Tο επόμενο βήμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρείται πως θα είναι η τεχνολογία V2G, καθώς μπορεί να μεταφέρει την ενέργεια από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το δίκτυο, εκμεταλλευόμενη μέρος της ενέργειας στις μπαταρίες. Παράλληλα, μπορεί να τροφοδοτήσει με αντίστοιχη ενέργεια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα σπίτι ή οποιονδήποτε άλλον ηλεκτρικό αποδέκτη, δίνοντας σημαντικές λύσεις.
Ουσιαστικά, πρόκειται για δυνατότητα αμφίδρομης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο από το αυτοκίνητο προς το δίκτυο όσο και από το δίκτυο προς το αυτοκίνητο. Αυτή η τεχνολογία εντάσσεται στις δυνατότητες των έξυπνων δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου μπορεί να τροφοδοτεί τον αυτοκίνητό του γεμίζοντας τις μπαταρίες του με ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες μικρής ζήτησης και να την επιστρέφει σε ώρες αιχμής, κερδίζοντας την υπεραξία.
Διαβάστε επίσης: Τesla: Αναβάθμισε την παραγωγική ικανότητά της στο εργοστάσιο της Σαγκάης
Εκτιμώμενο κέρδος έως 1200 ευρώ
Μελέτη στην Ελβετία (της εταιρείας διαχείρισης ενέργειας Eaton) έδειξε ότι το εκτιμώμενο κέρδος ενός ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν αποφασίσει να εκμεταλλεύεται καθημερινά την τεχνολογία V2G, αγγίζει κατά μέσο όρο τα 1.200 ευρώ. Η μελέτη στηριζόταν στις τότε τιμές πώλησης και αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Σήμερα, που τα πράγματα στην ενέργεια είναι διαφορετικά, ο μέσος όρος κέρδους σαφώς είναι μεγαλύτερος. Μία παρόμοια μελέτη που έγινε το 2019 στη Νορβηγία έδειξε ότι το κέρδος του ιδιοκτήτη άγγιζε κατά μέσο όρο τα 1.900 ευρώ.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πιθανόν να διαδοθεί τα επόμενα χρόνια, δίνοντας μία άμεση λύση, προς όφελος του περιβάλλοντος, της ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 η τεχνολογία V2G θα διαδοθεί σε μεγάλο βαθμό και θα υπάρχει μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα στηρίζουν το εκάστοτε δίκτυο των χωρών. Και όλα αυτά όταν υπολογίζεται ότι οι ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια σε λίγα χρόνια θα είναι τεράστιες.
Ήδη πολλά δίκτυα στο πλαίσιο της εξέλιξης παίρνουν ως δεδομένο αυτήν την παροχή. Την ίδια στιγμή που οι τεχνολογίες των έξυπνων δικτύων βρίσκονται σε ανοδική πορεία, δεν μπορεί να αγνοηθεί από του παρόχους σε όλον τον κόσμο μία τέτοια παροχή, που, ουσιαστικά, θα βοηθήσει την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους μεγάλης ζήτησης.
Εμπόδια
Προς το παρόν, τα εμπόδια για τη διάδοση της τεχνολογίας είναι πολλά. Πρέπει να υπάρξει το ανάλογο νομικό και ρυθμιστικό περιβάλλον σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, να εξαπλωθούν τα έξυπνα δίκτυα και να μπορούν να στηρίζουν τις εφαρμογές παραμετροποίησης για την αμφίδρομη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρέχουν την τεχνολογία σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, ενώ οι μπαταρίες θα πρέπει να μπορούν να στηρίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει ένα κατάλληλο λογισμικό που θα εποπτεύει όλη τη διαδικασία και θα παραμετροποιεί τα δεδομένα, τα οποία θα πρέπει να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του εκάστοτε οδηγού.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Fast track η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με μπαταρίες στις βιομηχανίες – Το σχέδιο Σκυλακάκη
Αλλαγές στα φωτοβολταϊκά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας- Χάνουν την «ταρίφα» τους όσα έργα ΑΠΕ κάνουν ανακαίνιση
Messaritis Ανανεώσιμες και ΝΑΝΚΟ Ενέργεια ενώνουν τις δυνάμεις τους
Συμπράξεις στο χώρο της πράσινης ενέργειας
Στον «πάγο» οι οικοδομικές άδειες στη Σαντορίνη – Η διάταξη στη Βουλή
Τι φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη δόμηση στη Σαντορίνη, την αποθήκευση ενέργειας, το net-billing, το υδρογόνο και τις μικρές ανεμογεννήτριες.
Γιατί πέφτουν οι τιμές στα μεταχειρισμένα EV σε Ευρώπη και ΗΠΑ [γράφημα]
Οι μάντρες των αντιπροσωπειών και των εμπόρων είναι γεμάτες με απούλητα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πολυνομοσχέδιο στη Βουλή για αποθήκευση ενεργειας και απόβλητα - Τι αλλάζει
Νέος «ρόλος» για τους συμβατικούς σταθμούς παραγωγης ενέργειας- Θα μπορούν να γίνουν σταθμοί αποθήκευσης
ESG: Δεν έχουν εμπιστοσύνη σε κυβερνήσεις και επιχειρήσεις οι πολίτες [έρευνα]
Ποια είναι τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Global ESG Monitor Report της SEC σχετικά με τη θέση των πολιτών για το ESG
Σε τροχιά έναρξης τα δύο μεγάλα έργα απορριμμάτων στην Κεντρική Μακεδονία
Η έγκριση από τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου
Καμπανάκι κινδύνου για τη λειψυδρία στην Ευρώπη - Μακράν μεγαλύτερος καταναλωτής η γεωργία
Η γεωργία είναι μακράν ο μεγαλύτερος καταναλωτής νερού στην ΕΕ, χρησιμοποιώντας το 59% της προσφοράς - Η πρώτη εκτεταμένη έκθεση για τη λειψυδρία, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος
Ταβάρες (Stellantis): Παγίδα η απαγόρευση των κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Σε συνέντευξή του ο επικεφαλής της Stellantis δεν αποκλείει κλείσιμο ευρωπαϊκών μονάδων παραγωγής του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου
Metaxa Hospitality Group: Στα 52 εκατ. ευρώ η άμεση οικονομική αξία από τις ΑΠΕ που διένειμε το 2023
Με βαθιές ρίζες στην Κρήτη όπου δραστηριοποιείται αδιάλειπτα από το 1975 το Metaxa Hospitality Group στηρίζει έμπρακτα την τοπική κοινωνία, από όπου προέρχεται το 80% των εργαζομένων του