Για τα «πράσινα» έργα υποδομών και τις πιο φιλικές στο περιβάλλον μεταφορές, συνομίλησε στο 17ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ενέργειας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής με τον Πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας στην Αθήνα, κ. Matthew Lodge.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για «πράσινα» έργα και ειδικότερα στα σιδηροδρομικά ύψους πέντε δισ. ευρώ και στα έργα νέας γενιάς, όπως αντιπλημμυρικά και φράγματα. Σημείωσε δε ότι αυτά είναι τα έργα που χρηματοδοτούνται πλέον από την ΕΕ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Διαβάστε επίσης – Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση
Ο διπλός στόχος
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ένα διπλό στόχο: Από τη μία να επιτύχει τους στόχους του Green Deal για μηδενικούς ρύπους και απεξάρτηση από τον άνθρακα. Και από την άλλη να μεταμορφώσει την Ελλάδα σε κόμβο logistics της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στην καρδιά και των δύο στόχων, όπως σημείωσε, είναι ο σιδηρόδρομος.
Διαβάστε επίσης: Μετρό: Στην τελική ευθεία η παράδοση της επέκτασης προς Πειραιά
«Αν για παράδειγμα θέλουμε η Ελλάδα να γίνει κόμβος logistics της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης πρέπει πρώτα από όλα να αναβαθμίσουμε το σιδηρόδρομο μας. Και αυτό κάνουμε. Πρέπει επίσης να τον συνδέσουμε με κέντρα logistics. Και αυτό κάνουμε στο Θριάσιο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ο Πειραιάς μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο ως λιμάνι εισόδου για όλα τα αγαθά που έρχονται από τη ΝΑ Ασία. Και η Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια».
Ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε το σημαντικό γεωπολιτικό ρόλο της Αλεξανδρούπολης, η οποία εκτίμησε μπορεί να αποτελέσει κόμβο ενέργειας και logistics παρακάμπτοντας τα Στενά. «Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε, όσοι ανήκουμε στη Δύση, πόσο σημαντικό είναι αυτό στο σημερινό κόσμο που αλλάζει», σημείωσε.
Διαβάστε επίσης – ΤΑΙΠΕΔ: Δύο προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, μέσα σε χρόνο ρεκόρ, δημοπρατήθηκαν έργα ύψους 10 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήθηκαν 4 δισ. εξ αυτών. «Για αυτό βλέπετε εξαίρετους μηχανικούς να επιστρέφουν στην Ελλάδα», επισήμανε, εκφράζοντας την υπερηφάνεια της Κυβέρνησης για το brain gain στον κατασκευαστικό και ενεργειακό τομέα.
Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ανέφερε ότι πρόσφατα αστειευόμενος ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός είπε: «Δώστε μου το βιογραφικό ενός καλού μηχανικού και θα του βρω δουλειά μέσα σε 24 ώρες» και σχολίασε: «Φανταστείτε που ήμασταν πέντε χρόνια πριν και που είμαστε σήμερα. Νομίζω ότι αυτό δείχνει και συμβολίζει πως έχουμε αφήσει πίσω μας τα χειρότερα».
Ηλεκτροκίνηση
Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι τρία χρόνια πριν μόλις το 0,4% του στόλου των οχημάτων της χώρας ήταν ηλεκτροκίνητα, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 7%.
«Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρέπει επομένως να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα. Η Ελλάδα είναι ακόμη πίσω και για αυτό και η Κυβέρνηση δίνει ισχυρά κίνητρα ώστε περισσότεροι άνθρωποι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα», πρόσθεσε.
Ταμείο Ανάκαμψης
Ανέφερε ότι η Ελλάδα τώρα προμηθεύεται ηλεκτρικά λεωφορεία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Θα πάρουμε περίπου 280 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2023,. Θα είναι δύο πόλεις που θα έχουν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Επισήμανε όμως ότι πρέπει να λυθεί σε όλη την Ευρώπη το θέμα της επάρκειας του ηλεκτρικού δικτύου για να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση. Αποκάλυψε μάλιστα ότι στη δημοπράτηση των λεωφορείων το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε συμπεριλάβει και τις υποδομές φόρτισης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα. Ανέφερε επίσης ότι θα εξετασθεί και ένα πρόγραμμα για λεωφορεία υδρογόνου, σημειώνοντας ωστόσο πως είναι πολύ ακριβά γιατί η τεχνολογία είναι ακόμη πολύ νέα.
«Στην Ελλάδα έχουμε κάνει εξαιρετικά σημαντικά βήματα όσον αφορά στην e- mobility αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Ακόμη έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε εάν θέλουμε να φτάσουμε τους πολύ φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Ένα στα τρία αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Προχωράμε πολύ γρήγορα, μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, και πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό το στόχο», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων