
Ο προσανατολισμός σε πιο αποδοτικές λύσεις στον τουρισμό, οι οποίες θα είναι σε θέση να δίνουν τα εργαλεία στις τουριστικές επιχειρήσεις να αντισταθμίζουν τις απώλειες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν ενόψει της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίος, τονίζει η ομοσπονδία ταξιδιωτικών γραφείων (Fedhatta) σε ανακοίνωση της για την παγκόσμια ημέρα τουρισμού.
Ζητούμενο για τον παγκόσμιο τουρισμό είναι η ανανεωμένη στόχευση, που θα θέτει στο επίκεντρο στοιχεία όπως ο άνθρωπος, η ποιότητα υπηρεσιών, η εξεύρεση και διατήρηση ικανών στελεχών, η ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών, ο αναγκαίος πράσινος προσανατολισμός (αειφορία) και η ψηφιοποίηση.
Ο ελληνικός τουρισμός παρακολούθησε τις νέες τάσεις και διαμορφώθηκε σύμφωνα με αυτές. Μία από αυτές, που πλέον έχει γίνει επιτακτική ανάγκη για την τουριστική ευημερία των προορισμών είναι η επέκταση της τουριστικής σεζόν. Για την επίτευξή της, απαιτούνται πρωτίστως ενέργειες για τη βελτίωση των υποδομών (ξενοδοχεία, εστιατόρια, αστικές μετακινήσεις) οι οποίες θα πρέπει να μπορούν να υποστηρίξουν τον τουρισμό μετά και πριν την υψηλή σεζόν.
Διαβάστε επίσης: Eurostat: Δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού στην ΕΕ – Όλο και πιο κοντά στο 2019
Οφελος για τις τοπικές κοινωνίες
Παράλληλα, μεγάλο ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό είναι να υπάρξει ξεκάθαρο όφελος από την τουριστική δραστηριότητα για τις τοπικές κοινωνίες. Αυτό είναι δύσκολο να επιτευχθεί στο άμεσο μέλλον, όμως μπορούμε να ξεκινήσουμε να οικοδομούμε ένα τέτοιο πλαίσιο για την τουριστική δραστηριότητα, τα πολυεπίπεδα οφέλη της οποίας δεν θα περιορίζονται στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά, σε τελική ανάλυση, θα διαχέονται στην τοπική κοινωνία. Ένας λογικός χρονικός ορίζοντας στον οποίο θα μπορούσαν να εστιάζουν οι προσπάθειες αυτές θα ήταν τα 2-3 χρόνια, όπως λέει η Fedhatta.
Ο ελληνικός οργανωμένος τουρισμός είναι προβληματισμένος για την πορεία της τουριστικής περιόδου το 2022, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Οι προκλήσεις αυτής της χρονιάς, της πρώτης πραγματικά «ελεύθερης» για ταξίδια μεσούσης της πανδημίας, είναι σοβαρές:
Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός. Το περιβάλλον αυτό ενδεχομένως να επιβραδύνει τις επιδόσεις του τουρισμού κατά τη χειμερινή περίοδο του 2022-2023, όμως μπορούν να υπάρξουν βελτιωτικές παρεμβάσεις των επιχειρήσεων με τις οποίες θα μπορέσουν να περιορίσουν τα κόστη που έχουν εκτοξευθεί μετά την γεωπολιτική κρίση στην Ουκρανία, δεδομένης της μεγάλης ζήτησης που καταγράφεται από τις Ευρωπαϊκές και όχι μόνο αγορές για ταξίδια, ιδιαίτερα για το καλοκαίρι του 2023, παρά το αυξανόμενο κύμα ακρίβειας.
Χρονιά προκλήσεων και το 2023
Αν το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά, και το 2022 ήταν μια χρονιά προκλήσεων, το 2023 θα είναι μια εξίσου δύσκολη χρονιά κατά την οποία παράγοντες όπως το αυξημένο ενεργειακό κόστος που συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων, και ο πληθωρισμός, θα ασκήσουν πιέσεις τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές, συρρικνώνοντας τα περιθώρια κέρδους για τις πρώτες και τα διαθέσιμα εισοδήματα για τους δεύτερους. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός αναμένεται να κορυφωθεί, θέτοντας άλλη μια συνθήκη στο πώς θα κυλήσει η επόμενη σεζόν. Έπειτα από πολλαπλές κρίσεις, οι άνθρωποι του τουρισμού έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες με επαγγελματισμό και ευθύνη στο τουριστικό έργο και τον ελληνικό τουρισμό.


Latest News

Στα 11,4 δισ. ο τζίρος των ξενοδοχείων για το 2024 - Τι συνέβη με τα Airbnb
Τα έσοδα από κρουαζιέρα σημείωσαν πολύ μεγάλη αύξηση +31,2% δείχνουν τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ - Ρεκόρ αφίξεων

Κεφαλογιάννη: Η Σαντορίνη επιστρέφει στην κανονικότητα – Τα μέτρα στήριξης του νησιού
Η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη μίλησε στην ημερίδα «Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας – Σαντορίνη 2025»

Mega deal στον τουρισμό - Η Sani/Ikos εξαγοράζει 3 ξενοδοχεία της Goldman για 400 εκατ.
Η Sani/Ikos είχε είχε αποκτήσει πριν μερικά χρόνια η Goldman Sacs από τον ξενοδοχειακό όμιλο Γρηγοριάδη

Ποιοι δήμοι είναι πιο «ελκυστικοί» για να φιλοξενήσουν μαρίνες - Αποκαλυπτική μελέτη
Σαράντα δήμοι σύμφωνα με μελέτη της ΕΜΑΕ διαθέτουν τις πλέον κατάλληλες υποδομές για την ανάπτυξη τουριστικών λιμένων

Έρχεται μπαράζ deals στα ξενοδοχεία - Τι πυροδοτεί το επενδυτικό ενδιαφέρον
Στην έβδομη θέση στην Ευρώπη το 2024 η χώρα μας στις συναλλαγές ξενοδοχειακών assets - H μέση τιμή των συναλλαγών ανά ξενοδοχείο ήταν 29 εκατ. ευρώ το 2023
![Ξενοδοχεία: «Τσίμπησαν» οι τιμές το 2024 – Πόσο κόστισε η διανυκτέρευση [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/hotels-600x420.jpg)
«Τσίμπησαν» οι τιμές στα ξενοδοχεία το 2024 – Πόσο κόστισε η διανυκτέρευση [πίνακας]
Τι δείχνει αποκαλύπτει η Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο 2024

Σε ρυθμούς κανονικότητας η Σαντορίνη - Το ειδικό πλάνο τουριστικής προβολής
Με θέμα την κατάρτιση ειδικού πλάνου για την προβολή της Σαντορίνης πραγματοποιήθηκε συνάντηση υπό την υπουργό Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη

Ξενοδοχεία: Μεγαλύτερη σεζόν και ενισχυμένη συνεισφορά στην οικονομία
Στην έρευνα του ΙΤΕΠ, σημειώνεται πως οι συνολικές επενδύσεις των ξενοδοχείων για το 2024, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ

Με το «δεξί» ο τουρισμός για το 2025 - Ποιοι γέμισαν τα ταμεία
Το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 87,5 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2025 σύμφωνα με την ΤτΕ

H Visa express εκτοξεύει τον τουρισμό του Αν. Αιγαίου - Νέα άνοδος των Τούρκων επισκεπτών
Το 2024 την visa express αξιοποίησαν πάνω από 104.700 Τούρκοι τουρίστες - Πρωταθλήτρια στις θεωρήσεις η Μυτιλήνη με 27.600 και ακολούθησε η Χίος με 25.000 περίπου