Ο προσανατολισμός σε πιο αποδοτικές λύσεις στον τουρισμό, οι οποίες θα είναι σε θέση να δίνουν τα εργαλεία στις τουριστικές επιχειρήσεις να αντισταθμίζουν τις απώλειες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν ενόψει της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίος, τονίζει η ομοσπονδία ταξιδιωτικών γραφείων (Fedhatta) σε ανακοίνωση της για την παγκόσμια ημέρα τουρισμού.
Ζητούμενο για τον παγκόσμιο τουρισμό είναι η ανανεωμένη στόχευση, που θα θέτει στο επίκεντρο στοιχεία όπως ο άνθρωπος, η ποιότητα υπηρεσιών, η εξεύρεση και διατήρηση ικανών στελεχών, η ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών, ο αναγκαίος πράσινος προσανατολισμός (αειφορία) και η ψηφιοποίηση.
Ο ελληνικός τουρισμός παρακολούθησε τις νέες τάσεις και διαμορφώθηκε σύμφωνα με αυτές. Μία από αυτές, που πλέον έχει γίνει επιτακτική ανάγκη για την τουριστική ευημερία των προορισμών είναι η επέκταση της τουριστικής σεζόν. Για την επίτευξή της, απαιτούνται πρωτίστως ενέργειες για τη βελτίωση των υποδομών (ξενοδοχεία, εστιατόρια, αστικές μετακινήσεις) οι οποίες θα πρέπει να μπορούν να υποστηρίξουν τον τουρισμό μετά και πριν την υψηλή σεζόν.
Διαβάστε επίσης: Eurostat: Δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού στην ΕΕ – Όλο και πιο κοντά στο 2019
Οφελος για τις τοπικές κοινωνίες
Παράλληλα, μεγάλο ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό είναι να υπάρξει ξεκάθαρο όφελος από την τουριστική δραστηριότητα για τις τοπικές κοινωνίες. Αυτό είναι δύσκολο να επιτευχθεί στο άμεσο μέλλον, όμως μπορούμε να ξεκινήσουμε να οικοδομούμε ένα τέτοιο πλαίσιο για την τουριστική δραστηριότητα, τα πολυεπίπεδα οφέλη της οποίας δεν θα περιορίζονται στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά, σε τελική ανάλυση, θα διαχέονται στην τοπική κοινωνία. Ένας λογικός χρονικός ορίζοντας στον οποίο θα μπορούσαν να εστιάζουν οι προσπάθειες αυτές θα ήταν τα 2-3 χρόνια, όπως λέει η Fedhatta.
Ο ελληνικός οργανωμένος τουρισμός είναι προβληματισμένος για την πορεία της τουριστικής περιόδου το 2022, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Οι προκλήσεις αυτής της χρονιάς, της πρώτης πραγματικά «ελεύθερης» για ταξίδια μεσούσης της πανδημίας, είναι σοβαρές:
Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός. Το περιβάλλον αυτό ενδεχομένως να επιβραδύνει τις επιδόσεις του τουρισμού κατά τη χειμερινή περίοδο του 2022-2023, όμως μπορούν να υπάρξουν βελτιωτικές παρεμβάσεις των επιχειρήσεων με τις οποίες θα μπορέσουν να περιορίσουν τα κόστη που έχουν εκτοξευθεί μετά την γεωπολιτική κρίση στην Ουκρανία, δεδομένης της μεγάλης ζήτησης που καταγράφεται από τις Ευρωπαϊκές και όχι μόνο αγορές για ταξίδια, ιδιαίτερα για το καλοκαίρι του 2023, παρά το αυξανόμενο κύμα ακρίβειας.
Χρονιά προκλήσεων και το 2023
Αν το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά, και το 2022 ήταν μια χρονιά προκλήσεων, το 2023 θα είναι μια εξίσου δύσκολη χρονιά κατά την οποία παράγοντες όπως το αυξημένο ενεργειακό κόστος που συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων, και ο πληθωρισμός, θα ασκήσουν πιέσεις τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές, συρρικνώνοντας τα περιθώρια κέρδους για τις πρώτες και τα διαθέσιμα εισοδήματα για τους δεύτερους. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός αναμένεται να κορυφωθεί, θέτοντας άλλη μια συνθήκη στο πώς θα κυλήσει η επόμενη σεζόν. Έπειτα από πολλαπλές κρίσεις, οι άνθρωποι του τουρισμού έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες με επαγγελματισμό και ευθύνη στο τουριστικό έργο και τον ελληνικό τουρισμό.
Latest News
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα