Tο επόμενο βήμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρείται πως θα είναι η τεχνολογία V2G, καθώς μπορεί να μεταφέρει την ενέργεια από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το δίκτυο, εκμεταλλευόμενη μέρος της ενέργειας στις μπαταρίες. Παράλληλα, μπορεί να τροφοδοτήσει με αντίστοιχη ενέργεια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα σπίτι ή οποιονδήποτε άλλον ηλεκτρικό αποδέκτη, δίνοντας σημαντικές λύσεις.

Ουσιαστικά, πρόκειται για δυνατότητα αμφίδρομης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο από το αυτοκίνητο προς το δίκτυο όσο και από το δίκτυο προς το αυτοκίνητο. Αυτή η τεχνολογία εντάσσεται στις δυνατότητες των έξυπνων δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου μπορεί να τροφοδοτεί τον αυτοκίνητό του γεμίζοντας τις μπαταρίες του με ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες μικρής ζήτησης και να την επιστρέφει σε ώρες αιχμής, κερδίζοντας την υπεραξία.

Διαβάστε επίσης: Τesla: Αναβάθμισε την παραγωγική ικανότητά της στο εργοστάσιο της Σαγκάης

Εκτιμώμενο κέρδος έως 1200 ευρώ

Μελέτη στην Ελβετία (της εταιρείας διαχείρισης ενέργειας Eaton) έδειξε ότι το εκτιμώμενο κέρδος ενός ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν αποφασίσει να εκμεταλλεύεται καθημερινά την τεχνολογία V2G, αγγίζει κατά μέσο όρο τα 1.200 ευρώ. Η μελέτη στηριζόταν στις τότε τιμές πώλησης και αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Σήμερα, που τα πράγματα στην ενέργεια είναι διαφορετικά, ο μέσος όρος κέρδους σαφώς είναι μεγαλύτερος. Μία παρόμοια μελέτη που έγινε το 2019 στη Νορβηγία έδειξε ότι το κέρδος του ιδιοκτήτη άγγιζε κατά μέσο όρο τα 1.900 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Aυτοκίνητο: Η έλλειψη πρώτων υλών και βασικών μετάλλων για την παραγωγή μπαταριών προκαλεί ανησυχία

Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πιθανόν να διαδοθεί τα επόμενα χρόνια, δίνοντας μία άμεση λύση, προς όφελος του περιβάλλοντος, της ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 η τεχνολογία V2G θα διαδοθεί σε μεγάλο βαθμό και θα υπάρχει μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα στηρίζουν το εκάστοτε δίκτυο των χωρών. Και όλα αυτά όταν υπολογίζεται ότι οι ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια σε λίγα χρόνια θα είναι τεράστιες.

Ήδη πολλά δίκτυα στο πλαίσιο της εξέλιξης παίρνουν ως δεδομένο αυτήν την παροχή. Την ίδια στιγμή που οι τεχνολογίες των έξυπνων δικτύων βρίσκονται σε ανοδική πορεία, δεν μπορεί να αγνοηθεί από του παρόχους σε όλον τον κόσμο μία τέτοια παροχή, που, ουσιαστικά, θα βοηθήσει την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους μεγάλης ζήτησης.

Εμπόδια

Προς το παρόν, τα εμπόδια για τη διάδοση της τεχνολογίας είναι πολλά. Πρέπει να υπάρξει το ανάλογο νομικό και ρυθμιστικό περιβάλλον σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, να εξαπλωθούν τα έξυπνα δίκτυα και να μπορούν να στηρίζουν τις εφαρμογές παραμετροποίησης για την αμφίδρομη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρέχουν την τεχνολογία σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, ενώ οι μπαταρίες θα πρέπει να μπορούν να στηρίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει ένα κατάλληλο λογισμικό που θα εποπτεύει όλη τη διαδικασία και θα παραμετροποιεί τα δεδομένα, τα οποία θα πρέπει να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του εκάστοτε οδηγού.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα