Ο όμιλος Volkswagen στοχεύει να αντλήσει έως 9,4 δισ. ευρώ από την αρχική δημόσια προσφορά για την εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο, που θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην ιστορία για τα δεδομένα της Γερμανίας. Η περίοδος προσφοράς αναμενόταν να ξεκινήσει σήμερα 20 Σεπτεμβρίου και η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης να πραγματοποιηθεί στις 29 Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την εταιρεία και το Bloomberg.
Με τον τρόπο αυτό η VW σκοπεύει να πετύχει αποτίμηση έως 75 δισ. ευρώ για την εταιρεία κατασκευής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων που ανήκει στον ίδιο όμιλο. Παραπέμποντας στο γνωστό της σπορ μοντέλο 911, η Porsche θα εκδώσει 911 εκατομμύρια μετοχές που θα είναι 455,5 εκατομμύρια προνομιούχες και 455,5 εκατομμύρια κοινές μετοχές. Έως και 113.875.000 προνομιούχες μετοχές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, θα διατεθούν στους επενδυτές κατά τη διάρκεια της δημόσιας εγγραφής.
Διαβάστε επίσης: Porsche: Φρένο στα σχέδια για τη F1
Πρόκειται για σημαντική κίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς αυτό το διάστημα οι ευρωπαϊκές αγορές δεν παρουσιάζουν τις καλύτερες ευκαιρίες για εταιρείες που θέλουν να προχωρήσουν σε αρχική δημόσια εγγραφή για εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Αυτό συμβαίνει λόγω της ενεργειακής κρίσης που πλήττει την ήπειρο, τα συνεχώς αυξανόμενα επιτόκια για την καταπολέμηση του πολύ υψηλού πληθωρισμού και το γενικότερο επενδυτικό κλίμα. Η Volkswagen τιμολογεί τις προνομιούχες μετοχές της Porsche AG από 76,50 έως 82,50 ευρώ τη μία.
Τα κρατικά επενδυτικά ταμεία του Κατάρ, του Άμπου Ντάμπι και της Νορβηγίας καθώς και η εταιρεία αμοιβαίων κεφαλαίων T. Rowe Price θα εγγραφούν για προνομιούχες μετοχές αξίας έως και 3,68 δισ. ευρώ ως θεσμικοί επενδυτές, πιάνοντας το ανώτερο άκρο της αποτίμησης, δήλωσε η Volkswagen.
Σύμφωνα με τη συμφωνία της Volkswagen νωρίτερα τον Σεπτέμβριο με τον μεγαλύτερο μέτοχο της Porsche SE, το 25% συν μία κοινή μετοχή της εταιρείας σπορ αυτοκινήτων, μετοχές που έχουν δικαιώματα ψήφου, θα πάει στην Porsche SE στην τιμή των προνομιούχων μετοχών συν επιπλέον ποσοστό (premium) 7,5%. Η Porsche SE θα χρηματοδοτήσει την απόκτηση των κοινών μετοχών με κεφάλαιο έως 7,9 δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρεται.
Τι θέλει να κάνει η εταιρεία
Στα πλαίσια της συμφωνίας η Volkswagen σχεδιάζει να πουλήσει το 25% συν μία κοινή μετοχή της Porsche AG στην Porsche SE, την εταιρεία χαρτοφυλακίου που ελέγχεται από τις οικογένειες Piech και Porsche, προσφέροντάς τους ουσιαστικά μειοψηφικό πακέτο στην ομώνυμη εταιρεία, Το πακέτο αυτό μετοχών θα τους επιτρέπει να μπλοκάρουν οποιαδήποτε απόφαση με την οποία δεν συμφωνούν.
Η Volkswagen σχεδιάζει επίσης να πουλήσει το 25% των προνομιούχων μετοχών στην αγορά. Το Κατάρ, ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen, έχει ήδη δεσμευτεί να αγοράσει το 4,99%, αφήνοντας το υπόλοιπο 20,01%, ή το 10% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Porsche, σε άλλους επενδυτές σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.
Η Porsche SE, που είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen και κάτοχος της πλειοψηφίας των δικαιωμάτων ψήφου στην κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχει δεσμευτεί να καταβάλει premium 7,5% για τις κοινές μετοχές της σε σχέση με την τιμή διάθεσης των προνομιούχων μετοχών.
Τι ισχύει με τις μετοχές
Το μετοχικό κεφάλαιο της Porsche χωρίζεται στα δύο: Σε 455,5 εκατομμύρια κοινές μετοχές και ισάριθμες προνομιούχες μετοχές, συνολικού ύψους 911 εκατομμυρίων μετοχών, που αποτελεί παραπομπή στο πιο εμβληματικό μοντέλο της εταιρείας, την Porsche 911.
Οι κοινές μετοχές έχουν δικαιώματα ψήφου. Οι προνομιούχες μετοχές δεν έχουν δικαίωμα ψήφου, αλλά οι κάτοχοί τους θα λαμβάνουν πρόσθετο μέρισμα 0,01 ευρώ ανά τεμάχιο πάνω από κάθε μέρισμα που καταβάλλει η εταιρεία στους κατόχους των κοινών μετοχών της.
Ποιος θα ελέγχει τι
Η Volkswagen AG και η Porsche SE θα κατέχουν από κοινού όλες τις κοινές μετοχές της Porsche AG σε ποσοστό 75% μείον μία μετοχή. Συνολικά, το 75% μείον μία κοινή μετοχή του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Porsche AG θα ανήκει στη Volkswagen AG μετά την αρχική δημόσια προσφορά.
Η Porsche SE θα κατέχει το 12,5% συν μία κοινή μετοχή του συνολικού κεφαλαίου της Porsche AG ενώ το Κατάρ θα κατέχει το 2,5% Το υπόλοιπο 10% θα κυκλοφορεί ελεύθερα στην αγορά (free-float).
Latest News
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11