Δεν φορούσε μόνο ο διάβολος Prada! Από πέρσι φορούν και περισσότεροι Έλληνες, απογειώνοντας τον τζίρο της Prada Hellas.
Οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυτελούς οίκου μόδας το 2021 ξεπέρασαν ακόμη και το προπανδημικό 2019, αγγίζοντας τα 3,851 εκατ. ευρώ από 1,948 εκατ. ευρώ το 2020 και 3,620 εκατ. ευρώ το 2019.
Διαβάστε επίσης: Γιώτης: Το επενδυτικό κρεσέντο και οι «πληγές» της ενεργειακής κρίσης
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η εταιρεία έκλεισε τη χρήση με πολύ μικρή ζημιά 685 ευρώ κυρίως λόγω των υψηλών χρηματοοικονομικών εξόδων έναντι ζημίας 633 χιλ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Είδη πολυτελείας: Πώς η γενιά Ζ αλλάζει τη βιομηχανία των premium προϊόντων
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης με υπογράφουσα την Alessandra Cozzani, οι καλές επιδόσεις συνεχίζονται και εφέτος, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 «είχε πολύ θετική τάση στις πωλήσεις με αύξηση περίπου 57% σε σύγκριση με το έτος 2019 παρά την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία που προκάλεσε η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας».
Οι λόγοι πίσω από την άνοδο
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πώς η ιταλική φίρμα κατάφερε να «γυρίσει το παιχνίδι».
Game changer λοιπόν σε μια χρονιά που δεν ξεκίνησε και με τις καλύτερες προϋποθέσεις (το 2021 λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή της διασποράς της πανδημίας τα εμπορικά καταστήματα έμειναν συνολικά 73 ημέρες κλειστά) ήταν η πολυκαναλική στρατηγική, η αύξηση των νεαρότερων πελατών της εταιρείας και οι εγχώριοι καταναλωτές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική στρατηγική στήριξε αυτή την ανάπτυξη με ένα πιο κερδοφόρο μείγμα πωλήσεων, ενώ συνέβαλε και η αύξηση των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Αυτές οι πρωτοβουλίες σε συνδυασμό με την ενίσχυση της προσφοράς προϊόντων ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικές», επισημαίνεται.
Έτσι από τον Ιούνιο και μετά οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται χάρη τόσο στην αύξηση των εγχώριων πελατών όσο και στην ανάκαμψη του τουρισμού.
Το τρίτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 44% σε σύγκριση με το προπανδημικό έτος 2019 και η ανάπτυξη αυτή επιβεβαιώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του έτους όταν ο τζίρος αυξήθηκε περίπου 30% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2019.
Συνολικά το οικονομικό έτος 2021 έκλεισε με αύξηση 98% σε σχέση με το προηγούμενο έτος όταν τα καταστήματα έκλεισαν για συνολική περίοδο 107 ημερών και 6% σε σύγκριση με το έτος 2019.
Έλληνες οι περισσότεροι πελάτες
Το μείγμα πελατών έχει αλλάξει σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία ενώ προηγουμένως οι διεθνείς πελάτες αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων, το 2021 οι εγχώριοι πελάτες συνεισέφεραν στο 55% των συνολικών πωλήσεων.
Ο διεθνής τουρισμός εκπροσωπείται πλέον κυρίως από Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Άραβες, ενώ οι Ασιάτες τουρίστες, που το 2019 κατέστησαν δυνατή την υλοποίηση του 31% των πωλήσεων, εξακολουθούσαν να απουσιάζουν κατά τη διάρκεια του έτους (αντιστοιχούσαν μόνο στο 1% των συνολικών πωλήσεων).
Αγορά κτιρίου στην Βουκουρεστίου
Το luxury brand δίνει ψήφο στην ελληνική αγορά και επενδυτικά. Τον Ιούνιο του 2021 η εταιρεία αγόρασε το κτίριο που βρίσκεται το κατάστημα από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του το 2008, στη Βουκουρεστίου 17.
«Αυτή η σημαντική στρατηγική απόφαση ελήφθη με σκοπό την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου Prada στην Ελλάδα», αναφέρεται.
Η επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με νέα εισφορά κεφαλαίου συνολικού ποσού 20 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 1,5 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί σε μετοχικό κεφάλαιο και 18,5 εκατ. ευρώ σε υπέρ το άρτιο.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία έκανε μία ανανέωση του καταστήματος με στόχο να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της εμπορικής επωνυμίας και να κάνει την τοποθεσία πιο ελκυστική για τους πελάτες.
Η διοίκηση είναι πεπεισμένη ότι η θετική τάση στις πωλήσεις σε συνδυασμό με τη μείωση των παγίων εξόδων κυρίως λόγω της εξάλειψης των ενοικίων μετά την αγορά του κτιρίου και των χρηματοοικονομικών εξόδων που προκύπτουν την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας θα επιτρέψουν την ανάκαμψη στην κερδοφορία.
Από οικονομική άποψη η εταιρεία μπορεί να ζητήσει την άμεση υποστήριξη από τη μητρική της εταιρεία, σημειώνεται.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό