Στα επίπεδα του 2019 κινήθηκε η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το εφετινό καλοκαίρι.
Ο Ιούλιος προσέγγισε σχεδόν απόλυτα τα μεγέθη του 2019, ο Αύγουστος κινήθηκε σε παραδοσιακά χαμηλά επίπεδα, λόγω του ότι οι περισσότεροι κατευθύνονται σε νησιωτικούς προορισμούς, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού, Ευγένιος Βασιλικός, ο Σεπτέμβριος είναι ένας “δυνατός” μήνας για τα ξενοδοχεία της Πρωτεύουσας και αυτό οφείλεται στον επαγγελματικό τουρισμό και συγκεκριμένα στα συνέδρια που έχουν προγραμματιστεί τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου.
Κορυφαίος προορισμός για συνέδρια
Στο σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αναφέρει πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων Βαγγέλης Βλάχος, η Αθήνα για το 2022 αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος προορισμός για συνέδρια και συναντήσεις στην Ευρώπη και ως ο πέμπτος παγκοσμίως σε σχετική έρευνα της American Express Meetings & Events.
Επιπλέον, η Αθήνα έχει αναδειχθεί ο κορυφαίος ευρωπαϊκός συνεδριακός προορισμός από τα Business Destinations Travel Awards.
Δεν έχει προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο
Σε ό,τι αφορά τον Οκτώβριο ο κ. Βασιλικός τονίζει ότι υπάρχει μια δυναμική στο επίπεδο των κρατήσεων, ωστόσο είναι νωρίς για μια ασφαλή εκτίμηση.
Για τους υπόλοιπους μήνες του έτους, ο κ. Βασιλικός εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για το τι μέλλει γενέσθαι. Αφού σημειώνει ότι στα ξενοδοχεία της Αττικής δεν αποτυπώνεται επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης αναφέρει ότι δεν υπάρχουν προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο.
Τι θέλουμε για την επόμενη ημέρα του τουρισμού;
Στο σημείο αυτό ο κ. Βασιλικός επισημαίνει ότι η μεγάλη κινητικότητα των ξένων επισκεπτών στο κέντρο της Αθήνας στο κέντρο δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία. Κι αυτό γιατί η μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών κατευθύνεται σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως αναφέρει. Ως προς αυτό, για μια ακόμη φορά ο γ. γραμματέας της ΕΞΑΑΑ ζητά ρύθμιση της συγκεκριμένης αγοράς αλλά και στρατηγική για την επόμενη μέρα του τουρισμού στην Αθήνα.
«Πόσο κόσμο θέλουμε στην Αθήνα; Θέλουμε 5, 10 εκατομμύρια ή 3 εκατομμύρια που θα αφήνουν έσοδα αντίστοιχα των άνω μεγεθών», ανάφερε μεταξύ άλλων.
«Θέλουμε ποσοτικούς ή ποιοτικούς στόχους; Ποσοτικά η Ελλάδα μπορεί να δέχεται 3 φορές τον πληθυσμό της, αλλά θα πρέπει να διοχετεύονται σε όλη την Ελλάδα», σημειώνει και εξηγεί: «Αυτό δε σημαίνει ότι οι πλειονότητα των επισκεπτών θα έλθει το χειμώνα, ωστόσο το καλοκαίρι θα μπορούσαν, για παράδειγμα, οι ορεινοί προορισμοί να εξελιχθούν σε θεματικούς προορισμούς και να ελκύουν κόσμο. Για παράδειγμα τα κλειστά χιονοδρομικά, θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ένα πεδίο νέων δραστηριοτήτων ικανών να τραβήξουν κόσμο το καλοκαίρι. Δημιουργία περιπατητικών μονοπατιών αλλά και αθλητικές δραστηριότητες μπορούν να προστεθούν στο τουριστικό χαρτοφυλάκιο των ορεινών προορισμών το καλοκαίρι.»
Ερωτηματικό η χειμερινή περίοδος
Ερωτηματικό πάντως για τον κ. Βασιλικό είναι τι θα γίνει τον φετινό χειμώνα στην Αθήνα. Οι ευρωπαίοι πολίτες, που ήδη το ενεργειακό ζήτημα έχει αγγίξει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους, “θα έχουν εισόδημα για διακοπές το χειμώνα;”, διερωτάται ο κ. Βασιλικός
Πάντως ο κ. Βασιλικός εκτιμά ότι μεγάλη ώθηση στον τουρισμό της Αθήνας θα έλθει, μεταξύ άλλων, με την υλοποίηση ενός μεγάλο συνεδριακού χώρου, ικανού να προσελκύσει μεγάλα συνέδρια, αλλά και με την υλοποίηση μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, αλλά και το Ράλλυ Ακρόπολις είναι προς αυτή την κατεύθυνση.
Πως κινήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχεία με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ
Είναι κοινή παραδοχή ότι τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας κινήθηκαν καλύτερα στην Αθήνα εφέτος, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες ξενοδοχείων. Στο μεταξύ θα πρέπει να τονιστεί ότι από το 2017 μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει στην πρωτεύουσα 70 και πλέον ξενοδοχεία, ενώ τουλάχιστον 2.500 νέα δωμάτια βρίσκονται στην τελικό στάδιο της κατασκευής τους
Στοιχεία Απόδοσης Ξενοδοχείων Αθήνας – Αττικής 7μήνο 2022
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας, ο εφετινός Ιούλιος έκλεισε με αξιοσημείωτη θετική μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας 89.3%, κατάφερε δηλαδή να προσεγγίσει το 2019 – και την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019, που ήταν 89.8%.
Σε επίπεδο 7μηνου ωστόσο, η θετική αυτή επίδοση της Αθήνας κατάφερε απλώς να μειώσει ελαφρά την ‘ψαλίδα’ μεταξύ των ετών 2022 και 2019 στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της, από 21.7% σε -17.8%. Έτσι, το 7μηνο του 2022, έναντι του αντίστοιχου 7μηνου του 2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο 20 %, σε ό,τι αφορά στην μέση πληρότητα των μονάδων της ελληνικής πρωτεύουσας. Τέλος θετική ωστόσο χαρακτηρίζεται η πορεία της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), καθώς παρουσίασε αύξηση 20.6% σε επίπεδο 7μήνου έναντι του 2021.
Latest News
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW