Μόλις λίγα 24ωρα πριν την έναρξη της εφαρμογής του νέου έκτακτου τέλους φυσικού αερίου στη Γερμανία, ο υπουργός Οικονομικών δεν δίστασε να καταθέσει για μια ακόμη φορά δημοσίως τη διαφωνία του με το μέτρο. Το θέμα εξάλλου έχει εξελιχτεί σε ένα από τα βασικά σημεία τριβής ανάμεσα στους κυβερνητικούς εταίρους, με τη διαφωνία τους να διεξάγεται πλέον με όρους δημόσιας αντιπαράθεσης.
Σε δηλώσεις του στην κυριακάτικη Bild am Sonntag, ο Κρίστιαν Λίντνερ επανήλθε στο ζήτημα ασκώντας κριτική στο δρομολογούμενο τέλος, που αποφασίστηκε προκειμένου να βοηθήσει τη χώρα να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από την κατάρρευση του ενεργειακού κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Κίνδυνος ακόμα και για 6.000 ευρώ στους λογαριασμούς φυσικού αερίου
Ο κ. Λίντνερ, στις δηλώσεις του, δήλωσε λιγότερο ανήσυχος με τη νομική διάσταση του σχεδίου και περισσότερο με την λογική του σε οικονομικούς όρους.
Από 1η Οκτωβρίου
Το έκτακτο τέλος τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου και έχει σχεδιαστεί για να αποζημιώνει τις ενεργειακές εταιρείες που είναι αντιμέτωπες με υπέρογκες τιμές στις διεθνείς αγορές των commodities, ώστε να μην μετακυλούν το κόστος αυτό στους καταναλωτές. Πρόκειται για ένα μέτρο που υποστηρίχθηκε από τους Πρασίνους και δρομολογήθηκε από τον υπουργό Οικονομίας και μέλος των Πρασίνων , Ρόμπερτ Χάμπεκ.
«Θα έχουμε ένα τέλος φυσικού αερίου που αυξάνει την τιμή. Όμως, αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα φρένο τιμών που θα κατεβάσει την τιμή» σχολίασε ο επικεφαλής των Ελεύθερων Δημοκρατών.
Γνωστός για τις σκληρές δημοσιονομικές του απόψεις, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών άδραξε της ευκαιρίας για να επαναλάβει τις απόψεις του για το λεγόμενο φρένο του χρέους, δηλώνοντας πως η χώρα θα πρέπει να επαναφέρει και να εφαρμόσει το φρένο παρά τη σημαντική αύξηση των δαπανών με στόχο την σταθεροποίηση του ενεργειακού κλάδου.
Στα κόστη αυτή θα πρέπει να προστεθεί και η παρέμβαση του κράτους για την διάσωση των ενεργειακών εταιρειών, καθώς μετά τη Uniper και την VNG, το γερμανικό κράτος έχει στα σκαριά και την κρατικοποίηση της SEFE.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της