
Τα στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων στην Αθήνα και την Αττική για το οκτάμηνο του 2022 έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ), κάνοντας λόγο για «ιδιαίτερα ιδιόμορφη τουριστική χρονιά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση τον περασμένο Απρίλιο παρατηρήθηκε εξισορρόπηση στη μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας -για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας- με την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019 της τάξης του 89+%. Ο Αύγουστος, όμως, με μέση πληρότητα 82.1%, έδωσε εκ νέου αρνητικό πρόσημο στην πληρότητα των μονάδων, της τάξης του -2.7% έναντι του 2019. Αυτό, αναμενόταν, αφού παραδοσιακά, ο Αύγουστος είναι ένας μήνας που παρουσιάζει χαμηλότερες επιδόσεις στα ξενοδοχεία της Αθήνας.
Διαβάστε επίσης – ΕΞΑΑΑ: Δεν υπάρχει «over booking» στην Αθήνα
Σε σύνολο 8μήνου
Σε σύνολο 8μήνου, εξακολουθούν να καταγράφονται απώλειες τόσο στη πληρότητα των ξενοδοχείων της τάξης του (-)15.8%, όσο και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) της τάξης του (-) 4.9%, αν και η μέση τιμή δωματίου (ADR), σημείωσε θετική πρόοδο (κατά +12.9%) – αλλά όπως πάντα όχι ανάλογη των ανταγωνιστών της Αθήνας.
Πιο συγκεκριμένα, η όποια θετική μεταβολή 8μήνου παρατηρείται για την Αθήνα έναντι των ανταγωνιστών της αλλά και έναντι της προηγούμενης χρονιάς, είτε σε επίπεδο μέσης πληρότητας (27,1%), είτε σε επίπεδο μέσης τιμής (ADR / 21,85 %), είτε εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar / 54,8%), όπως αποδεικνύεται, υστερεί σημαντικά της εντυπωσιακής αντίστοιχης μεταβολής των λοιπών ανταγωνιστών της Αθήνας. Η Αθήνα, εξακολουθεί να έχει την πλέον αργή εξέλιξη σε απόλυτα νούμερα και σε επιδόσεις -σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που βλέπουν τριψήφιες μεταβολές.
Προκλήσεις
Η ΕΞΑΑ επισημαίνει ότι δε Σεπτέμβριος, πιο θετικός, σχεδόν ολοκληρώνεται και μαζί του ξεκινά ένα πολύ δύσκολο, θολό, «χειμωνιάτικο» καθ’ όλα τοπίο για το επόμενο εξάμηνο στην Αθήνα.
«Ο περασμένος χειμώνας έφερε ήδη τις μονάδες αντιμέτωπες με τις μεγάλες αυξήσεις στα λειτουργικά έξοδα. Αυτό, σε συνδυασμό με την χαμηλή κίνηση στα ξενοδοχεία, μας προβληματίζει ιδιαίτερα για τους επόμενους μήνες, αλλά και μας εμποδίζει να πανηγυρίσουμε για τους θετικούς μήνες. Έχουμε αναφέρει πολλές φορές τις προτάσεις μας και ενδεικτικά, επιγραμματικά, επαναλαμβάνουμε: Συνεδριακό Κέντρο, ‘βραχυχρόνια μίσθωση’, αθέμιτος ανταγωνισμός, υποδομές… Για όλα όσα είναι αναγκαίο να επιλυθούν αλλά και για όλα όσα πρέπει να δημιουργηθούν, απαιτείται χρόνος, σταθερότητα και προγραμματισμός» αναφέρουν.


Latest News

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους