Με έσοδα ρεκόρ, μόλις 14,4 εκατ. πριν από τα 4 δισ. ευρώ, ο όμιλος Σκλαβενίτης επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τη φήμη του ως μια εταιρεία στο χώρο της λιανικής πώλησης τροφίμων και ειδών ευρείας κατανάλωσης που πετυχαίνει υψηλούς στόχους χωρίς να ακολουθεί την πεπατημένη.
Μερίδιο αγοράς
Ο όμιλος Σκλαβενίτη θα κλείσει το 2022 με μερίδιο αγοράς που ζηλεύουν οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ευρώπης και όχι μόνο.
Η αλυσίδα, που απολαμβάνει ισχυρή πιστότητα καταναλωτών, με βάση τα στοιχεία της Nielsen για το πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε μερίδιο 31,9%, ενώ βάσει των εκτιμήσεων της αγοράς, το «αποτύπωμά» της συνεχίζει να αυξάνεται μεγαλώνοντας την απόσταση που τη χωρίζει από τον δεύτερο «παίκτη».
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Οι εύθραυστες ισορροπίες των ομίλων αγορών και ο χορός των deals
Game changer
Ο όμιλος Σκλαβενίτη διατηρεί και την πρωτιά του μεγαλύτερου deal διάσωσης επί ελληνικού εδάφους.
Το 2017 πέρασε στον έλεγχό του το δίκτυο της πολύπαθης Μαρινόπουλος και αυτόματα από ένας ισχυρός «παίκτης» της Αττικής έγινε ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Ελλάδας με παρουσία και στην Κύπρο.
Η εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών του ομίλου από το 2017 έως σήμερα ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις των Σκλαβενίτηδων.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2021, ο μακροπρόθεσμος δανεισμός του ομίλου μειώθηκε στα 604,82 εκατ. ευρώ, από 660,497 εκατ. ευρώ που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου του 2020, και το σύνολο των υποχρεώσεων στα 3,09 δισ. ευρώ από 3,14 δισ. ευρώ το 2020.
Όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία, ο Απόστολος Βακάκης, βασικός μέτοχος της Jumbo, σχολιάζοντας το mega deal, είχε πει πως η οικογένεια Σκλαβενίτη «μάλλον πήρε τα λάθος χάπια».
Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι μάλλον πήρε τα σωστά…
Μεγαλύτερος εργοδότης
Ο όμιλος Σκλαβενίτη δεν πρωτεύει μόνο στα έσοδα αλλά και στην απασχόληση. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας, με απασχολούμενο προσωπικό 33.000 ανθρώπων, δηλαδή όσοι οι μόνιμοι κάτοικοι του Ναυπλίου, σύμφωνα με την απογραφή του 2021!
Μόνο μέσα στο 2022 προσέλαβε επιπλέον 1.300 εργαζόμενους, ενώ η σχέση προσωπικού – διοίκησης συνεχίζει να έχει μυθικές διαστάσεις για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς πολλοί υπάλληλοι πήραν σύνταξη δουλεύοντας στον όμιλο όλο τον εργασιακό τους βίο. Κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Διαβάστε επίσης: Επιχειρήσεις: 14+1 deals σε τρόφιμα, ποτά και λιανεμπόριο
Με βάση τις οικονομικές καταστάσεις, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού, την 31η Δεκεμβρίου 2021, ανήλθε για τον όμιλο σε 31.736 εργαζομένους (31η Δεκεμβρίου 2020: 30.251 εργαζομένοι) και για την εταιρεία σε 27.462 εργαζομένους (31η Δεκεμβρίου 2020: 26.051 εργαζομένοι).
Συνολικά καταβλήθηκαν για μισθούς, εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές που αφορούν στο προσωπικό στη χρήση 2021 για τον όμιλο 566,406 εκατ. ευρώ (31η Δεκεμβρίου 2020: 548,811 εκατ. ευρώ) και για την εταιρεία 487,870 εκατ. ευρώ (31η Δεκεμβρίου 2020: 472,705 εκατ. ευρώ).
Χωρίς διαφήμιση
Εντελώς εκτός από την ευρεία πρακτική του λιανεμπορίου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης έχτισε την φήμη της από στόμα σε στόμα, χωρίς καθόλου διαφήμιση.
Δεν έχει influencers, δεν «παίζει» στις τηλεοράσεις, με ένα site του ήταν υπό κατασκευή για πολλά χρόνια.
Αναφορικά με την ιστοσελίδα όλα άλλαξαν όταν ξεκίνησε η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος εν μέσω πανδημίας.
Ρεκόρ επισκεψιμότητας
Με 440 Καταστήματα, 4 Κέντρα Διανομής Παραγγελιών eMarket και 6 Κέντρα Διανομής στην Ελλάδα και περισσότερους από 3.000 προμηθευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε. εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 513.000 πελάτες καθημερινά.
Πολύ πριν η Σκλαβενίτης ενσωματώσει το δίκτυο καταστημάτων της Μαρινόπουλος, η μέση ημερήσια επισκεψιμότητα πελατών στα καταστήματά της ήταν 99.000, επίδοση η οποία σταδιακά αυξήθηκε στους 253.000 το 2015. Μετά την απόκτηση της Μαρινόπουλος εκτινάχθηκε σε 423.440 ημερήσιους επισκέπτες-πελάτες και έκτοτε να αυξάνεται συνεχώς.
Οι 10 εξαγορές
Από το 1954 όταν ιδρύθηκε στα Πετράλωνα (Τριών Ιεραρχών 46) η «Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.» μέχρι και σήμερα η εταιρεία παραμένει οικογενειακή και ελληνική, ενώ το εντυπωσιακό μέγεθός της κτίστηκε πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.
Το 2007 η επιχείρηση πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής.
Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.
Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα.
Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.
Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ.
Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.
Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.
Τέλος Μαΐου εφέτος ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.
Οι «άγνωστες» βιομηχανίες
Εκτός από τον τζίρο ρεκόρ που έκανε ο όμιλος Σκλαβενίτη το 2021 εξίσου καλά πάνε και οι υπόλοιπες μπίζνες της οικογένειας Σκλαβενίτη.
Ο λόγος για τον «άγνωστο» όμιλο Γλάρος Χαρτοβιομηχανία συμφερόντων της οικογένειας με τα πασίγνωστα προϊόντα (χαρτιά υγείας, κουζίνας, χαρτοπετσέτες, χαρτομάντιλα κ.λπ.) που γεμίζουν τα ράφια των εκατοντάδων καταστημάτων του ομίλου και όχι μόνο.
Πρόκειται για μία από τις πλέον κερδοφόρες και δυναμικές εταιρείες του κλάδου των χαρτικών.
Στον όμιλο ενοποιούνται και οι εταιρείες Baker Master, ANIKA, Bonora και Meat House.
Η πρώτη εταιρεία delivery
Η ιστορία της αλυσίδας Σκλαβενίτης ξεκινάει το 1954 από τα Πετράλωνα, όταν τα αδέλφια Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης και ο φίλος τους Μιλτιάδης Παπαδόπουλος ιδρύουν μία εταιρεία, η οποία έχει ως δραστηριότητα τη χονδρική πώληση τροφίμων σε παντοπωλεία, τη συσκευασία και τη διάθεση μπαχαρικών σε καρτέλες.
Το 1967, βασιζόμενοι σε ένα νέο μέσο επικοινωνίας για την εποχή, το τηλέφωνο, δημιούργησαν την ΤΗΛΕΞΥΠ, την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα. H πρώτη εταιρεία delivery στην Ελλάδα ήταν γεγονός.
Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας της και η διάθεση προϊόντων αρίστης ποιότητας σε τιμές χονδρικής συμβάλλουν στην εξάπλωση της φήμης της επιχείρησης, με αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δέχεται παραγγελίες σχεδόν από κάθε γωνιά της Αττικής.
Κυριακή: ΚΛΕΙΣΤΑ
Στις πρωτιές του ομίλου Σκλαβενίτη περιλαμβάνεται και η απαγόρευση της… Κυριακής.
Πέραν των (λίγων) Κυριακών που παραδοσιακά ανοίγουν τα εμπορικά καταστήματα, π.χ. πριν τα Χριστούγεννα, η οικογένεια Σκλαβενίτη έχει επιλέξει να κρατάει τα μαγαζιά του ομίλου κλειστά. Εξαίρεση αποτελεί το κατάστημα στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park στα Σπάτα.
Ο λόγος που τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης μένουν κλειστά έγινε γνωστός στην εξόδια ακολουθία του Στέλιου Σκλαβενίτη, όταν ένας συνεργάτης του Ομίλου στον επικήδειο του αποκάλυψε το «μυστικό» που κρυβόταν πίσω από την απόφαση. Στην ομιλία του μεταξύ των άλλων ανέφερε:
«Κυριακή 1η Απριλίου. Ποιος δεν θα ευχόταν αυτό το άσχημο νέο να ήταν μία κακοήθεια της ημέρας. Αυτό θέλαμε να πιστέψουμε όλοι. Μας γέλασες φίλε Στέλιο. Ήθελες να κάνεις πάλι κάτι που εμείς δεν περιμέναμε. (…) Σήμερα έχεις καταφέρει να κάνεις το βάρος ασήκωτο καθώς μοναδική πυξίδα στην ζωή σου ήταν η δικαιοσύνη. «Να γίνει αυτό που είναι σωστό», αυτό έλεγες πάντα, και πάντα με μία καθηλωτική απλότητα.
Πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο να βρεις στον τόπο μας τον συνδυασμό μίας πετυχημένης επιχειρηματικής πορείας να συμβαδίζει με την ταπεινότητα, την ηθική, την ευγένεια και κυρίως την αγάπη για τον άνθρωπο. (…)
Η απόφαση του «δεν ανοίγουμε τις Κυριακές». Ποιος ξέρει την ανθρώπινη ιστορία πίσω από αυτή την απόφαση; Ζητώ συγνώμη που μοιράζομαι το μυστικό σου. Σκεφτόσουν μαζί με τα αδέλφια σου τι θα κάνατε. Δεν είχατε αποφασίσει και βγαίνοντας από το γραφείο σου άκουσες το μικρό παιδί ενός στελέχους σου να λέει «γιατί μαμά λες ότι είναι καλό αφεντικό ο Σκλαβενίτης αφού την Κυριακή δεν θα είσαι σπίτι μας». Σου πήρε μόνο ένα λεπτό να γυρίσεις πίσω στο γραφείο σου και να πάρετε αμέσως την απόφαση σας. «Δεν ανοίγουμε».»
Latest News
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Περιουσίες με… βαριά ιστορία μένουν στα αζήτητα – Ψάχνουν αγοραστή, αλλά δεν βρίσκουν
Οι πλειστηριασμοί έφθασαν για ιστορικά ακίνητα που έγραψαν ιστορία - Από τον Πύργο του Ανδρέα Βγενόπουλου στην Εκάλη μέχρι την κατοικία Μουσείο του Εμφιετζόγλου
Βαρδής Βαρδινογιάννης: «Πενήντα χρόνια που καθόρισαν τη ζωή μου…» - Ο απολογισμός του ηγέτη της Motor Oil
Η πετρελαϊκή κρίση του ’73, η ένταξη στην ΕΟΚ, η Saudi Aramco, το ΧΑ και οι ΑΠΕ – Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης θυμάται…
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Πώς ο Βαρδής Βαρδινογιάννης έχτισε την αυτοκρατορία της Motor Oil
Ο όμιλος που διοικούσε ο Βαρδής Βαρδινογιάννης - Το deal με Ελλάκτωρ - Οι ΑΠΕ, η ηλεκτροπαραγωγή και το υδρογόνο
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος επιχειρηματίας
Με ανιδιοτελή διάθεση για προσφορά στον τόπο και το κοινό καλό, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ξεχώρισε για τη βαθιά του αγάπη στην πατρίδα και τον συνάνθρωπο
Από το deal με την Walmart στη φιλοξενία του Σταϊνμάιερ – Το «αποτύπωμα» της οικογένειας Κίκιζα
Η οικογένεια Κίκιζα έχει πολυετή παρουσία στο επιχειρείν – Από τα ζυμαρικά Μέλισσα στο ελαιόλαδο με την Terra Creta
Από το αμπέλι μέχρι την πολιτική: Η συναρπαστική ζωή του Γιάννη Μπουτάρη
Οραματιστής, ανεξάντλητος, απολαυστικός, όπως και τα κρασιά του, ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης πέθανε στα 82 του - Το ταξίδι του από τους αμπελώνες στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από τον Φιξ στις μικροζυθοποιίες: Οι «εμφύλιοι» και οι στρατηγικές που σημάδεψαν την αγορά μπίρας
Πλούσια σε ανταγωνισμούς και πάθη η ιστορία της αγοράς μπίρας στην Ελλάδα – Τα γεγονότα σταθμοί στην 150 πορεία της