Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας την Τετάρτη, συμμετέχοντας στην απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.
«Εκτάκτως σήμερα, στην συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου (20/09/2022), αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ που έχει εξαγγείλει το Ε.Κ.Α. Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στη βουλή του οποίου οι διατάξεις σκοπεύουν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων» αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο και τρόλεϊ στους δρόμους της πρωτεύουσας από την έναρξη έως και τη λήξη της βάρδιας.
- Διαβάστε επίσης: ΑΔΕΔΥ: 24ωρη απεργία στις 9/11 – «Αυξήσεις μισθών τώρα»
Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων εργαζόμενων στην ΣΤΑ.ΣΥ.
Συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
- Διαβάστε επίσης: ΓΣΕΕ: Κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στις 9 Νοεμβρίου
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η απόφαση για την απεργία ελήφθη σε έκτακτη συνεδρίασή του ΕΚΑ, καθώς όπως επισημαίνουν με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
- Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
- Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
- Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
- Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
- Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
- Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
«Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου»
Για τους λόγους αυτούς το ΕΚΑ ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί, την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ και την επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
«Για το ΕΚΑ είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών όσο και η προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και των όρων εργασίας του προσωπικού το οποίο πρέπει να απασχολείται στις κομβικές αυτές θέσεις, με σχέση αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήδη, είναι στα σκαριά σχέδιο Οδηγίας με την οποία υποχρεώνονται τα Κράτη-Μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Latest News
Για ποιους καταργείται το τέλος επιτηδεύματος - Ποιοι πληρώνουν το 2025
Τι ισχύει για εργαζομένους με «μπλοκάκι» και όσους προχώρησαν σε προσλήψεις - Θα παραμείνει ως πρόσθετη επιβάρυνση για τα νομικά πρόσωπα έως το 2027
Ποιοι θα λάβουν έκτακτο δώρο τα Χριστούγεννα - Ο ρόλος της προσωπικής διαφοράς
Για τις συντάξεις και το πώς θα υπολογιστεί το έκτακτο επίδομα με βάση την προσωπική διαφορά μίλησε η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως
Εγκαίνια για το νέο κτηριακό συγκρότημα των Κεντρικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ
Στις νέες εγκαταστάσεις της ΑΑΔΕ, στην οδό Πειραιώς 180, θα υπηρετούν 1.100 υπάλληλοι των Κεντρικών Υπηρεσιών της Αρχής
IRIS: Επέκταση άμεσων πληρωμών σε όλες τις επιχειρήσεις και διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές
Τι προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τo IRIS – Mε πρόστιμα 10.000- 20.000 ευρώ απειλούνται 20.000 επιχειρήσεις
Μπορεί να... μηδενιστεί η ανεργία στην Ελλάδα; [γραφήματα]
Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε σχέση με την ανεργία - Ποιο είναι το κρίσιμο σημείο που μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη απασχόληση
Αλλαγές στη φορολογία: 15 ερωτήσεις - απαντήσεις για τα ψιλά γράμματα
Τι αλλάζει σε δηλώσεις, τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ, αντικειμενικές, φιλοδωρήματα
Ιστορίες για γερά νεύρα στο ΚΕΦΟΔΕ - Ουρές, εκνευρισμός και καθυστερήσεις
Τα προβλήματα, τα παράπονα και οι υποσχέσεις μετά την συγχώνευση των ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ, με χιλιάδες υποθέσεις σε εκκρεμότητα για εβδομάδες ή και μήνες
Ξεκινούν οι πρώτες επενδύσεις του ΤΕΚΑ - Τα διαθέσιμα και οι προσδοκίες
Στα 150-200 εκατομμύρια υπολογίζονται τα διαθέσιμα του ΤΕΚΑ – Προσδοκία για αυξημένες συντάξεις έως και 40%
Η πάταξη της φοροδιαφυγής θα οδηγήσει σε μείωση φόρων - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης αναφέρεται στο σχέδιο να υπάρξει περιορισμός της φοροδιαφυγής
Πού θα κλειδώσουν οι εισφορές στους ελεύθερους επαγγελματίες – Όλα τα ποσά [πίνακας]
Με αγωνία περιμένουν οι 750.000 μη μισθωτοί το «λογαριασμό» για τις ασφαλιστικές εισφορές – Τι εξετάζουν στο υπουργείο Εργασίας