![Ναυτιλία: Ρεκόρ δεκαετίας για τις αξίες των δεξαμενοπλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/dexamen.jpg)
Οι τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, αγγίζουν τα ιστορικά υψηλά της τελευταίας δεκαετίας, με τους αναλυτές στην πλειοψηφία τους να εμφανίζονται αισιόδοξοι για περαιτέρω άνοδο.
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού έχουν αυξηθεί μέχρι και 30% από τις αρχές του έτους. Οι πιο πρόσφατες ανοδικές κινήσεις των ναύλων πραγματοποιήθηκαν σε μια περίοδο που τυπικά λόγω εποχικότητας οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος της Allied Shipbroking, υποδηλώνοντας ότι τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται ακόμη στην αρχή ενός ράλι, εκτίμηση με την οποία φαίνεται να συμφωνεί και η Xclusiv Shipbrokers .
Όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, η 5η Δεκεμβρίου, η ημέρα που η ΕΕ θα απαγορεύσει το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου πλησιάζει και οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές, δημιουργώντας συνθήκες για μια πιο υγιή αγορά στο υγρό φορτίο.
Οι ανακοινώσεις των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι οι εξαγωγές πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου από τα αμερικάνικα terminals έχουν αυξηθεί για να επωφεληθούν από τις υψηλότερες τιμές στην Ευρώπη, αλλά τώρα είναι κοντά στο μέγιστο. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία στον Ατλαντικό θα συνεχίσει να παραμένει στα σημερινά υψηλά επίπεδα, καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ θα συνεχίσουν να βρίσκονται στα μέγιστα επίπεδα. Καθώς οι ΗΠΑ δεν μπορούν να εξάγουν περισσότερο πετρέλαιο, η Ευρώπη αναγκάζεται να βρει εναλλακτικές πηγές πετρελαίου, δημιουργώντας πιθανώς αύξηση της ζήτησης μιλίων και νέους εμπορικούς δρόμους, προς όφελος της ζήτησης δεξαμενοπλοίων..
Τα νέα για την ναυλαγορά υγρού φορτίου, συνεχίζουν να είναι θετικά και αισιόδοξα αλλά υπάρχουν φωνές που λένε ότι η αγορά βρίσκεται σχεδόν στο αποκορύφωμά της, αναφερόμενοι κυρίως στις τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, προσθέτει ο Cxlusiv.
Σπέυδει όμως να εξηγήσει ότι μπορεί οι αξίες των ηλικίας 10 ετών VLCC, Suezmax & Aframax να είναι υψηλότερες σήμερα από ό,τι την άνοιξη του 2020, όμως από την άλλη πλευρά οι ναύλοι για ετήσιο συμβόλαιο ναύλωσης, είναι πολύ κάτω από τα επίπεδα της άνοιξης του 2020 και μόλις άρχισαν να έχουν ανοδική τάση τους τελευταίους δύο-τρεις μήνες. Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη όλα τα θετικά νέα για την αγορά δεξαμενοπλοίων , είναι πολύ πιθανό οι ναύλοι να συνεχίσουν να κινούνται υψηλότερα, καθώς τα επικρατούντα θεμελιώδη στοιχεία συνεπάγονται μια υγιή αγορά για τους επόμενους μήνες, και αυτό ενδεχομένως θα οδηγήσει τις τιμές μεταχειρισμένων σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα από σήμερα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του