Ναύλους αυξημένους κατά 40%-45% σε μία μέρα κατέγραψαν τα τάνκερ και τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα, ως αποτέλεσμα των συνθηκών που καταγράφονται στις ναυτιλιακές αγορές. Συνθήκες που συνδέονται με γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις αλλά και φυσικά φαινόμενα. Οι ναυλαγορές «τρελάθηκαν» τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν «καθαρά προϊόντα», όπως π.χ. βενζίνες, να πετύχουν για μία ημέρα ναύλους αυξημένους κατά 45% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν και να σκαρφαλώσουν στα 51.000 δολάρια την ημέρα στον Ατλαντικό.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η «έκρηξη» οφείλεται στις αυξημένες εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου από την Ευρώπη. Η άνοδος των ναύλων στην αγορά του Ατλαντικού έρχεται ως αποτέλεσμα της αύξησης των εισαγωγών προϊόντων από την Ευρώπη, εκτίμησε η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Fearnley Securities, η οποία πρόσθεσε ότι σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν ο μέσος ναύλος σε αυτή τη θαλάσσια εμπορική περιοχή αυξήθηκε κατά 133%.
Διαβάστε επίσης: Πώς το εμπάργκο αλλάζει τους θαλάσσιους δρόμους
Ικανοποιητικά κινούνται και τα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιούνται ανατολικά του Σουέζ καθώς ο μέσος ναύλος είναι πάνω από 60.000 δολάρια, ανέφερε η Fearnleys.
Ο μεγαλύτερος ναυλομεσιτικός οίκος του κόσμου, ο βρετανικός Clarksons, εκτιμά ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Σύμφωνα με την Intermodal, οι εξαγωγές αργού των ΗΠΑ ενισχύθηκαν κατά 13,5% σε μηνιαία βάση και έφτασαν στα 3,626 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ. Ο κύριος εισαγωγέας αργού πετρελαίου των ΗΠΑ ήταν η Ευρώπη.
Τα πλοία που φέρουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) κερδίζουν περισσότερα (71.000 δολ. την ημέρα) από αυτά που δεν έχουν κάνει αυτή την επένδυση (43.000 δολ. την ημέρα) γιατί παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση και έχουν μικρότερο κόστος αγοράς καυσίμου.
Τα «οικολογικά»
Τα «οικολογικά», όπως αποκαλούνται τα δεξαμενόπλοια τύπου MR, είχαν «χτυπήσει» το υψηλότερο μέσο ημερήσιο έσοδο του έτους στις αρχές Αυγούστου, 67.000 δολ., για να πέσουν στη συνέχεια στα 35.000 δολ. και τώρα να ενισχύονται σταδιακά στον Ειρηνικό και «απότομα» στον Ατλαντικό.
Καθώς η ενεργειακή κρίση συνεχίζεται και η Ευρώπη προσπαθεί να απεξαρτηθεί γρήγορα από τις ρωσικές πηγές ενέργειας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου είναι πιθανό να αυξηθεί, κατά μέσο όρο, κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Η Υπηρεσία Ενέργειας των ΗΠΑ (EIA) προβλέπει ότι η παραγωγή αργού πετρελαίου στην αμερικανική αγορά θα φτάσει σε επίπεδα – ρεκόρ το 2023, ενισχύοντας περαιτέρω τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Ευρώπη και Κίνα είναι πιθανό να αποδειχθούν πρόθυμοι αγοραστές, με τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023.
Απότομο «πέταγμα» των ναύλων κατεγράφη και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους, τα επονομαζόμενα capes. Μέσα σε μία ημέρα, την προηγούμενη Τρίτη, αυξήθηκαν κατά 45%, για να φτάσουν στο υψηλό πέντε εβδομάδων στα 12.977 δολ. την ημέρα, όταν στις 31 Αυγούστου ο μέσος ημερήσιος ναύλος ήταν μόλις 2.505 δολ. την ημέρα.
Η αιτία για τη σημαντική ενίσχυση της αγοράς τις τελευταίες ημέρες αναζητείται όχι μόνο στην άνοδο της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, αλλά και στην καταιγίδα που έπληξε τη Βόρεια Σινική Θάλασσα και δημιουργεί προβλήματα στα δρομολόγια από την Αυστραλία προς την Κίνα. Μια κάποια κινητικότητα αρχίζει να επικρατεί και πάλι στον κλάδο των ακινήτων της Κίνας με την επανέναρξη σημαντικών έργων που θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε υψηλότερα επίπεδα τη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ