Άλλα 1.000 διαμερίσματα του μεγάλου ακινήτου του Ελληνικού παίρνουν σειρά προς πώληση μετά την πρωτοφανή ζήτηση για αγορά των 312 πολυτελών και ακριβών κατοικιών στο παράκτιο μέτωπο.
Πύργοι με 14 και 15 ορόφους ύψους 50 μέτρων ο καθένας θα περιλαμβάνουν συνολικά 1.000 διαμερίσματα μέσου μεγέθους 70 τετραγωνικών μέτρων. Θα κατασκευαστούν στις γειτονιές της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Τραχώνων και θα απευθύνονται σε νοικοκυριά με μεσαία εισοδήματα. Οι τιμές πώλησης τους θα κυμαίνονται γύρω στα 5.000 με 6.000 ευρώ ανά τ.μ. όσο δηλαδή κοστίζουν και τα διαμερίσματα στα Νότια Προάστια.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικό: Υπεγράφη συμφωνία μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Lamda για την ανάπτυξη τουριστικού θέρετρου με Καζίνο
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο τη Lamda Development Οδυσσέα Αθανασίου η εταιρεία θα είναι σε θέση να προχωρήσει στην ενημέρωση για τις κατοικίες γύρω στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και το μάρκετινγκ για τις πωλήσεις θα επεκταθεί πια και στο εξωτερικό.
Ο κ. Αθανασίου στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου που ακολούθησε μετά την περιήγηση των δημοσιογράφων στα εργοτάξια ανάπλασης της έκτασης των 6,2 εκατομμυρίων τετραγωνικών επιβεβαίωσε και την τεράστια ζήτηση που είχαν τα 169 διαμερίσματα του Riviera Tower, οι 28 βίλες και τα 115 διαμερίσματα στα μικρά οργανωμένα συγκροτήματα των τριών ορόφων. Όλες αυτές οι κατοικίες βρίσκονται στο παράκτιο μέτωπο και δόθηκαν προκαταβολές για το κλείσιμο τους, κυρίως από Έλληνες αγοραστές, πριν καλά, καλά κατασκευαστούν. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως για φέτος τα έσοδα από τις προαναφερόμενες πωλήσεις θα αγγίξουν τα 200 εκ. ευρώ, και το 2023 οι εκτιμήσεις μιλούν για συνολικά 450 εκ. ευρώ.
Ο ίδιος έσπευσε να σημειωθεί πως «πρόκειται για πρωτοφανές παγκοσμίως ενδιαφέρον, το οποίο το είχαμε συναντήσει στην ανάπτυξη των ακινήτων του Ντουμπάι».
Νέοι διαγωνισμοί
Η Lamda Development, προχωρά όμως και σε άλλους τέσσερις διαγωνισμούς για την ανάπτυξη του Ελληνικού φιλοδοξώντας να αυξήσει τα εργοτάξια.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος τον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το mall στην πλευρά του ακινήτου που βρίσκεται στη Λ. Βουλιαγμένης, ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ. Ακολουθεί ο διαγωνισμός του μικρότερου mall στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά ύψους 130 εκ. ευρώ, ενώ ετοιμάζεται και ο αντίστοιχος του μητροπολιτικού πάρκου που βασίζεται σε σχέδια του διεθνούς φήμης αρχιτέκτοντα Σασάκι.
Εντός του έτους αναμένεται και ο διαγωνισμός για τον πύργο μικτής χρήσης (γραφεία, ξενοδοχεία και διαμερίσματα) στη Λ. Βουλιαγμένης που τρέχουν οι BROOK LANE (70%) και Lamda Development (30%).
Προς το τέλος του χρόνου με αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να ξεκινήσουν και οι εργασίες κατασκευής του IRC, που τρέχει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –Hard Rock International.
Τα εργοτάξια
Οι εργασίες ανάπλασης και κατασκευής στο ακίνητο του Ελληνικού έχουν ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη.
Με τον CEO της Lamda Development να δηλώνει ικανοποιημένος για την πορεία των εργασίας: «Πάμε πάρα πολύ καλά με δεδομένο το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των έργων», είπε χαρακτηριστικά.
Τα μεγάλα εργοτάξια που είναι στημένα αυτή την περίοδο αφορούν στην υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024 και θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. Τις εργασίες εκτελεί η Avax.
Επίσης έχουν εκκινήσει και τα έργα από την ίδια εταιρεία της εκτροπής του ρέματος των Τραχώνων. Θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ανοιχτό και το νερό θα εκβάλλει στη θάλασσα στο σημείο των ορίων του ακινήτου του Ελληνικού με τον Άλιμο.
Ξεκίνησαν επίσης και οι προπαρασκευαστικές εργασίας στο παράκτιο μέτωπο του Αγίου Κοσμά για την κατασκευή του Riviera Tower ύψους 200 μέτρων. Ο ουρανοξύστης των 50 ορόφων με τα 169 διαμερίσματα, τις 400 θέσεις στάθμευσης, τους βοηθητικούς χώρους κλπ θα κατασκευάσουν η κοινοπραξία των Bouygues – Ιντρακάτ.
Το πρώτο ακίνητο που θα παραδοθεί του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι εκείνο που θα φιλοξενήσει τους τέσσερις συλλόγους ΑΜΕΑ και ήδη έχει υλοποιηθεί η θεμελίωση του έργου από την ΕΚΤΕΡ.
Ταυτόχρονα με αυτά τα εργοτάξια συνεχίζονται και οι εργασίες κατεδάφισης των 960 όγκων του ακινήτου με το 40% αυτών να έχει μετατραπεί σε οικοδομικά υλικά, έτοιμα να επαναχρησιμοποιηθούν για άλλα έργα.
Το κόστος και η κρίση
Στη συνέντευξη το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον εστιάστηκε στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τέτοιο μεγάλο και πολυετές επενδυτικό σχέδιο από τις μεγάλες αυξήσεις των τιμών των οικοδομικών υλικών, του ενεργειακού κόστους αλλά και των γεωπολιτικών αναταράξεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development ως προς το πρώτο σκέλος απάντησε πως με τις σημερινές τιμές το κόστος του έργου έχει αυξηθεί 10% με 15% σε σχέση με πέρυσι. «Μέρος των αυξήσεων έχει μετακυλιθεί», όπως είπε, «στις τιμές πώλησης των κατοικιών».
Ως προς το δεύτερο σκέλος για ενδεχόμενες επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές αναταράξεις και την αβεβαιότητα που προκαλούν, απαρίθμησε τρεις λόγους για τους οποίους πιστεύει πως το έργο δεν θα επηρρεαστεί. Σύμφωνα με όσα είπε:
1. Η επένδυση έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση συνολικού ύψους 2,8 δις. ευρώ.
2. Ένα μέρος του αυξημένου κόστους μετακυλίεται.
3. Η ζήτηση είναι υψηλή για διαμερίσματα με αποτέλεσμα να μην έχουν χτυπηθεί οι πωλήσεις όπως και το κέρδος της εταιρείας. Στην περίπτωση της ύφεσης το εργατικό δυναμικό θα είναι πολύ πιο εύκολο να βρεθεί με δεδομένο πως τώρα είναι περιορισμένο.
H Lamda Malls
Ο Οδυσσέας Αθανασίου ρωτήθηκε και για τα σχέδια εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών της Lamda Malls, της εταιρείας που περιλαμβάνει τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development μαζί και με αυτό του εκπτωτικού χωριού στα Σπάρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως η αξία της εταιρείας ανέρχεται στα 1,3 δις. ευρώ και υπόσχεται μερίσματα προς τους μετόχους λόγω των εσόδων που θα έχει.
Σύμφωνα με τον ίδιο το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την είσοδο της στο Χρηματιστήριο τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο δεν απέκλεισε ανατροπές λόγω του ό,τι η επόμενη χρονιά είναι εκλογική αλλά και εξαιτίας της αδυναμίας πρόβλεψης της έκβασης των γεωπολιτικών κρίσεων.
Latest News
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα
Ποιες λύσεις εξετάζονται για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αθήνα
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με μεγάλους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος όπως η ΔΕΗ αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου και άλλους για την κατασκευή και λειτουργία 3 η 4 μονάδων αφαλάτωσης
Πάτρα – Πύργος: Πώς προχωρά το έργο της ΑΒΑΞ στο Α’ τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου [video]
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος κατασκευάζεται και η ΑΒΑΞ δίνει στη δημοσιότητα βίντεο με την πορεία των εργασιών
Η «μάχη» της ΠΥΡΚΑΛ - Οι πέντε μεγάλοι των κατασκευών στον διαγωνισμό για το πάρκο «Ανδρέας Λεντάκης»
Ενδιαφέρον εκδηλώθηκε απο τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ» και «METLEN - INTRAKAT»
Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Αύξηση 77% της συνεισφοράς στο ΑΕΠ στην τετραετία
Ο Ομιλος ΗΡΑΚΛΗΣ είχε 406 εκατ. ευρώ συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ, και απασχολεί 12.500 εργαζόμενους σε μόνιμες θέσεις εργασίας
Logistics: Στο 1 δισ. ευρώ η αξία των νέων έργων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Επενδυτικό ενδιαφέρον για logistics και αποθηκευτικούς χώρους - Οι προκλήσεις για οδικές μεταφορές, ναυτιλία, αερομεταφορές
ΑΑΔΕ: Πότε ξεκινά η ψηφιακή υποβολή των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων
Ποιες είναι οι αποφάσεις του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Χτίζει νέες υπεραξίες στις υποδομές και παραχωρήσεις – Τα έργα
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ξεδιπλώνει το στρατηγικό σχέδιο για ενισχυμένο χαρτοφυλάκιο σε υποδομές και παραχωρήσεις
Flyover: 70 βαριά μηχανήματα εκτελούν χωματουργικά και υδραυλικά έργα
H γέφυρα toy Flyover, πλάτους 22 μ. και μήκους 4 χλμ., θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα η οποία θα έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα