Τις οικονομικές καταστάσεις α’ εξαμήνου 2022 δημοσίευσε η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε 83,39 εκ. ευρώ έναντι 70,23 εκ. το 2021 (αυξημένος +18,7%).
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €7,50 εκ. έναντι €14,65 εκ. το 2021.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €5,07 εκ., έναντι €12,58 εκ. το 2021.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €4,06 εκ., έναντι €10,05 εκ. το 2021.
Κλάδος γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +17,3% σε αξία και +14,0% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +21,0%, αγγίζοντας τα €33 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +26%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +11%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο οχταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +25%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +13,3%, αγγίζοντας τα €28 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση, -9,1% σε όγκο και -2,9% σε αξία [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2022]. Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την
ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο οχτάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +15%.
Κλάδος παγωτού
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +16,6%. Σε αυτήν συντελούν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνεχίζουν με σχετικά αντίστοιχο ρυθμό.
Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις πραγματοποιήθηκαν σταδιακά, σε 3 κύκλους. Οι ανατιμήσεις του τελευταίου κύκλου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας επί το πλείστον σταθεροποιητικές τάσεις.
Όπως τονίζεται «στην ιδιαίτερη τρέχουσα οικονομική συγκυρία, πρωταρχικό στόχο μας αποτελεί η διαχείριση των πληθωριστικών πιέσεων με τρόπο που να πετυχαίνουμε μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους μας από τις αυξημένες τιμές υλικών και ενέργειας, χωρίς παράλληλα να διακυβεύεται η συνεργασία με τους πελάτες μας ή τους καταναλωτές μας. Στο διαμορφούμενο οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να προκύψουν αρκετές ευκαιρίες επέκτασης και ενίσχυσης της παρουσίας μας. Τις ευκαιρίες αυτές μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, καθώς συγκεντρώνουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να λειτουργούμε αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουμε και ισχυρή χρηματοοικονομική θέση. Η επιτυχής μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους μας, ως αποτέλεσμα των αυξημένων τιμών υλικών και ενέργειας, θα επιτρέψει την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους μας, οδηγώντας σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας».
Latest News
Ψάλτης (Alpha Bank): Το deal με Unicredit «γέφυρα» για τις ελληνικές επιχειρήσεις με την ΕΕ
Ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Alpha Bank, Βασίλη Ψάλτη, στο «7th Athens Investment Forum»
Cenergy: Η Hellenic Cables προμηθεύει καλώδια υψηλής και υπερυψηλής τάσης στη Γαλλία
Τα καλώδια θα κατασκευαστούν βάσει υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και βιωσιμότητας στις εγκαταστάσεις της Hellenic Cables στη Θήβα για την επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας των οποίων επενδύει η θυγατρική
Premia Properties: Αύξηση 35% στα λειτουργικά κέρδη στο εννεάμηνο
«Η Διοίκηση παραμένει επικεντρωμένη στην αποτελεσματική υλοποίηση του business plan του Ομίλου», επισημαίνει η Premia Properties
Η Pfizer επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2026
H Pfizer σχεδιάζει την επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεών της σε μέρος της έκτασης όπου ήδη χωροθετούνται, στο «East Plaza Campus», εντός του 2026
DKG Development: Συνεργασία με την ισπανική LHG για δύο εμβληματικά ακίνητα στο Piraeús Gate
Η συνεργασία με την DHK Development σηματοδοτεί την είσοδο του ισπανικού ομίλου LHG στην Ελλάδα
Τι λέει η Ideal για τις συζητήσεις με CVC για την εξαγορά της «Μπάρμπα Στάθης»
«Δεν υπάρχει σήμερα, πληροφορία προς ανακοίνωση», αναφέρει η Ideal σε απάντηση της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
Frigoglass: Συμμετοχή στην BrauBeviale με νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Στη BrauBeviale θα λάβει μέρος η Frigoglass πλαισιώνοντας το Εκθεσιακό Κέντρο της Νυρεμβέργης στη Γερμανία στις 26-28 Νοεμβρίου