
Στην Κωνσταντινούπολη πραγματοποιήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου το πρώτο διεθνές συνέδριο ναυτιλίας, ISTSHIP 22, με τιμώμενη χώρα την Ελλάδα.
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την KOSDER-Ένωση Τούρκων Ακτοπλόων και Χειριστών, την TSA-Ένωση Τούρκων Εφοπλιστών και τελούσε υπό την αιγίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Τουρκίας, ενώ η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο της Χαράλαμπο Σημαντώνη, μέλη του ΔΣ και μεγάλη αποστολή.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, παραβρέθηκε μεγάλος αριθμός Ελλήνων συμμετεχόντων, προερχόμενοι από όλες τις δραστηριότητες της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η Pınar Kalkavan Sesel, Πρόεδρος της Kosder και ο Cihan Ergenç, Πρόεδρος της TSA χαιρέτισαν την έναρξη του συνεδρίου και στη συνέχεια έκοψαν εθιμοτυπικά, με τη συμμετοχή του προέδρου της ΕΕΝΜΑ, της INTERCARGO και των προέδρων και εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλίας, την κορδέλα του συνεδρίου.
Διαβάστε επίσης: Επίσκεψη της ΕΕΝΜΑ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο
Οι συμμετέχοντες
Στην τελετή έναρξης εκτός των διοργανωτών, συμμετείχαν και οι: Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ εκπροσωπώντας και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO και εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Durmuş Ünüvar, Director General of Coastal Safety, Tamer Kıran, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Τουρκίας, Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, Funmi Folorunso, Γενική Γραμματέας της Αφρικανικής Ένωσης Εφοπλιστών, Figen Ayan, Πρόεδρος της Association of Mediterranean Cruise Ports, Dr. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, Dott. Lorenzo Matacena, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών.

Στο συνέδριο παρευρέθηκε ο Αντιπρόεδρος του ΝΕΕ, Βασίλης Λογοθέτης και στις εργασίες του που το κεντρικό θέμα ήταν το περιβάλλον και ο περιορισμός εκπομπών άνθρακα, συμμετείχαν οι: Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO, Δρ. Νίκος Λιάπης, μέλος του ΔΣ της ΕΕΝΜΑ και ο Ναύαρχος ε.α. Ανδρέας Συρίγος, ειδικός σύμβουλος της ΕΕΝΜΑ.
Σημαντώνης: Απαραίτητο να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στην πράσινη εποχή
Στην κεντρική του ομιλία ο Πρόεδρος Χαράλαμπος Σημαντώνης του, επεσήμανε: «Οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων γνώρισαν σημαντική αύξηση μεταξύ 2014 και 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει επίσης σημειώσει ανάπτυξη 25% έως το 2030 στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη βιώσιμη κινητικότητα. Οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων αντιπροσωπεύουν το 58% της ευρωπαϊκής θαλάσσιας κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας την ανάπτυξη σε συγκεκριμένες περιοχές όπως η Ανατολική Μεσόγειος. Με βάση το πακέτο «Fit for 55», τα κράτη μέλη θα αναθεωρήσουν τη νομοθεσία τους, υιοθετώντας τους κανονισμούς της ΕΕ και διασφαλίζοντας την πράσινη μετάβαση. Ας ελπίσουμε ότι η υιοθέτηση νέων νόμων και πολιτικών θα διαμορφώσει ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας για το ΣΔΣ, παρέχοντας κίνητρα, ενώ θα απευθύνεται σε σύγχρονα πλοία εξοπλισμένα με νέες τεχνολογίες. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στη θαλάσσια πράσινη εποχή, χωρίς να διαταραχθεί η κανονικότητα της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, που εξυπηρετούνται από θαλάσσια δρομολόγια». Και ολοκλήρωσε σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Οι χώρες μας παραδοσιακά συνεργάζονται στο διεθνές εμπόριο, πλέοντας μαζί στη Μεσόγειο Θάλασσα, δεσμευμένες από ισχυρούς δεσμούς σε όλη την ιστορία. Πρέπει να ενισχύσουμε αυτά τα όρια που υπάρχουν εδώ και αιώνες προσδοκώντας να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας στον ναυτιλιακό τομέα και το εμπόριο».


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ