
Περίπου 82 πλοία με 418 ναυτικούς παραμένουν εγκλωβισμένα στα λιμάνια της Ουκρανίας παρά το άνοιγμα ενός θαλάσσιου διαδρόμου που υποστηρίζεται από τον ΟΗΕ για τη μεταφορά σιτηρών, δήλωσαν αξιωματούχοι της ουκρανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιούλιο, για την δημιουργία ενός ελεύθερου θαλασσίου διαδρόμου αφορούσε μόνο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου γύρω από τρία ουκρανικά λιμάνια για την μεταφορά σιτηρών. Έτσι δεκάδες άλλα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενοπλοίων δεν έχουν πρόσβαση στο «θαλάσσιο διάδρομο» και αναμένουν έγκριση για να φύγουν. Σύμφωνα με ανάλυση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), έξι πλοία, κατάφεραν να εγκαταλείψουν την Ουκρανία πριν ανακοινωθεί ο διάδρομος τον Ιούλιο.
Διάδρομος
«Ο διάδρομος φτιάχτηκε μόνο για τον σκοπό της μεταφοράς σιτηρών», είπε ο πρόεδρος του ICS Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη Τύπου.
Κατά την έναρξη της σύγκρουσης, στα τέλη Φεβρουαρίου, περίπου 2.000 ναυτικοί από όλο τον κόσμο είχαν αποκλειστεί σε έως και 94 πλοία σε λιμάνια της Ουκρανίας. Ο Grimaldi είπε ότι το ICS, το οποίο αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, είχε συζητήσεις αυτή την εβδομάδα με τον ναυτιλιακό οργανισμό του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για να επισπεύσει τα θέματα.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά