Άλλα 1.000 διαμερίσματα του μεγάλου ακινήτου του Ελληνικού παίρνουν σειρά προς πώληση μετά την πρωτοφανή ζήτηση για αγορά των 312 πολυτελών και ακριβών κατοικιών στο παράκτιο μέτωπο.
Πύργοι με 14 και 15 ορόφους ύψους 50 μέτρων ο καθένας θα περιλαμβάνουν συνολικά 1.000 διαμερίσματα μέσου μεγέθους 70 τετραγωνικών μέτρων. Θα κατασκευαστούν στις γειτονιές της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Τραχώνων και θα απευθύνονται σε νοικοκυριά με μεσαία εισοδήματα. Οι τιμές πώλησης τους θα κυμαίνονται γύρω στα 5.000 με 6.000 ευρώ ανά τ.μ. όσο δηλαδή κοστίζουν και τα διαμερίσματα στα Νότια Προάστια.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικό: Υπεγράφη συμφωνία μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Lamda για την ανάπτυξη τουριστικού θέρετρου με Καζίνο
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο τη Lamda Development Οδυσσέα Αθανασίου η εταιρεία θα είναι σε θέση να προχωρήσει στην ενημέρωση για τις κατοικίες γύρω στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και το μάρκετινγκ για τις πωλήσεις θα επεκταθεί πια και στο εξωτερικό.
Ο κ. Αθανασίου στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου που ακολούθησε μετά την περιήγηση των δημοσιογράφων στα εργοτάξια ανάπλασης της έκτασης των 6,2 εκατομμυρίων τετραγωνικών επιβεβαίωσε και την τεράστια ζήτηση που είχαν τα 169 διαμερίσματα του Riviera Tower, οι 28 βίλες και τα 115 διαμερίσματα στα μικρά οργανωμένα συγκροτήματα των τριών ορόφων. Όλες αυτές οι κατοικίες βρίσκονται στο παράκτιο μέτωπο και δόθηκαν προκαταβολές για το κλείσιμο τους, κυρίως από Έλληνες αγοραστές, πριν καλά, καλά κατασκευαστούν. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως για φέτος τα έσοδα από τις προαναφερόμενες πωλήσεις θα αγγίξουν τα 200 εκ. ευρώ, και το 2023 οι εκτιμήσεις μιλούν για συνολικά 450 εκ. ευρώ.
Ο ίδιος έσπευσε να σημειωθεί πως «πρόκειται για πρωτοφανές παγκοσμίως ενδιαφέρον, το οποίο το είχαμε συναντήσει στην ανάπτυξη των ακινήτων του Ντουμπάι».
Νέοι διαγωνισμοί
Η Lamda Development, προχωρά όμως και σε άλλους τέσσερις διαγωνισμούς για την ανάπτυξη του Ελληνικού φιλοδοξώντας να αυξήσει τα εργοτάξια.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος τον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το mall στην πλευρά του ακινήτου που βρίσκεται στη Λ. Βουλιαγμένης, ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ. Ακολουθεί ο διαγωνισμός του μικρότερου mall στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά ύψους 130 εκ. ευρώ, ενώ ετοιμάζεται και ο αντίστοιχος του μητροπολιτικού πάρκου που βασίζεται σε σχέδια του διεθνούς φήμης αρχιτέκτοντα Σασάκι.
Εντός του έτους αναμένεται και ο διαγωνισμός για τον πύργο μικτής χρήσης (γραφεία, ξενοδοχεία και διαμερίσματα) στη Λ. Βουλιαγμένης που τρέχουν οι BROOK LANE (70%) και Lamda Development (30%).
Προς το τέλος του χρόνου με αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να ξεκινήσουν και οι εργασίες κατασκευής του IRC, που τρέχει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –Hard Rock International.
Τα εργοτάξια
Οι εργασίες ανάπλασης και κατασκευής στο ακίνητο του Ελληνικού έχουν ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη.
Με τον CEO της Lamda Development να δηλώνει ικανοποιημένος για την πορεία των εργασίας: «Πάμε πάρα πολύ καλά με δεδομένο το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των έργων», είπε χαρακτηριστικά.
Τα μεγάλα εργοτάξια που είναι στημένα αυτή την περίοδο αφορούν στην υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024 και θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. Τις εργασίες εκτελεί η Avax.
Επίσης έχουν εκκινήσει και τα έργα από την ίδια εταιρεία της εκτροπής του ρέματος των Τραχώνων. Θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ανοιχτό και το νερό θα εκβάλλει στη θάλασσα στο σημείο των ορίων του ακινήτου του Ελληνικού με τον Άλιμο.
Ξεκίνησαν επίσης και οι προπαρασκευαστικές εργασίας στο παράκτιο μέτωπο του Αγίου Κοσμά για την κατασκευή του Riviera Tower ύψους 200 μέτρων. Ο ουρανοξύστης των 50 ορόφων με τα 169 διαμερίσματα, τις 400 θέσεις στάθμευσης, τους βοηθητικούς χώρους κλπ θα κατασκευάσουν η κοινοπραξία των Bouygues – Ιντρακάτ.
Το πρώτο ακίνητο που θα παραδοθεί του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι εκείνο που θα φιλοξενήσει τους τέσσερις συλλόγους ΑΜΕΑ και ήδη έχει υλοποιηθεί η θεμελίωση του έργου από την ΕΚΤΕΡ.
Ταυτόχρονα με αυτά τα εργοτάξια συνεχίζονται και οι εργασίες κατεδάφισης των 960 όγκων του ακινήτου με το 40% αυτών να έχει μετατραπεί σε οικοδομικά υλικά, έτοιμα να επαναχρησιμοποιηθούν για άλλα έργα.
Το κόστος και η κρίση
Στη συνέντευξη το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον εστιάστηκε στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τέτοιο μεγάλο και πολυετές επενδυτικό σχέδιο από τις μεγάλες αυξήσεις των τιμών των οικοδομικών υλικών, του ενεργειακού κόστους αλλά και των γεωπολιτικών αναταράξεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development ως προς το πρώτο σκέλος απάντησε πως με τις σημερινές τιμές το κόστος του έργου έχει αυξηθεί 10% με 15% σε σχέση με πέρυσι. «Μέρος των αυξήσεων έχει μετακυλιθεί», όπως είπε, «στις τιμές πώλησης των κατοικιών».
Ως προς το δεύτερο σκέλος για ενδεχόμενες επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές αναταράξεις και την αβεβαιότητα που προκαλούν, απαρίθμησε τρεις λόγους για τους οποίους πιστεύει πως το έργο δεν θα επηρρεαστεί. Σύμφωνα με όσα είπε:
1. Η επένδυση έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση συνολικού ύψους 2,8 δις. ευρώ.
2. Ένα μέρος του αυξημένου κόστους μετακυλίεται.
3. Η ζήτηση είναι υψηλή για διαμερίσματα με αποτέλεσμα να μην έχουν χτυπηθεί οι πωλήσεις όπως και το κέρδος της εταιρείας. Στην περίπτωση της ύφεσης το εργατικό δυναμικό θα είναι πολύ πιο εύκολο να βρεθεί με δεδομένο πως τώρα είναι περιορισμένο.
H Lamda Malls
Ο Οδυσσέας Αθανασίου ρωτήθηκε και για τα σχέδια εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών της Lamda Malls, της εταιρείας που περιλαμβάνει τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development μαζί και με αυτό του εκπτωτικού χωριού στα Σπάρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως η αξία της εταιρείας ανέρχεται στα 1,3 δις. ευρώ και υπόσχεται μερίσματα προς τους μετόχους λόγω των εσόδων που θα έχει.
Σύμφωνα με τον ίδιο το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την είσοδο της στο Χρηματιστήριο τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο δεν απέκλεισε ανατροπές λόγω του ό,τι η επόμενη χρονιά είναι εκλογική αλλά και εξαιτίας της αδυναμίας πρόβλεψης της έκβασης των γεωπολιτικών κρίσεων.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ