Τη συμβολή του συζητούμενου νομοσχεδίου στην επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων και στην ανάδειξη των λιμένων της βόρειας Ελλάδας σε κόμβους μεταφορών και υποδομών στη βαλκανική χερσόνησο, ανέδειξε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή.
Μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, και ειδικότερα για τις διατάξεις που αφορούν στον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «με την παρούσα κατάσταση, χρειαζόμασταν σχεδόν 16 χρόνια για ένα σιδηροδρομικό έργο, και μετά λέγαμε, γιατί η χώρα δεν έπαιξε το ρόλο της στη βιομηχανία των συνδυασμένων μεταφορών…».
Διαβάστε επίσης: Έργα 9,3 δισ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη έως το 2030
Getaway port η Θεσσαλονίκη
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «αναγνωρίσαμε εξ αρχής ότι η κατάσταση δεν προχωρά άλλο: εάν θέλουμε να δούμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται σιδηροδρομικά, ώστε να γίνει λιμάνι εξόδου όλων των προϊόντων από την βαλκανική, δηλαδή να γίνει ένα getaway port, πρέπει να κάνουμε το αυτονόητο. Τη σιδηροδρομική σύνδεση του. Αλλά όχι σε 15 χρόνια».
Σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει δημοπρατήσει το έργο, και έως το τέλος του 2028 θα είναι έτοιμο, επειδή ερχόμαστε με τη διαδικασία τη μελετοκατασκευής. «Με το κλειδί στο χέρι» δηλαδή, ώστε το έργο να τελειώσει με ένα κοινοπρακτικό σχήμα, και όχι με κατακερματισμό των εργολαβιών, για να γίνονται τα έργα στην ώρα τους, με βάση τους προϋπολογισμούς και με βάση τους διαγωνισμούς, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Mικρό παράθυρο ευκαιρίας
Επισήμανε μάλιστα ότι η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει «ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας». Εάν αυτά τα έργα δεν γίνουν στα επόμενα 6 χρόνια, η χώρα θα χάσει το πολύ σημαντικό «τρένο», να παίξει ρόλο σοβαρού κέντρου υποδομών και μεταφορών της περιοχής, είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: Πώς θα συνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, έργα που έχουν δημοπρατηθεί -την πεδινή σιδηροδρομική Εγνατία- και μετά με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας; Πώς θα γίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι κόμβος μεταφορών και υποδομών, και άρα κόμβος ενεργειακός για τη ευρύτερη περιοχή; Με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καταφέρνουμε να «μπαϊπασάρουμε» (παρακάμψουμε) τα στενά. Επομένως δίνουμε εναλλακτική δίοδο για πολλά προϊόντα, να βρουν είσοδο και έξοδο από το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, είπε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ