Την αντίθεση των ελληνικών διυλιστηρίων στην πρόταση της Ευρ. Επιτροπής για την έκτακτη φορολόγηση με τουλάχιστον 33% των πρόσθετων κερδών των διυλιστηρίων, εξέφρασε ο CEO της HELLENiQ ENERGY.
Ο Ανδρέας Σιάμισιης στο περιθώριο της ειδικής εκδήλωσης για την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας και τη μετονομασία των «Ελληνικών Πετρελαίων» σε HELLENiQ ENERGY, κλήθηκε από τους δημοσιογράφους να σχολιάσει την πρόταση της Κομισιόν.
Διαβάστε επίσης: Σιάμισιης (ΕΛΠΕ): Μικρά τα περιθώρια παρέμβασης των διυλιστηρίων στις τιμές των καυσίμων
Όπως είπε «η εισήγηση δεν έχει ηθικό και νομικό έρεισμα». Και ως προς τη θέση που θα κληθεί να πάρει η ελληνική κυβέρνηση στην πρόταση για την επιβολή έκτακτου φόρου τουλάχιστον 33% στα κέρδη του 2022 εφόσον αυτά είναι πάνω από 20% έναντι του μέσου όρου της τριετίας 2019 -2021 σημείωσε: «Προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση με επιχειρήματα γιατί αυτή η πρόταση δεν έχει λογική. Το τι θα πράξει δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε. Τα ελληνικά διυλιστήρια, όμως, όπως και τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά έχουμε ήδη εκδηλώσει την αντίθεση μας και θα επιδιώξουμε να μην περάσει η συγκεκριμένη πρόταση», υποστήριξε το στέλεχος της HELLENiQ ENERGY.
Τα επιχειρήματα
Ο κ. Σιάμισιης παρέθεσε τρεις λόγους για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της θέσης του ομίλου:
1. «Σε μία εποχή όπου οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν ουσιαστικό πρόβλημα, αν και δεν οφείλεται στις τιμές του πετρελαίου, πρέπει να βρούμε μία ισορροπημένη λύση ώστε πράγματι μέρος των πρόσθετων κερδών των πετρελαϊκών να επιστρέψει στην κοινωνία», εξήγησε.
«Τα πετρέλαια», επισήμανε σε άλλο σημείο των τοποθετήσεων του, «δεν θα συντηρήσουν τους άλλους κλάδους». Σύμφωνα με τον ίδιο η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρούσε ούτως ή άλλως σε πρωτοβουλία για την στήριξη μέσω των κερδών των διυλιστηρίων της κοινωνίας.
2. «Λειτουργούμε σε μία αγορά που έχει κανόνες και αυτοί ανατρέπονται λανθασμένα», συνέχισε ο CEO της HELLENiQ ENERGY.
Όπως είπε «επιβλήθηκε έκτακτη φορολόγηση 90% στην ηλεκτροπαραγωγή. Την επιβάρυνση αυτή επωμίστηκε και η εταιρεία του ομίλου μας η Elpedison. Τα αυξημένα κέρδη των 30 με 40 εκ. ευρώ που παρουσίασε δεν αλλάζουν το ρου… της ιστορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Τώρα έρχεται η Κομισιόν και προτείνει έκτακτη φορολόγηση 33% στα διυλιστήρια. Κι αν προσθέσουμε και τον συντελεστή της τακτικής φορολόγησης η επιβάρυνση ανεβαίνει στο 55%. Στα commodities δεν υπήρχαν πρόσθετα κέρδη; Γιατί δεν φορολογούνται;», διερωτήθηκε ο κ. Σιάμισιης συνεχίζοντας τον προβληματισμό του: «Ο όμιλος μας στον τομέα των πετροχημικών έκανε μία επένδυση σε μονάδα, η οποία του αποδίδει κέρδη. Γιατί πρέπει να συμπεριληφθεί και αυτός ο τομέας στην έκτακτη φορολόγηση;»
Ο CEO συνέχισε: «Στα κέρδη μας υπολογίζονται και η διαφορά της αποτίμησης των αποθεμάτων. Γιατί πρέπει και αυτά να φορολογηθούν;»
3. «Τα ελληνικά διυλιστήρια είναι εξαγωγικά. Κάνουν το 12% των εθνικών εξαγωγών. Επενδύσαμε 3 δις. ευρώ για να είμαστε εξαγωγικοί. Τι θα συμβεί στις αγορές όπου εξάγουμε και έχουμε να ανταγωνιστούμε την Τουρκία και άλλες χώρες;», διερωτήθηκε ξανά ο κ. Σιάμισιης και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει λογική στο να φορολογείς το 70% των κερδών που προέρχονται από τις εξαγωγές προσφέροντας υπεραξία στην ελληνική οικονομία».
Η πρόταση
Η HELLENiQ ENERGY προτείνει διαφοροποίηση του τρόπου της επιστροφής των κερδών και τάχθηκε υπέρ της ξεχωριστής πολιτικής στήριξης των καταναλωτών από κάθε κράτος χωριστά.
Για την Ελλάδα, έφερε ως παράδειγμα τη δυνατότητα του ενεργειακού ομίλου να συμμετέχει στην επιστροφή των 0,25 ευρώ ανά λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης. Έκανε επίσης γνωστό το ό,τι για αυτόν τον χειμώνα η εμπορική πολιτική της HELLENiQ ENERGY προβλέπει υψηλότερες ενισχύσεις σε ευάλωτες οικογένειες και σχολεία για τη θέρμανση τους.
Αναφορικά με την πρόταση της Κομισιόν αντέτεινε την εξαίρεση από την έκτακτη φορολόγηση των κερδών από τις εξαγωγές και τη λογιστική αποτίμηση των αποθεμάτων.
Φέτος η διαφορά των αποθεμάτων έφερε κέρδη 300 εκ. ευρώ στον όμιλο, αλλά όπως είπε ο κ. Σιάμισιης δεν είναι σίγουρη η διατήρηση της και για του χρόνου, ενώ επιπλέον ήγειρε και αντιρρήσεις ως προς τη χρονική περίοδο του υπολογισμού της φορολόγησης: «Στην περίοδο της πανδημίας η εταιρεία είχε ζημιές 500 εκ. ευρώ. Δεν είδα κάποια πολιτική στήριξης των διυλιστηρίων και των εργαζομένων σε αυτά», είπε χαρακτηριστικά.
Latest News
«Ταύροι» οι traders πετρελαίου για το 2025
Οι παίκτες της αγοράς συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης «χτίζουν θέσεις» σε πετρέλαιο και καύσιμα - Ποιους παράγοντες συνυπολογίζουν
Η Λιβύη θέλει να αλλάξει πίστα στην παραγωγή πετρελαίου - Το deal με 22 θαλάσσια οικόπεδα
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου στη Λιβύη (NOC) σχεδιάζει διαγωνισμό για 22 χερσαία και υπεράκτια τετράγωνα εξερεύνησης πετρελαίου
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Μαθήματα τουρκικών από την Gazprom στους εργαζομένους της - Ο ρόλος της Άγκυρας
Υπάλληλοι της Gazprom μετακομίζουν στην Κωνσταντινούπολη με παχυλούς μισθούς
Επέλαση των «ταύρων» στην αγορά του ουρανίου - Το πυρηνικό στοίχημα της Big Tech
Η αναγέννηση της πυρηνικής ενέργειας φέρνει το ουράνιο στο προσκήνιο, ωστόσο οι προκλήσεις είναι πολλές και τα προβλήματα ποικίλα
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ - Ράλι στο Brent
Η κίνηση στο πετρέλαιο έρχεται από την απερχόμενη κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν σε συντονισμό με το Ηνωμένο Βασίλειο
«Τριμερής» Κοπελούζου – ΑΔΜΗΕ – EETC για είσοδο στον GREGY – Στα «σκαριά» η επενδυτική συμφωνία
Για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου η Elica του ομίλου Κοπελούζου, ο ΑΔΜΗΕ και ο Αιγύπτιος Διαχειριστής (EETC) πυκνώνουν τις επαφές τους
Protergia: Οι πρώτες νικητές του Powergiving
Μέσα από το Powergiving, η Protergia θα πραγματοποιήσει μέσα στο 2025, 12 μηνιαίες κληρώσεις με 111 νικητές
ΔΕΗ: Ξεκινά η κατασκευή μονάδας ΣΗΘΥΑ για τηλεθέρμανση στη Δυτική Μακεδονία
Η μονάδα θα καλύπτει ποσοστό ενεργειακής εξοικονόμησης πάνω από 10%, καθώς και συνολικό βαθμό απόδοσης μεγαλύτερο από 75%, σύμφωνα με τη ΔΕΗ
Bloomberg: Το 2030 βλέπει ο Κοπελούζος να ξεκινάει η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Αιγύπτου
Η Ελλάδα καθίσταται πύλη εισαγωγών στην Ευρώπη με το έργο GREGY, γράφει το Bloomberg