
Στα επίπεδα του 2019 κινήθηκε η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το εφετινό καλοκαίρι.
Ο Ιούλιος προσέγγισε σχεδόν απόλυτα τα μεγέθη του 2019, ο Αύγουστος κινήθηκε σε παραδοσιακά χαμηλά επίπεδα, λόγω του ότι οι περισσότεροι κατευθύνονται σε νησιωτικούς προορισμούς, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού, Ευγένιος Βασιλικός, ο Σεπτέμβριος είναι ένας “δυνατός” μήνας για τα ξενοδοχεία της Πρωτεύουσας και αυτό οφείλεται στον επαγγελματικό τουρισμό και συγκεκριμένα στα συνέδρια που έχουν προγραμματιστεί τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου.
Κορυφαίος προορισμός για συνέδρια
Στο σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αναφέρει πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων Βαγγέλης Βλάχος, η Αθήνα για το 2022 αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος προορισμός για συνέδρια και συναντήσεις στην Ευρώπη και ως ο πέμπτος παγκοσμίως σε σχετική έρευνα της American Express Meetings & Events.
Επιπλέον, η Αθήνα έχει αναδειχθεί ο κορυφαίος ευρωπαϊκός συνεδριακός προορισμός από τα Business Destinations Travel Awards.

Δεν έχει προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο
Σε ό,τι αφορά τον Οκτώβριο ο κ. Βασιλικός τονίζει ότι υπάρχει μια δυναμική στο επίπεδο των κρατήσεων, ωστόσο είναι νωρίς για μια ασφαλή εκτίμηση.
Για τους υπόλοιπους μήνες του έτους, ο κ. Βασιλικός εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για το τι μέλλει γενέσθαι. Αφού σημειώνει ότι στα ξενοδοχεία της Αττικής δεν αποτυπώνεται επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης αναφέρει ότι δεν υπάρχουν προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο.
Τι θέλουμε για την επόμενη ημέρα του τουρισμού;
Στο σημείο αυτό ο κ. Βασιλικός επισημαίνει ότι η μεγάλη κινητικότητα των ξένων επισκεπτών στο κέντρο της Αθήνας στο κέντρο δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία. Κι αυτό γιατί η μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών κατευθύνεται σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως αναφέρει. Ως προς αυτό, για μια ακόμη φορά ο γ. γραμματέας της ΕΞΑΑΑ ζητά ρύθμιση της συγκεκριμένης αγοράς αλλά και στρατηγική για την επόμενη μέρα του τουρισμού στην Αθήνα.

Acropolis in Athens, Greece in the evening after sunset
«Πόσο κόσμο θέλουμε στην Αθήνα; Θέλουμε 5, 10 εκατομμύρια ή 3 εκατομμύρια που θα αφήνουν έσοδα αντίστοιχα των άνω μεγεθών», ανάφερε μεταξύ άλλων.
«Θέλουμε ποσοτικούς ή ποιοτικούς στόχους; Ποσοτικά η Ελλάδα μπορεί να δέχεται 3 φορές τον πληθυσμό της, αλλά θα πρέπει να διοχετεύονται σε όλη την Ελλάδα», σημειώνει και εξηγεί: «Αυτό δε σημαίνει ότι οι πλειονότητα των επισκεπτών θα έλθει το χειμώνα, ωστόσο το καλοκαίρι θα μπορούσαν, για παράδειγμα, οι ορεινοί προορισμοί να εξελιχθούν σε θεματικούς προορισμούς και να ελκύουν κόσμο. Για παράδειγμα τα κλειστά χιονοδρομικά, θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ένα πεδίο νέων δραστηριοτήτων ικανών να τραβήξουν κόσμο το καλοκαίρι. Δημιουργία περιπατητικών μονοπατιών αλλά και αθλητικές δραστηριότητες μπορούν να προστεθούν στο τουριστικό χαρτοφυλάκιο των ορεινών προορισμών το καλοκαίρι.»
Ερωτηματικό η χειμερινή περίοδος
Ερωτηματικό πάντως για τον κ. Βασιλικό είναι τι θα γίνει τον φετινό χειμώνα στην Αθήνα. Οι ευρωπαίοι πολίτες, που ήδη το ενεργειακό ζήτημα έχει αγγίξει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους, “θα έχουν εισόδημα για διακοπές το χειμώνα;”, διερωτάται ο κ. Βασιλικός
Πάντως ο κ. Βασιλικός εκτιμά ότι μεγάλη ώθηση στον τουρισμό της Αθήνας θα έλθει, μεταξύ άλλων, με την υλοποίηση ενός μεγάλο συνεδριακού χώρου, ικανού να προσελκύσει μεγάλα συνέδρια, αλλά και με την υλοποίηση μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, αλλά και το Ράλλυ Ακρόπολις είναι προς αυτή την κατεύθυνση.
Πως κινήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχεία με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ
Είναι κοινή παραδοχή ότι τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας κινήθηκαν καλύτερα στην Αθήνα εφέτος, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες ξενοδοχείων. Στο μεταξύ θα πρέπει να τονιστεί ότι από το 2017 μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει στην πρωτεύουσα 70 και πλέον ξενοδοχεία, ενώ τουλάχιστον 2.500 νέα δωμάτια βρίσκονται στην τελικό στάδιο της κατασκευής τους
Στοιχεία Απόδοσης Ξενοδοχείων Αθήνας – Αττικής 7μήνο 2022
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας, ο εφετινός Ιούλιος έκλεισε με αξιοσημείωτη θετική μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας 89.3%, κατάφερε δηλαδή να προσεγγίσει το 2019 – και την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019, που ήταν 89.8%.
Σε επίπεδο 7μηνου ωστόσο, η θετική αυτή επίδοση της Αθήνας κατάφερε απλώς να μειώσει ελαφρά την ‘ψαλίδα’ μεταξύ των ετών 2022 και 2019 στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της, από 21.7% σε -17.8%. Έτσι, το 7μηνο του 2022, έναντι του αντίστοιχου 7μηνου του 2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο 20 %, σε ό,τι αφορά στην μέση πληρότητα των μονάδων της ελληνικής πρωτεύουσας. Τέλος θετική ωστόσο χαρακτηρίζεται η πορεία της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), καθώς παρουσίασε αύξηση 20.6% σε επίπεδο 7μήνου έναντι του 2021.


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»