Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας την Τετάρτη, συμμετέχοντας στην απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.
«Εκτάκτως σήμερα, στην συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου (20/09/2022), αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ που έχει εξαγγείλει το Ε.Κ.Α. Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στη βουλή του οποίου οι διατάξεις σκοπεύουν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων» αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο και τρόλεϊ στους δρόμους της πρωτεύουσας από την έναρξη έως και τη λήξη της βάρδιας.
- Διαβάστε επίσης: ΑΔΕΔΥ: 24ωρη απεργία στις 9/11 – «Αυξήσεις μισθών τώρα»
Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων εργαζόμενων στην ΣΤΑ.ΣΥ.
Συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
- Διαβάστε επίσης: ΓΣΕΕ: Κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στις 9 Νοεμβρίου
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η απόφαση για την απεργία ελήφθη σε έκτακτη συνεδρίασή του ΕΚΑ, καθώς όπως επισημαίνουν με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
- Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
- Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
- Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
- Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
- Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
- Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
«Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου»
Για τους λόγους αυτούς το ΕΚΑ ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί, την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ και την επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
«Για το ΕΚΑ είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών όσο και η προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και των όρων εργασίας του προσωπικού το οποίο πρέπει να απασχολείται στις κομβικές αυτές θέσεις, με σχέση αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήδη, είναι στα σκαριά σχέδιο Οδηγίας με την οποία υποχρεώνονται τα Κράτη-Μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Latest News
Ποιοι θα βρεθούν στο στόχαστρο της εφορίας το 2025 – Τι ισχύει με τις δαπάνες [γράφημα]
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται από την Εφορία για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις - Ποιες αλλαγές έρχονται
Πότε καταβάλει ο e-ΕΦΚΑ τις συντάξεις Φεβρουαρίου
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να δηλώσουν το φορολογικό διαζύγιο - 18 ερωτήσεις, απαντήσεις
Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Σε εξέλιξη η εγγραφή των υπόχρεων φορέων του Δημοσίου στο μητρώο για τις φορολογικές δηλώσεις
Οι φορείς του δημοσίου τομέα, οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στο Μητρώο έως και 15 Ιανουαρίου 2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE»
ΑΑΔΕ: Διαθέσιμο από 13/1 το νέο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ στοχεύει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων
Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο - Ηλεκτρονικό μάτι της ΑΑΔΕ στους πελάτες επαγγελματιών
Σε ποιους κλάδους κάνει πρεμιέρα μέχρι τέλη Ιανουαρίου το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Τι προσφέρει στους επαγγελματίες
Αντίστροφη μέτρηση για τον κατώτατο μισθό του 2025 – Ξεκινά η διαβούλευση
Ο κατώτατος μισθός για το 2025 θα αποφασιστεί την 1η Απριλίου έχοντας προηγηθεί τον Ιανουάριο η διαδικασία διαβούλευσης
Νέα εφαρμογή-όπλο της ΑΑΔΕ για την καταστολή του λαθρεμπορίου καυσίμων
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων
Προχωρούν σε τετράωρη στάση εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Ζητούν παρεμβάσεις για την ασφάλεια
Σε απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Η εταιρεία ζητά από τα δικαστήρια να την κηρύξουν παράνομη και καταχρηστική
Το 2024 εργαστήκαμε για το κράτος 179 ημέρες - Τι δείχνει μελέτη του ΚΕΦίΜ [γραφήματα]
Πρόκειται για 2 ημέρες περισσότερες σε σχέση με το 2023 - Τα έσοδα από φόρους και εισφορές του 2024 είναι αυξημένα κατά 5,2%