Στην Κωνσταντινούπολη πραγματοποιήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου το πρώτο διεθνές συνέδριο ναυτιλίας, ISTSHIP 22, με τιμώμενη χώρα την Ελλάδα.
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την KOSDER-Ένωση Τούρκων Ακτοπλόων και Χειριστών, την TSA-Ένωση Τούρκων Εφοπλιστών και τελούσε υπό την αιγίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Τουρκίας, ενώ η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο της Χαράλαμπο Σημαντώνη, μέλη του ΔΣ και μεγάλη αποστολή.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, παραβρέθηκε μεγάλος αριθμός Ελλήνων συμμετεχόντων, προερχόμενοι από όλες τις δραστηριότητες της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η Pınar Kalkavan Sesel, Πρόεδρος της Kosder και ο Cihan Ergenç, Πρόεδρος της TSA χαιρέτισαν την έναρξη του συνεδρίου και στη συνέχεια έκοψαν εθιμοτυπικά, με τη συμμετοχή του προέδρου της ΕΕΝΜΑ, της INTERCARGO και των προέδρων και εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλίας, την κορδέλα του συνεδρίου.
Διαβάστε επίσης: Επίσκεψη της ΕΕΝΜΑ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο
Οι συμμετέχοντες
Στην τελετή έναρξης εκτός των διοργανωτών, συμμετείχαν και οι: Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ εκπροσωπώντας και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO και εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Durmuş Ünüvar, Director General of Coastal Safety, Tamer Kıran, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Τουρκίας, Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, Funmi Folorunso, Γενική Γραμματέας της Αφρικανικής Ένωσης Εφοπλιστών, Figen Ayan, Πρόεδρος της Association of Mediterranean Cruise Ports, Dr. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, Dott. Lorenzo Matacena, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών.
Στο συνέδριο παρευρέθηκε ο Αντιπρόεδρος του ΝΕΕ, Βασίλης Λογοθέτης και στις εργασίες του που το κεντρικό θέμα ήταν το περιβάλλον και ο περιορισμός εκπομπών άνθρακα, συμμετείχαν οι: Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO, Δρ. Νίκος Λιάπης, μέλος του ΔΣ της ΕΕΝΜΑ και ο Ναύαρχος ε.α. Ανδρέας Συρίγος, ειδικός σύμβουλος της ΕΕΝΜΑ.
Σημαντώνης: Απαραίτητο να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στην πράσινη εποχή
Στην κεντρική του ομιλία ο Πρόεδρος Χαράλαμπος Σημαντώνης του, επεσήμανε: «Οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων γνώρισαν σημαντική αύξηση μεταξύ 2014 και 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει επίσης σημειώσει ανάπτυξη 25% έως το 2030 στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη βιώσιμη κινητικότητα. Οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων αντιπροσωπεύουν το 58% της ευρωπαϊκής θαλάσσιας κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας την ανάπτυξη σε συγκεκριμένες περιοχές όπως η Ανατολική Μεσόγειος. Με βάση το πακέτο «Fit for 55», τα κράτη μέλη θα αναθεωρήσουν τη νομοθεσία τους, υιοθετώντας τους κανονισμούς της ΕΕ και διασφαλίζοντας την πράσινη μετάβαση. Ας ελπίσουμε ότι η υιοθέτηση νέων νόμων και πολιτικών θα διαμορφώσει ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας για το ΣΔΣ, παρέχοντας κίνητρα, ενώ θα απευθύνεται σε σύγχρονα πλοία εξοπλισμένα με νέες τεχνολογίες. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στη θαλάσσια πράσινη εποχή, χωρίς να διαταραχθεί η κανονικότητα της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, που εξυπηρετούνται από θαλάσσια δρομολόγια». Και ολοκλήρωσε σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Οι χώρες μας παραδοσιακά συνεργάζονται στο διεθνές εμπόριο, πλέοντας μαζί στη Μεσόγειο Θάλασσα, δεσμευμένες από ισχυρούς δεσμούς σε όλη την ιστορία. Πρέπει να ενισχύσουμε αυτά τα όρια που υπάρχουν εδώ και αιώνες προσδοκώντας να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας στον ναυτιλιακό τομέα και το εμπόριο».
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς