Περίπου 82 πλοία με 418 ναυτικούς παραμένουν εγκλωβισμένα στα λιμάνια της Ουκρανίας παρά το άνοιγμα ενός θαλάσσιου διαδρόμου που υποστηρίζεται από τον ΟΗΕ για τη μεταφορά σιτηρών, δήλωσαν αξιωματούχοι της ουκρανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιούλιο, για την δημιουργία ενός ελεύθερου θαλασσίου διαδρόμου αφορούσε μόνο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου γύρω από τρία ουκρανικά λιμάνια για την μεταφορά σιτηρών. Έτσι δεκάδες άλλα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενοπλοίων δεν έχουν πρόσβαση στο «θαλάσσιο διάδρομο» και αναμένουν έγκριση για να φύγουν. Σύμφωνα με ανάλυση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), έξι πλοία, κατάφεραν να εγκαταλείψουν την Ουκρανία πριν ανακοινωθεί ο διάδρομος τον Ιούλιο.
Διάδρομος
«Ο διάδρομος φτιάχτηκε μόνο για τον σκοπό της μεταφοράς σιτηρών», είπε ο πρόεδρος του ICS Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη Τύπου.
Κατά την έναρξη της σύγκρουσης, στα τέλη Φεβρουαρίου, περίπου 2.000 ναυτικοί από όλο τον κόσμο είχαν αποκλειστεί σε έως και 94 πλοία σε λιμάνια της Ουκρανίας. Ο Grimaldi είπε ότι το ICS, το οποίο αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, είχε συζητήσεις αυτή την εβδομάδα με τον ναυτιλιακό οργανισμό του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για να επισπεύσει τα θέματα.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη