Τα νέα στοιχεία της CLIA για τις τάσεις στην αγορά δείχνουν μια αναζωπύρωση της δημοφιλίας της κρουαζιέρας, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τους προορισμούς κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της CLIA, η πρόθεση για κρουαζιέρα υπερβαίνει πλέον τα επίπεδα σε σχέση με πριν από τρία χρόνια: από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, κάτι που αντιπροσωπεύει αύξηση 5% σε σύγκριση με το 2019.
Τα προαναφερόμενα στοιχεία παρουσιάσθηκαν στις εκδηλώσεις «Διάλογος για τα Λιμάνια και τους Προορισμούς Κρουαζιέρας» (“Ports and Destinations Dialogue”) που διοργάνωσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Μάλαγα της Ισπανίας, στις 12-13 Σεπτεμβρίου, συγκεντρώνοντας την κοινότητα της κρουαζιέρας για να συζητήσει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για τον κλάδο.
Κατά τη διάρκεια της διήμερης εκδήλωσης, η CLIA φιλοξένησε μια συνάντηση επαγγελματιών του κλάδου με θέμα την εξέλιξη και τον μελλοντικό μετασχηματισμό της διακίνησης των επιβατών στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Διαβάστε επίσης: Αυξήθηκε κατά 91,9% η επιβατική κίνηση στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο
Η πανδημία
Η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στις λιμενικές υποδομές, επηρεάζοντας τον χώρο για τους ελέγχους των επιβατών καθώς και την εμπειρία των επιβατών. Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι νέοι κανόνες που έχουν ως ορίζοντα το 2023, όταν η Ε.Ε. θα εφαρμόσει νέες απαιτήσεις στα σύνορα για υπηκόους τρίτων χωρών που θα επηρεάσουν τις ροές επιβατών στους τερματικούς σταθμούς των λιμένων.
Τη συζήτηση συντόνισε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, η οποία σχολίασε: «Το σύστημα εισόδου-εξόδου της Ε.Ε. θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις κρουαζιέρες και στο σχεδιασμό δρομολογίων ειδικά στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η Ελλάδα συνορεύει με χώρες εκτός Ε.Ε. και με χώρες εκτός Σένγκεν. Καλούμε τις κυβερνήσεις της περιοχής να συντονίσουν τις προσπάθειες τους με τις εταιρείες κρουαζιέρας και τις λιμενικές αρχές ώστε να προετοιμαστούν επαρκώς για την εφαρμογή των νέων κανόνων για τα σύνορα της Ένωσης».
Νέοι κανόνες
Οι νέοι κανόνες προέρχονται από τους Κανονισμούς της Ε.Ε. για το Σύστημα Εισόδου-Εξόδου (EES) και για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειοδότησης Ταξιδιού
(ETIAS), που θα τεθούν σε λειτουργία έως τον Μάιο και τον Νοέμβριο του 2023, αντίστοιχα. Από τη συζήτηση έγινε φανερό ότι η τήρηση αυτών των προθεσμιών θα είναι δύσκολη, ενώ η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, των λιμενικών αρχών και των κυβερνήσεων θα είναι καθοριστική για την εφαρμογή των συστημάτων.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχαν οι Nicola Cesaro, Επιχειρησιακός Διευθυντής της MSC Cruises, Δημήτρης Ιατρίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Mai Elmar, Εκτελεστικός Διευθυντής του Λιμένα Κρουαζιέρας του Ρότερνταμ, και Benoit Verbaere, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της SITA.
Στο πλαίσιο του Διαλόγου της CLIA συζητήθηκαν επίσης η επιδίωξη της βιομηχανίας για κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, που περιλαμβάνει και την ανάπτυξη συστημάτων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια, καθώς και το θέμα της ανάπτυξης νέων προορισμών κρουαζιέρας.
Απευθυνόμενη στους εκπροσώπους του κλάδου, η Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη Marie-Caroline Laurent είπε: «Εξερευνούμε πολλά μονοπάτια προκειμένου να επιτύχουμε το στόχο για πλεύση με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Τώρα είναι η ώρα να συνδυάσουμε τον διάλογο με τη δράση και να συμφωνήσουμε τα πρακτικά βήματα που πρέπει να κάνουμε μαζί για το σύνολο του κλάδου μας. Η επιτυχία μας εξαρτάται από την ικανότητά μας να φέρουμε τις τοπικές κοινωνίες μαζί μας σε αυτό το ταξίδι. Οι εταιρείες-μέλη μας επενδύουν σε προορισμούς και είναι σημαντικό να συνεργαζόμαστε με τοπικούς εταίρους για τη διαχείριση του τουρισμού με τρόπους που προστατεύουν τις οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες που προσφέρει η κρουαζιέρα».
Καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να προωθούν τις πρωτοβουλίες τους υπέρ της βιωσιμότητας, περισσότεροι διεθνείς ταξιδιώτες λένε ότι έχουν πιο θετική άποψη για την ηγετική θέση του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, το ποσοστό των ταξιδιωτών που λένε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ηγέτης στον υπεύθυνο τουρισμό έφτασε το 51%, που συνιστά αύξηση 9% σε σύγκριση με πέρσι.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς