Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Ανώνυμης Εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε).
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής του κατά πλειοψηφία.
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ. Από την πλευρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν για τη συζήτηση και ψήφιση του στην Ολομέλεια την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι καταψηφίζουν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κλείνοντας τη συζήτηση, επεσήμανε ότι πέρα από τις διαφοροποιήσεις που υπήρξαν κατά τη συζήτηση της Κύρωσης της Συμφωνίας έγινε αντιληπτό ότι όλοι συμφωνούν στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα γιατί έτσι θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης φέρνοντας έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και οφέλη στην τοπική κοινωνία.
Απαντώντας στις παρατηρήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης για τις χρονικές παρατάσεις ολοκλήρωσης των έργων, ο υπουργός Ναυτιλίας διευκρίνισε ότι, το αίτημα του αναδόχου υπεβλήθη το 2021 και αφορά όχι μόνο την στατική αποκατάσταση του κτιρίου του παλαιού τελωνείου αλλά και την ορθολογική και λειτουργική αξιοποίηση του.
Η στάση των κομμάτων
Η γενική εισηγήτρια της ΝΔ, Έλενα Ράπτη έκανε λόγο για ένα έργο πνοής που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη Βόρεια Ελλάδα και θα ενισχύσει γεωστρατηγικά τη χώρα και οικονομικά την τοπική κοινωνία.
Από την πλευρά του, ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Μιχαηλίδης, έκανε λόγο για προβληματικά σημεία που εξακολουθούν να παραμένουν στη τροποποίηση της Σύμβασης, όπως το ζήτημα της προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος και οι ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού.
Για «αδύναμα σημεία της Σύμβασης Παραχώρησης», μίλησε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας, τονίζοντας ότι «έπρεπε να αναφέρονται και να προσδιορίζονται τα ποιοτικά και αναπτυξιακά στοιχεία και όχι απλά να παρατείνονται οι βασικές υποχρεώσεις του επενδυτή».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, υπογράμμισε ότι η διαφωνία του κόμματος του «δεν είναι επί της διαδικασίας αλλά επί της ουσίας για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία είναι αρνητικότερη από την μητρική, για το λαό και τη κοινωνία» και πρόσθεσε ότι «ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και όλα τα αστικά κόμματα είναι στοιχισμένα στη στρατηγική του κεφαλαίου».
«Άλλο αξιοποίηση και άλλο ξεπούλημα και εκποίηση της δημόσιας περιουσίας λόγω χρεών της χώρας», σημείωσε από την πλευρά του, ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος. Όπως υποστήριξε, «οι νέες τροποποιήσεις, αναδεικνύουν τα προβλήματα της παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την απόλυτη ελευθερία και ευελιξία του αναδόχου και την έλλειψη προβλέψεων ποινικών ρητρών».
Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Γιώργος Λογιάδης, ανέφερε ότι το κόμμα του «δεν είναι εναντίον της αναβάθμισης και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας αλλά το ζητούμενο είναι από ποιον και για ποιον». «Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δυστυχώς συνεχίζεται. Το κράτος παραχωρεί ένα ακόμα διαμάντι σε ιδιώτες. Το ΜέΡΑ25 καταψηφίζει τη νέα Σύμβαση», κατέληξε ο κ. Λογιάδης.
Εξωκοινοβουλευτικοί φορείς
Υπέρ της αναβάθμισης και αξιοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τάχθηκαν νωρίτερα, όλοι οι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς που είχαν κληθεί στην Επιτροπή και κατέθεσαν τις απόψεις τους.
Τόσο ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλης Καμπάκης όσο και ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, Δημήτρης Ιατρίδης, χαρακτήρισαν επιβεβλημένη την τροποποίηση της Σύμβασης ώστε, όπως είπαν, ευχερέστερα και γρηγορότερα να ολοκληρωθούν τα έργα και να καταστεί η Θεσσαλονίκη γεωστρατηγικός πόλος στα Βαλκάνια.
Για απαραίτητο βήμα στη προσπάθεια της προσέλκυσης επενδύσεων έκανε λόγο ο Απόστολος Παπαποστόλου, πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
Ο Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, Α’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, χαρακτήρισε απαραίτητες της νέες ρυθμίσεις ενώ ο Κυριάκος Σαββίδης, επικεφαλής της Μονάδας Παρακολούθησης Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, μίλησε για πολύ θετικό νομοσχέδιο που δίνει αναπτυξιακές προοπτικές στο λιμάνι και το καθιστά διαφήμιση για τις μελλοντικές αξιοποιήσεις δημόσιας περιουσίας.
Υπέρ της Κύρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης τάχθηκαν επίσης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Συμεών Διαμαντίδης και ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, Ιωάννης Σταύρου, τονίζοντας ότι είναι ένα πολύ θετικό και σημαντικό βήμα που δίνει ελπίδα όχι μόνο για την αναπτυξιακή προοπτική της Βόρειας Ελλάδας αλλά και ευρύτερα της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ