
Tο επόμενο βήμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρείται πως θα είναι η τεχνολογία V2G, καθώς μπορεί να μεταφέρει την ενέργεια από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το δίκτυο, εκμεταλλευόμενη μέρος της ενέργειας στις μπαταρίες. Παράλληλα, μπορεί να τροφοδοτήσει με αντίστοιχη ενέργεια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα σπίτι ή οποιονδήποτε άλλον ηλεκτρικό αποδέκτη, δίνοντας σημαντικές λύσεις.
Ουσιαστικά, πρόκειται για δυνατότητα αμφίδρομης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο από το αυτοκίνητο προς το δίκτυο όσο και από το δίκτυο προς το αυτοκίνητο. Αυτή η τεχνολογία εντάσσεται στις δυνατότητες των έξυπνων δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου μπορεί να τροφοδοτεί τον αυτοκίνητό του γεμίζοντας τις μπαταρίες του με ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες μικρής ζήτησης και να την επιστρέφει σε ώρες αιχμής, κερδίζοντας την υπεραξία.
Διαβάστε επίσης: Τesla: Αναβάθμισε την παραγωγική ικανότητά της στο εργοστάσιο της Σαγκάης
Εκτιμώμενο κέρδος έως 1200 ευρώ
Μελέτη στην Ελβετία (της εταιρείας διαχείρισης ενέργειας Eaton) έδειξε ότι το εκτιμώμενο κέρδος ενός ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν αποφασίσει να εκμεταλλεύεται καθημερινά την τεχνολογία V2G, αγγίζει κατά μέσο όρο τα 1.200 ευρώ. Η μελέτη στηριζόταν στις τότε τιμές πώλησης και αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Σήμερα, που τα πράγματα στην ενέργεια είναι διαφορετικά, ο μέσος όρος κέρδους σαφώς είναι μεγαλύτερος. Μία παρόμοια μελέτη που έγινε το 2019 στη Νορβηγία έδειξε ότι το κέρδος του ιδιοκτήτη άγγιζε κατά μέσο όρο τα 1.900 ευρώ.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πιθανόν να διαδοθεί τα επόμενα χρόνια, δίνοντας μία άμεση λύση, προς όφελος του περιβάλλοντος, της ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 η τεχνολογία V2G θα διαδοθεί σε μεγάλο βαθμό και θα υπάρχει μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα στηρίζουν το εκάστοτε δίκτυο των χωρών. Και όλα αυτά όταν υπολογίζεται ότι οι ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια σε λίγα χρόνια θα είναι τεράστιες.
Ήδη πολλά δίκτυα στο πλαίσιο της εξέλιξης παίρνουν ως δεδομένο αυτήν την παροχή. Την ίδια στιγμή που οι τεχνολογίες των έξυπνων δικτύων βρίσκονται σε ανοδική πορεία, δεν μπορεί να αγνοηθεί από του παρόχους σε όλον τον κόσμο μία τέτοια παροχή, που, ουσιαστικά, θα βοηθήσει την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους μεγάλης ζήτησης.
Εμπόδια
Προς το παρόν, τα εμπόδια για τη διάδοση της τεχνολογίας είναι πολλά. Πρέπει να υπάρξει το ανάλογο νομικό και ρυθμιστικό περιβάλλον σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, να εξαπλωθούν τα έξυπνα δίκτυα και να μπορούν να στηρίζουν τις εφαρμογές παραμετροποίησης για την αμφίδρομη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρέχουν την τεχνολογία σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, ενώ οι μπαταρίες θα πρέπει να μπορούν να στηρίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει ένα κατάλληλο λογισμικό που θα εποπτεύει όλη τη διαδικασία και θα παραμετροποιεί τα δεδομένα, τα οποία θα πρέπει να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του εκάστοτε οδηγού.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030