραγωγή αργού πετρελαίου στην αμερικανική αγορά θα φτάσει σε επίπεδα – ρεκόρ το 2023, ενισχύοντας περαιτέρω τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Ευρώπη και Κίνα είναι πιθανό να αποδειχθούν πρόθυμοι αγοραστές, με τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023.
Απότομο «πέταγμα» των ναύλων κατεγράφη και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους, τα επονομαζόμενα capes. Μέσα σε μία ημέρα, την προηγούμενη Τρίτη, αυξήθηκαν κατά 45%, για να φτάσουν στο υψηλό πέντε εβδομάδων στα 12.977 δολ. την ημέρα, όταν στις 31 Αυγούστου ο μέσος ημερήσιος ναύλος ήταν μόλις 2.505 δολ. την ημέρα.
Η αιτία για τη σημαντική ενίσχυση της αγοράς τις τελευταίες ημέρες αναζητείται όχι μόνο στην άνοδο της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, αλλά και στην καταιγίδα που έπληξε τη Βόρεια Σινική Θάλασσα και δημιουργεί προβλήματα στα δρομολόγια από την Αυστραλία προς την Κίνα. Μια κάποια κινητικότητα αρχίζει να επικρατεί και πάλι στον κλάδο των ακινήτων της Κίνας με την επανέναρξη σημαντικών έργων που θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε υψηλότερα επίπεδα τη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη