Τα στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων στην Αθήνα και την Αττική για το οκτάμηνο του 2022 έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ), κάνοντας λόγο για «ιδιαίτερα ιδιόμορφη τουριστική χρονιά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση τον περασμένο Απρίλιο παρατηρήθηκε εξισορρόπηση στη μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας -για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας- με την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019 της τάξης του 89+%. Ο Αύγουστος, όμως, με μέση πληρότητα 82.1%, έδωσε εκ νέου αρνητικό πρόσημο στην πληρότητα των μονάδων, της τάξης του -2.7% έναντι του 2019. Αυτό, αναμενόταν, αφού παραδοσιακά, ο Αύγουστος είναι ένας μήνας που παρουσιάζει χαμηλότερες επιδόσεις στα ξενοδοχεία της Αθήνας.
Διαβάστε επίσης – ΕΞΑΑΑ: Δεν υπάρχει «over booking» στην Αθήνα
Σε σύνολο 8μήνου
Σε σύνολο 8μήνου, εξακολουθούν να καταγράφονται απώλειες τόσο στη πληρότητα των ξενοδοχείων της τάξης του (-)15.8%, όσο και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) της τάξης του (-) 4.9%, αν και η μέση τιμή δωματίου (ADR), σημείωσε θετική πρόοδο (κατά +12.9%) – αλλά όπως πάντα όχι ανάλογη των ανταγωνιστών της Αθήνας.
Πιο συγκεκριμένα, η όποια θετική μεταβολή 8μήνου παρατηρείται για την Αθήνα έναντι των ανταγωνιστών της αλλά και έναντι της προηγούμενης χρονιάς, είτε σε επίπεδο μέσης πληρότητας (27,1%), είτε σε επίπεδο μέσης τιμής (ADR / 21,85 %), είτε εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar / 54,8%), όπως αποδεικνύεται, υστερεί σημαντικά της εντυπωσιακής αντίστοιχης μεταβολής των λοιπών ανταγωνιστών της Αθήνας. Η Αθήνα, εξακολουθεί να έχει την πλέον αργή εξέλιξη σε απόλυτα νούμερα και σε επιδόσεις -σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που βλέπουν τριψήφιες μεταβολές.
Προκλήσεις
Η ΕΞΑΑ επισημαίνει ότι δε Σεπτέμβριος, πιο θετικός, σχεδόν ολοκληρώνεται και μαζί του ξεκινά ένα πολύ δύσκολο, θολό, «χειμωνιάτικο» καθ’ όλα τοπίο για το επόμενο εξάμηνο στην Αθήνα.
«Ο περασμένος χειμώνας έφερε ήδη τις μονάδες αντιμέτωπες με τις μεγάλες αυξήσεις στα λειτουργικά έξοδα. Αυτό, σε συνδυασμό με την χαμηλή κίνηση στα ξενοδοχεία, μας προβληματίζει ιδιαίτερα για τους επόμενους μήνες, αλλά και μας εμποδίζει να πανηγυρίσουμε για τους θετικούς μήνες. Έχουμε αναφέρει πολλές φορές τις προτάσεις μας και ενδεικτικά, επιγραμματικά, επαναλαμβάνουμε: Συνεδριακό Κέντρο, ‘βραχυχρόνια μίσθωση’, αθέμιτος ανταγωνισμός, υποδομές… Για όλα όσα είναι αναγκαίο να επιλυθούν αλλά και για όλα όσα πρέπει να δημιουργηθούν, απαιτείται χρόνος, σταθερότητα και προγραμματισμός» αναφέρουν.
Latest News
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Ποιο αεροδρόμιο αναδείχθηκε «πρωταθλητής» [πίνακες]
Εντυπωσιακά κινείται η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης