
Μόλις λίγα 24ωρα πριν την έναρξη της εφαρμογής του νέου έκτακτου τέλους φυσικού αερίου στη Γερμανία, ο υπουργός Οικονομικών δεν δίστασε να καταθέσει για μια ακόμη φορά δημοσίως τη διαφωνία του με το μέτρο. Το θέμα εξάλλου έχει εξελιχτεί σε ένα από τα βασικά σημεία τριβής ανάμεσα στους κυβερνητικούς εταίρους, με τη διαφωνία τους να διεξάγεται πλέον με όρους δημόσιας αντιπαράθεσης.
Σε δηλώσεις του στην κυριακάτικη Bild am Sonntag, ο Κρίστιαν Λίντνερ επανήλθε στο ζήτημα ασκώντας κριτική στο δρομολογούμενο τέλος, που αποφασίστηκε προκειμένου να βοηθήσει τη χώρα να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από την κατάρρευση του ενεργειακού κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Κίνδυνος ακόμα και για 6.000 ευρώ στους λογαριασμούς φυσικού αερίου
Ο κ. Λίντνερ, στις δηλώσεις του, δήλωσε λιγότερο ανήσυχος με τη νομική διάσταση του σχεδίου και περισσότερο με την λογική του σε οικονομικούς όρους.
Από 1η Οκτωβρίου
Το έκτακτο τέλος τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου και έχει σχεδιαστεί για να αποζημιώνει τις ενεργειακές εταιρείες που είναι αντιμέτωπες με υπέρογκες τιμές στις διεθνείς αγορές των commodities, ώστε να μην μετακυλούν το κόστος αυτό στους καταναλωτές. Πρόκειται για ένα μέτρο που υποστηρίχθηκε από τους Πρασίνους και δρομολογήθηκε από τον υπουργό Οικονομίας και μέλος των Πρασίνων , Ρόμπερτ Χάμπεκ.
«Θα έχουμε ένα τέλος φυσικού αερίου που αυξάνει την τιμή. Όμως, αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα φρένο τιμών που θα κατεβάσει την τιμή» σχολίασε ο επικεφαλής των Ελεύθερων Δημοκρατών.
Γνωστός για τις σκληρές δημοσιονομικές του απόψεις, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών άδραξε της ευκαιρίας για να επαναλάβει τις απόψεις του για το λεγόμενο φρένο του χρέους, δηλώνοντας πως η χώρα θα πρέπει να επαναφέρει και να εφαρμόσει το φρένο παρά τη σημαντική αύξηση των δαπανών με στόχο την σταθεροποίηση του ενεργειακού κλάδου.
Στα κόστη αυτή θα πρέπει να προστεθεί και η παρέμβαση του κράτους για την διάσωση των ενεργειακών εταιρειών, καθώς μετά τη Uniper και την VNG, το γερμανικό κράτος έχει στα σκαριά και την κρατικοποίηση της SEFE.


Latest News

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες