Ο όμιλος Volkswagen στοχεύει να αντλήσει έως 9,4 δισ. ευρώ από την αρχική δημόσια προσφορά για την εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο, που θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην ιστορία για τα δεδομένα της Γερμανίας. Η περίοδος προσφοράς αναμενόταν να ξεκινήσει σήμερα 20 Σεπτεμβρίου και η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης να πραγματοποιηθεί στις 29 Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την εταιρεία και το Bloomberg.
Με τον τρόπο αυτό η VW σκοπεύει να πετύχει αποτίμηση έως 75 δισ. ευρώ για την εταιρεία κατασκευής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων που ανήκει στον ίδιο όμιλο. Παραπέμποντας στο γνωστό της σπορ μοντέλο 911, η Porsche θα εκδώσει 911 εκατομμύρια μετοχές που θα είναι 455,5 εκατομμύρια προνομιούχες και 455,5 εκατομμύρια κοινές μετοχές. Έως και 113.875.000 προνομιούχες μετοχές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, θα διατεθούν στους επενδυτές κατά τη διάρκεια της δημόσιας εγγραφής.
Διαβάστε επίσης: Porsche: Φρένο στα σχέδια για τη F1
Πρόκειται για σημαντική κίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς αυτό το διάστημα οι ευρωπαϊκές αγορές δεν παρουσιάζουν τις καλύτερες ευκαιρίες για εταιρείες που θέλουν να προχωρήσουν σε αρχική δημόσια εγγραφή για εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Αυτό συμβαίνει λόγω της ενεργειακής κρίσης που πλήττει την ήπειρο, τα συνεχώς αυξανόμενα επιτόκια για την καταπολέμηση του πολύ υψηλού πληθωρισμού και το γενικότερο επενδυτικό κλίμα. Η Volkswagen τιμολογεί τις προνομιούχες μετοχές της Porsche AG από 76,50 έως 82,50 ευρώ τη μία.
Τα κρατικά επενδυτικά ταμεία του Κατάρ, του Άμπου Ντάμπι και της Νορβηγίας καθώς και η εταιρεία αμοιβαίων κεφαλαίων T. Rowe Price θα εγγραφούν για προνομιούχες μετοχές αξίας έως και 3,68 δισ. ευρώ ως θεσμικοί επενδυτές, πιάνοντας το ανώτερο άκρο της αποτίμησης, δήλωσε η Volkswagen.
Σύμφωνα με τη συμφωνία της Volkswagen νωρίτερα τον Σεπτέμβριο με τον μεγαλύτερο μέτοχο της Porsche SE, το 25% συν μία κοινή μετοχή της εταιρείας σπορ αυτοκινήτων, μετοχές που έχουν δικαιώματα ψήφου, θα πάει στην Porsche SE στην τιμή των προνομιούχων μετοχών συν επιπλέον ποσοστό (premium) 7,5%. Η Porsche SE θα χρηματοδοτήσει την απόκτηση των κοινών μετοχών με κεφάλαιο έως 7,9 δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρεται.
Τι θέλει να κάνει η εταιρεία
Στα πλαίσια της συμφωνίας η Volkswagen σχεδιάζει να πουλήσει το 25% συν μία κοινή μετοχή της Porsche AG στην Porsche SE, την εταιρεία χαρτοφυλακίου που ελέγχεται από τις οικογένειες Piech και Porsche, προσφέροντάς τους ουσιαστικά μειοψηφικό πακέτο στην ομώνυμη εταιρεία, Το πακέτο αυτό μετοχών θα τους επιτρέπει να μπλοκάρουν οποιαδήποτε απόφαση με την οποία δεν συμφωνούν.
Η Volkswagen σχεδιάζει επίσης να πουλήσει το 25% των προνομιούχων μετοχών στην αγορά. Το Κατάρ, ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen, έχει ήδη δεσμευτεί να αγοράσει το 4,99%, αφήνοντας το υπόλοιπο 20,01%, ή το 10% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Porsche, σε άλλους επενδυτές σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.
Η Porsche SE, που είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen και κάτοχος της πλειοψηφίας των δικαιωμάτων ψήφου στην κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχει δεσμευτεί να καταβάλει premium 7,5% για τις κοινές μετοχές της σε σχέση με την τιμή διάθεσης των προνομιούχων μετοχών.
Τι ισχύει με τις μετοχές
Το μετοχικό κεφάλαιο της Porsche χωρίζεται στα δύο: Σε 455,5 εκατομμύρια κοινές μετοχές και ισάριθμες προνομιούχες μετοχές, συνολικού ύψους 911 εκατομμυρίων μετοχών, που αποτελεί παραπομπή στο πιο εμβληματικό μοντέλο της εταιρείας, την Porsche 911.
Οι κοινές μετοχές έχουν δικαιώματα ψήφου. Οι προνομιούχες μετοχές δεν έχουν δικαίωμα ψήφου, αλλά οι κάτοχοί τους θα λαμβάνουν πρόσθετο μέρισμα 0,01 ευρώ ανά τεμάχιο πάνω από κάθε μέρισμα που καταβάλλει η εταιρεία στους κατόχους των κοινών μετοχών της.
Ποιος θα ελέγχει τι
Η Volkswagen AG και η Porsche SE θα κατέχουν από κοινού όλες τις κοινές μετοχές της Porsche AG σε ποσοστό 75% μείον μία μετοχή. Συνολικά, το 75% μείον μία κοινή μετοχή του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Porsche AG θα ανήκει στη Volkswagen AG μετά την αρχική δημόσια προσφορά.
Η Porsche SE θα κατέχει το 12,5% συν μία κοινή μετοχή του συνολικού κεφαλαίου της Porsche AG ενώ το Κατάρ θα κατέχει το 2,5% Το υπόλοιπο 10% θα κυκλοφορεί ελεύθερα στην αγορά (free-float).
Latest News
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών
Κατρακυλά η δημοτικότητα του Μακρόν στη Γαλλία - Ο Μπαϊρού προσπαθεί να μη γίνει Μπαρνιέ
Η Γαλλία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση με τα οικονομικά της - Οι επόμενες κινήσεις Μπαϊρού