Για τα «πράσινα» έργα υποδομών και τις πιο φιλικές στο περιβάλλον μεταφορές, συνομίλησε στο 17ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ενέργειας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής με τον Πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας στην Αθήνα, κ. Matthew Lodge.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για «πράσινα» έργα και ειδικότερα στα σιδηροδρομικά ύψους πέντε δισ. ευρώ και στα έργα νέας γενιάς, όπως αντιπλημμυρικά και φράγματα. Σημείωσε δε ότι αυτά είναι τα έργα που χρηματοδοτούνται πλέον από την ΕΕ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Διαβάστε επίσης – Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση
Ο διπλός στόχος
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ένα διπλό στόχο: Από τη μία να επιτύχει τους στόχους του Green Deal για μηδενικούς ρύπους και απεξάρτηση από τον άνθρακα. Και από την άλλη να μεταμορφώσει την Ελλάδα σε κόμβο logistics της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στην καρδιά και των δύο στόχων, όπως σημείωσε, είναι ο σιδηρόδρομος.
Διαβάστε επίσης: Μετρό: Στην τελική ευθεία η παράδοση της επέκτασης προς Πειραιά
«Αν για παράδειγμα θέλουμε η Ελλάδα να γίνει κόμβος logistics της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης πρέπει πρώτα από όλα να αναβαθμίσουμε το σιδηρόδρομο μας. Και αυτό κάνουμε. Πρέπει επίσης να τον συνδέσουμε με κέντρα logistics. Και αυτό κάνουμε στο Θριάσιο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ο Πειραιάς μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο ως λιμάνι εισόδου για όλα τα αγαθά που έρχονται από τη ΝΑ Ασία. Και η Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια».
Ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε το σημαντικό γεωπολιτικό ρόλο της Αλεξανδρούπολης, η οποία εκτίμησε μπορεί να αποτελέσει κόμβο ενέργειας και logistics παρακάμπτοντας τα Στενά. «Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε, όσοι ανήκουμε στη Δύση, πόσο σημαντικό είναι αυτό στο σημερινό κόσμο που αλλάζει», σημείωσε.
Διαβάστε επίσης – ΤΑΙΠΕΔ: Δύο προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, μέσα σε χρόνο ρεκόρ, δημοπρατήθηκαν έργα ύψους 10 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήθηκαν 4 δισ. εξ αυτών. «Για αυτό βλέπετε εξαίρετους μηχανικούς να επιστρέφουν στην Ελλάδα», επισήμανε, εκφράζοντας την υπερηφάνεια της Κυβέρνησης για το brain gain στον κατασκευαστικό και ενεργειακό τομέα.
Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ανέφερε ότι πρόσφατα αστειευόμενος ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός είπε: «Δώστε μου το βιογραφικό ενός καλού μηχανικού και θα του βρω δουλειά μέσα σε 24 ώρες» και σχολίασε: «Φανταστείτε που ήμασταν πέντε χρόνια πριν και που είμαστε σήμερα. Νομίζω ότι αυτό δείχνει και συμβολίζει πως έχουμε αφήσει πίσω μας τα χειρότερα».
Ηλεκτροκίνηση
Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι τρία χρόνια πριν μόλις το 0,4% του στόλου των οχημάτων της χώρας ήταν ηλεκτροκίνητα, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 7%.
«Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρέπει επομένως να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα. Η Ελλάδα είναι ακόμη πίσω και για αυτό και η Κυβέρνηση δίνει ισχυρά κίνητρα ώστε περισσότεροι άνθρωποι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα», πρόσθεσε.
Ταμείο Ανάκαμψης
Ανέφερε ότι η Ελλάδα τώρα προμηθεύεται ηλεκτρικά λεωφορεία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Θα πάρουμε περίπου 280 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2023,. Θα είναι δύο πόλεις που θα έχουν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Επισήμανε όμως ότι πρέπει να λυθεί σε όλη την Ευρώπη το θέμα της επάρκειας του ηλεκτρικού δικτύου για να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση. Αποκάλυψε μάλιστα ότι στη δημοπράτηση των λεωφορείων το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε συμπεριλάβει και τις υποδομές φόρτισης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα. Ανέφερε επίσης ότι θα εξετασθεί και ένα πρόγραμμα για λεωφορεία υδρογόνου, σημειώνοντας ωστόσο πως είναι πολύ ακριβά γιατί η τεχνολογία είναι ακόμη πολύ νέα.
«Στην Ελλάδα έχουμε κάνει εξαιρετικά σημαντικά βήματα όσον αφορά στην e- mobility αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Ακόμη έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε εάν θέλουμε να φτάσουμε τους πολύ φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Ένα στα τρία αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Προχωράμε πολύ γρήγορα, μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, και πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό το στόχο», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο