Την αντίθεση των ελληνικών διυλιστηρίων στην πρόταση της Ευρ. Επιτροπής για την έκτακτη φορολόγηση με τουλάχιστον 33% των πρόσθετων κερδών των διυλιστηρίων, εξέφρασε ο CEO της HELLENiQ ENERGY.
Ο Ανδρέας Σιάμισιης στο περιθώριο της ειδικής εκδήλωσης για την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας και τη μετονομασία των «Ελληνικών Πετρελαίων» σε HELLENiQ ENERGY, κλήθηκε από τους δημοσιογράφους να σχολιάσει την πρόταση της Κομισιόν.
Διαβάστε επίσης: Σιάμισιης (ΕΛΠΕ): Μικρά τα περιθώρια παρέμβασης των διυλιστηρίων στις τιμές των καυσίμων
Όπως είπε «η εισήγηση δεν έχει ηθικό και νομικό έρεισμα». Και ως προς τη θέση που θα κληθεί να πάρει η ελληνική κυβέρνηση στην πρόταση για την επιβολή έκτακτου φόρου τουλάχιστον 33% στα κέρδη του 2022 εφόσον αυτά είναι πάνω από 20% έναντι του μέσου όρου της τριετίας 2019 -2021 σημείωσε: «Προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση με επιχειρήματα γιατί αυτή η πρόταση δεν έχει λογική. Το τι θα πράξει δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε. Τα ελληνικά διυλιστήρια, όμως, όπως και τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά έχουμε ήδη εκδηλώσει την αντίθεση μας και θα επιδιώξουμε να μην περάσει η συγκεκριμένη πρόταση», υποστήριξε το στέλεχος της HELLENiQ ENERGY.
Τα επιχειρήματα
Ο κ. Σιάμισιης παρέθεσε τρεις λόγους για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της θέσης του ομίλου:
1. «Σε μία εποχή όπου οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν ουσιαστικό πρόβλημα, αν και δεν οφείλεται στις τιμές του πετρελαίου, πρέπει να βρούμε μία ισορροπημένη λύση ώστε πράγματι μέρος των πρόσθετων κερδών των πετρελαϊκών να επιστρέψει στην κοινωνία», εξήγησε.
«Τα πετρέλαια», επισήμανε σε άλλο σημείο των τοποθετήσεων του, «δεν θα συντηρήσουν τους άλλους κλάδους». Σύμφωνα με τον ίδιο η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρούσε ούτως ή άλλως σε πρωτοβουλία για την στήριξη μέσω των κερδών των διυλιστηρίων της κοινωνίας.
2. «Λειτουργούμε σε μία αγορά που έχει κανόνες και αυτοί ανατρέπονται λανθασμένα», συνέχισε ο CEO της HELLENiQ ENERGY.
Όπως είπε «επιβλήθηκε έκτακτη φορολόγηση 90% στην ηλεκτροπαραγωγή. Την επιβάρυνση αυτή επωμίστηκε και η εταιρεία του ομίλου μας η Elpedison. Τα αυξημένα κέρδη των 30 με 40 εκ. ευρώ που παρουσίασε δεν αλλάζουν το ρου… της ιστορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Τώρα έρχεται η Κομισιόν και προτείνει έκτακτη φορολόγηση 33% στα διυλιστήρια. Κι αν προσθέσουμε και τον συντελεστή της τακτικής φορολόγησης η επιβάρυνση ανεβαίνει στο 55%. Στα commodities δεν υπήρχαν πρόσθετα κέρδη; Γιατί δεν φορολογούνται;», διερωτήθηκε ο κ. Σιάμισιης συνεχίζοντας τον προβληματισμό του: «Ο όμιλος μας στον τομέα των πετροχημικών έκανε μία επένδυση σε μονάδα, η οποία του αποδίδει κέρδη. Γιατί πρέπει να συμπεριληφθεί και αυτός ο τομέας στην έκτακτη φορολόγηση;»
Ο CEO συνέχισε: «Στα κέρδη μας υπολογίζονται και η διαφορά της αποτίμησης των αποθεμάτων. Γιατί πρέπει και αυτά να φορολογηθούν;»
3. «Τα ελληνικά διυλιστήρια είναι εξαγωγικά. Κάνουν το 12% των εθνικών εξαγωγών. Επενδύσαμε 3 δις. ευρώ για να είμαστε εξαγωγικοί. Τι θα συμβεί στις αγορές όπου εξάγουμε και έχουμε να ανταγωνιστούμε την Τουρκία και άλλες χώρες;», διερωτήθηκε ξανά ο κ. Σιάμισιης και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει λογική στο να φορολογείς το 70% των κερδών που προέρχονται από τις εξαγωγές προσφέροντας υπεραξία στην ελληνική οικονομία».
Η πρόταση
Η HELLENiQ ENERGY προτείνει διαφοροποίηση του τρόπου της επιστροφής των κερδών και τάχθηκε υπέρ της ξεχωριστής πολιτικής στήριξης των καταναλωτών από κάθε κράτος χωριστά.
Για την Ελλάδα, έφερε ως παράδειγμα τη δυνατότητα του ενεργειακού ομίλου να συμμετέχει στην επιστροφή των 0,25 ευρώ ανά λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης. Έκανε επίσης γνωστό το ό,τι για αυτόν τον χειμώνα η εμπορική πολιτική της HELLENiQ ENERGY προβλέπει υψηλότερες ενισχύσεις σε ευάλωτες οικογένειες και σχολεία για τη θέρμανση τους.
Αναφορικά με την πρόταση της Κομισιόν αντέτεινε την εξαίρεση από την έκτακτη φορολόγηση των κερδών από τις εξαγωγές και τη λογιστική αποτίμηση των αποθεμάτων.
Φέτος η διαφορά των αποθεμάτων έφερε κέρδη 300 εκ. ευρώ στον όμιλο, αλλά όπως είπε ο κ. Σιάμισιης δεν είναι σίγουρη η διατήρηση της και για του χρόνου, ενώ επιπλέον ήγειρε και αντιρρήσεις ως προς τη χρονική περίοδο του υπολογισμού της φορολόγησης: «Στην περίοδο της πανδημίας η εταιρεία είχε ζημιές 500 εκ. ευρώ. Δεν είδα κάποια πολιτική στήριξης των διυλιστηρίων και των εργαζομένων σε αυτά», είπε χαρακτηριστικά.
Latest News
Καλπάζουν οι τιμές στο φυσικό αέριο - «Βλέπει» τα 50 δολάρια το TTF
Το φυσικό αέριο αναμένεται να αποτελέσει διαπραγματευτικό χαρτί στους νέους εμπορικούς πολέμους επί Τραμπ
Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι γεωτρήσεις από την ExxonMobil στην Κύπρο - Οι νέοι στόχοι
Η Κύπρος εξετάζει νέο γύρο αδειοδότησης για υπεράκτια εξερεύνηση φυσικού αερίου - Πού εστιάζουν πλέον οι έρευνες της ExxonMobil
ΑΔΜΗΕ: Με 20% στο καλώδιο Κρήτης – Αττικής η State Grid – Η συμφωνία
Υπεγράφη από τον ΑΔΜΗΕ η συμφωνία διάθεσης του 20% των μετοχών της Ariadne Interconnection στην State Grid International Development
ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 629ΜW ΑΠΕ από την Evryo Group στη Ρουμανία
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ - Τι περιλαμβάνει
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ