Τα νέα στοιχεία της CLIA για τις τάσεις στην αγορά δείχνουν μια αναζωπύρωση της δημοφιλίας της κρουαζιέρας, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τους προορισμούς κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της CLIA, η πρόθεση για κρουαζιέρα υπερβαίνει πλέον τα επίπεδα σε σχέση με πριν από τρία χρόνια: από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, κάτι που αντιπροσωπεύει αύξηση 5% σε σύγκριση με το 2019.
Τα προαναφερόμενα στοιχεία παρουσιάσθηκαν στις εκδηλώσεις «Διάλογος για τα Λιμάνια και τους Προορισμούς Κρουαζιέρας» (“Ports and Destinations Dialogue”) που διοργάνωσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Μάλαγα της Ισπανίας, στις 12-13 Σεπτεμβρίου, συγκεντρώνοντας την κοινότητα της κρουαζιέρας για να συζητήσει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για τον κλάδο.
Κατά τη διάρκεια της διήμερης εκδήλωσης, η CLIA φιλοξένησε μια συνάντηση επαγγελματιών του κλάδου με θέμα την εξέλιξη και τον μελλοντικό μετασχηματισμό της διακίνησης των επιβατών στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Διαβάστε επίσης: Αυξήθηκε κατά 91,9% η επιβατική κίνηση στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο
Η πανδημία
Η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στις λιμενικές υποδομές, επηρεάζοντας τον χώρο για τους ελέγχους των επιβατών καθώς και την εμπειρία των επιβατών. Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι νέοι κανόνες που έχουν ως ορίζοντα το 2023, όταν η Ε.Ε. θα εφαρμόσει νέες απαιτήσεις στα σύνορα για υπηκόους τρίτων χωρών που θα επηρεάσουν τις ροές επιβατών στους τερματικούς σταθμούς των λιμένων.
Τη συζήτηση συντόνισε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, η οποία σχολίασε: «Το σύστημα εισόδου-εξόδου της Ε.Ε. θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις κρουαζιέρες και στο σχεδιασμό δρομολογίων ειδικά στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η Ελλάδα συνορεύει με χώρες εκτός Ε.Ε. και με χώρες εκτός Σένγκεν. Καλούμε τις κυβερνήσεις της περιοχής να συντονίσουν τις προσπάθειες τους με τις εταιρείες κρουαζιέρας και τις λιμενικές αρχές ώστε να προετοιμαστούν επαρκώς για την εφαρμογή των νέων κανόνων για τα σύνορα της Ένωσης».
Νέοι κανόνες
Οι νέοι κανόνες προέρχονται από τους Κανονισμούς της Ε.Ε. για το Σύστημα Εισόδου-Εξόδου (EES) και για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειοδότησης Ταξιδιού
(ETIAS), που θα τεθούν σε λειτουργία έως τον Μάιο και τον Νοέμβριο του 2023, αντίστοιχα. Από τη συζήτηση έγινε φανερό ότι η τήρηση αυτών των προθεσμιών θα είναι δύσκολη, ενώ η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, των λιμενικών αρχών και των κυβερνήσεων θα είναι καθοριστική για την εφαρμογή των συστημάτων.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχαν οι Nicola Cesaro, Επιχειρησιακός Διευθυντής της MSC Cruises, Δημήτρης Ιατρίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Mai Elmar, Εκτελεστικός Διευθυντής του Λιμένα Κρουαζιέρας του Ρότερνταμ, και Benoit Verbaere, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της SITA.
Στο πλαίσιο του Διαλόγου της CLIA συζητήθηκαν επίσης η επιδίωξη της βιομηχανίας για κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, που περιλαμβάνει και την ανάπτυξη συστημάτων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια, καθώς και το θέμα της ανάπτυξης νέων προορισμών κρουαζιέρας.
Απευθυνόμενη στους εκπροσώπους του κλάδου, η Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη Marie-Caroline Laurent είπε: «Εξερευνούμε πολλά μονοπάτια προκειμένου να επιτύχουμε το στόχο για πλεύση με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Τώρα είναι η ώρα να συνδυάσουμε τον διάλογο με τη δράση και να συμφωνήσουμε τα πρακτικά βήματα που πρέπει να κάνουμε μαζί για το σύνολο του κλάδου μας. Η επιτυχία μας εξαρτάται από την ικανότητά μας να φέρουμε τις τοπικές κοινωνίες μαζί μας σε αυτό το ταξίδι. Οι εταιρείες-μέλη μας επενδύουν σε προορισμούς και είναι σημαντικό να συνεργαζόμαστε με τοπικούς εταίρους για τη διαχείριση του τουρισμού με τρόπους που προστατεύουν τις οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες που προσφέρει η κρουαζιέρα».
Καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να προωθούν τις πρωτοβουλίες τους υπέρ της βιωσιμότητας, περισσότεροι διεθνείς ταξιδιώτες λένε ότι έχουν πιο θετική άποψη για την ηγετική θέση του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, το ποσοστό των ταξιδιωτών που λένε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ηγέτης στον υπεύθυνο τουρισμό έφτασε το 51%, που συνιστά αύξηση 9% σε σύγκριση με πέρσι.
Latest News
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο