Πρόστιμο ύψους 200 εκατ. δολαρίων θα καταβάλλει η Boeing, στο πλαίσιο του συμβιβασμού στον οποίο κατέληξε με τις αρχές της αμερικανικής επιτροπής κεφαλαιαγοράς, αναφορικά με τις καταγγελίες πως η εταιρεία εξαπάτησε τους επενδυτές αναφορικά με τη σοβαρότητα των προβλημάτων στα αεροσκάφη 737 Max, μετά τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που έλαβαν χώρα στην Ινδονησία και την Αιθιοπία το 2019 και 2020.
Διαβάστε επίσης: Ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών θα διπλασιαστεί έως το 2041
«Σε περίοδος κρίσεων και τραγωδίας είναι εξαιρετικά σημαντικό οι δημόσιες επιχειρήσεις και οι επικεφαλής τους να προσφέρουν πλήρεις, δίκαιες και ακριβείς πληροφορίες προς τις αγορές. Η Boeing και ο πρώην CEO, Ντένις Μούλενμπεργκ, απέτυχαν στις πιο βασικές τους υποχρεώσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γκάρι Γκένσλερ της SEC.
Πέρα από τα 200 εκατ. δολάρια που θα πληρώσει η εταιρεία, ο ίδιος ο πρώην CEO θα πληρώσει από την… τσέπη του ένα πρόστιμο ύψους 1 εκατ. δολαρίων.
Θυμίζουμε πως τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα με τα εν λόγω αεροσκάφη, που έγιναν με χρονική διαφορά τεσσάρων μηνών, είχαν οδηγήσει σε ελεύθερη πτώση την μετοχή της εταιρείας. Η εταιρεία διαβεβαίωνε τότε τους επενδυτές για την ασφάλεια των αεροσκαφών, ωστόσο υπό την πίεση που δέχτηκαν από τις διεθνείς αρχές αεροπορικής ασφάλειας αναγκάστηκε να καθηλώσει όλο το στόλο των 737 Max.
Γνώριζαν και σιώπησαν
Σύμφωνα με την SEC, μετά την συντριβή του πρώτου αεροσκάφους η εταιρεία και ο Μούλενμπεργκ γνώριζαν πως υπήρχε πρόβλημα, παρόλ’ αυτά συνέχιζαν να αποκρύπτουν στοιχεία που θα έπρεπε να δημοσιοποιούν προς τους μετόχους, προκειμένου να προστατέψουν την μετοχή του ομίλου. Την ίδια γραμμή κράτησαν μετά και το δεύτερο δυστύχημα.
Η όλη υπόθεση κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει ακριβά στον αμερικανικό γίγαντα της αεροναυπηγικής. Η εταιρεία έχει ήδη πληρώσει πρόστιμο 2,5 δισ. δολαρίων προς το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, που έκρινε την Boeing ένοχη για απάτη και συνωμοσία για την απόκρυψη πληροφοριών για τα δυστυχήματα. Η εταιρεία χρειάστηκε επίσης να καταβάλλει σημαντικές αποζημιώσεις προς τους συγγενείς των θυμάτων, όπως και στις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες που είχαν παραγγείλει 737 Max.
Η απόφαση της SEC αφορά την παραβίαση της νομοθεσίας που διέπει την πλήρη ενημέρωση των επενδυτών μιας εισηγμένης εταιρείας.
Latest News
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών
Κατρακυλά η δημοτικότητα του Μακρόν στη Γαλλία - Ο Μπαϊρού προσπαθεί να μη γίνει Μπαρνιέ
Η Γαλλία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση με τα οικονομικά της - Οι επόμενες κινήσεις Μπαϊρού
Το Ιράν αναζητά «θεραπεία - σοκ» μετά τα πλήγματα - Το δίλημμα με Τραμπ και πυρηνικά
Το Ιράν είναι πιο αδύναμο και πιο ευάλωτο από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια, αφού υπέστη μια σειρά από μεγάλα πλήγματα.