Η Ferrari αποκάλυψε το πρώτο της όχημα τύπου ελεύθερου χρόνου (SUV) – όπως έχει επικρατήσει να λέγεται η κατηγορία -, το οποίο απευθύνεται, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της, σε κροίσους καθώς έχει τιμή που φτάνει ούτε λίγο ούτε πολύ τα 390.000 ευρώ.
Το Purosangue απευθύνεται στους οπαδούς της εταιρείας που δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αγοράσουν ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο καθώς κινείται από 12κύλινδρο κινητήρα της ιστορικής εταιρείας με σήμα το αλογάκι. Το Purosangue – ή Καθαρόαιμο – αναμένεται να οδηγήσει την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία προς την επίτευξη του τολμηρού της στόχου αύξησης εσόδων την ώρα που ο ανταγωνισμός ενισχύεται βασιζόμενος σε νέες και παλαιότερες τεχνολογίες.
Η εταιρεία με ετήσιους τζίρους περίπου 40 δισ. δολαρίων μπήκε καθυστερημένα στην αγορά για ακριβά οχήματα SUV. Το Urus της Lamborghini βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις, ενώ μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός και από την Porsche, την Bentley, τη Rolls Royce, ακόμη και από την Tesla.
Διαβάστε επίσης: Η μεγάλη στροφή της Ferrari στην ηλεκτροκίνηση
Το τετράθυρο Purosangue θα μπορούσε να βοηθήσει τώρα στα σχέδια του μεγάλου αφεντικού της Ferrari, του Μπενεντέτο Βίνια, να επεκταθεί σημαντικά στην Κίνα, όπου η ζήτηση για SUV είναι πάρα πολύ μεγάλη. Σήμερα η Κίνα αντιπροσωπεύει μόνο το 10% των συνολικών πωλήσεων της φίρμας. Με τιμή 390.000 ευρώ, που είναι αυξημένη κατά 70% από την τιμή του αυτοκόλλητου Urus, το Purosangue δεν είναι για κάθε πορτοφόλι. Ωστόσο, οι παραγγελίες ρέουν ήδη, λέει η Ferrari, τις οποίες μάλιστα τις προσδιορίζει σε πολύ πάνω από 2.000 που ήταν οι αρχικές.
Ευέλικτο σπορ
Ο όμιλος με έδρα το Μαρανέλο θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 9% ετησίως έως το 2026. Αποτελεί αποτέλεσμα τεσσάρων ετών εξέλιξης για να ανταποκριθεί στα διαπιστευτήρια της Ferrari για σπορ χαρακτήρα, αλλά αντιπροσωπεύει ταυτόχρονα και αλλαγή πορείας από τα αμιγώς σπορ χαμηλά μοντέλα του κατασκευαστή, διαλύοντας τις αμφιβολίες ότι θα παρήγε ποτέ μοντέλο τύπου SUV.
Η ιταλική εταιρεία πάντως φαίνεται ότι θέλει να αποστασιοποιηθεί από τον όρο αυτό. «Παρακαλώ, μην το αποκαλείτε SUV, γιατί δεν είναι», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατά την παρουσίαση του μοντέλου στο Μαρανέλο της Ιταλίας. «Είναι μια Ferrari», πρόσθεσε. Ο ίδιος μάλλον θα προτιμούσε τον όρο ευέλικτο σπορ αυτοκίνητο. Το σχόλιο του Βίνια δείχνει ότι η ιστορική εταιρεία εξακολουθεί να προσεγγίζει με μεγάλη προσοχή τη συγκεκριμένη κατηγορία. Είναι ενδεικτικό ότι όταν ρωτήθηκε το 2016 εάν η Ferrari θα σκεφτόταν ποτέ να παραγάγει ένα μοντέλο τύπου crossover, ο τότε διευθύνων σύμβουλος Σέρτζιο Μαρτσιόνε είχε απαντήσει «θα πρέπει να με πυροβολήσετε πρώτα», σύμφωνα με το Bloomberg.
Η ταχύτητα
Με ανώτερη ταχύτητα τα 310 χλμ. την ώρα, ιπποδύναμη 715 ίππους αλλά και αυτόματη μετάδοση, και πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 473 λίτρα, φαίνεται ότι η Ferrari θέλει να δημιουργήσει τη δική της κατηγορία.
Το νέο μοντέλο απεικονίζει ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν πολλές καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά πολυτελών και σπορ οχημάτων. Οι επενδυτές έχουν κάνει την Tesla την εταιρεία του κλάδου με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής σε όλο τον κόσμο θέτουν προθεσμίες για να σταματήσουν να πωλούνται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά μια μεγάλη ομάδα καταναλωτών εξακολουθεί να θέλει οχήματα που καίνε βενζίνη – ή πετρέλαιο – και είναι πρόθυμη να πληρώσει υψηλές τιμές για αυτά. Για να διατηρήσει την εικόνα της ως κατασκευάστριας σπορ αυτοκινήτων η Ferrari έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τις πωλήσεις του Purosangue κάτω από το 20% των συνολικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου, ο οποίος αναμένεται να είναι τέσσερα έως πέντε χρόνια, όπως και για τα άλλα μοντέλα της, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
«Αντάρτικο» από τους υπαλλήλους της JP Morgan για την επιστροφή στο γραφείο
Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Τζέιμι Ντίμον, είναι ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής στο γραφείο
Nippon Steel - U.S. Steel παίζουν το τελευταίο τους χαρτί για την εξαγορά
Ο αμερικανός πρόεδρος μπλόκαρε την προγραμματισμένη εξαγορά της U.S. Steel από τη Nippon Steel για λόγους εθνικής ασφάλειας
Το παγκόσμιο ράλι τιμών στα ακίνητα στο Ντουμπάι δείχνει σημάδια πίεσης
Σχεδόν το 1/5 των κατοικιών στο Ντουμπάι εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 εκατ. δολάρια σε αξία, σύμφωνα με την εταιρεία ακινήτων Knight Frank
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις