
Η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΟΛΘ Α.Ε.) ανακοινώνει πως το 1ο εξάμηνο του 2022 (6Μ 2022), σημειώθηκε συνολική αύξηση των εσόδων σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (6Μ 2021). Συγκεκριμένα, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου (περιλαμβάνει την μοναδική θυγατρική ThPA Sofia, το 100% των μετοχών της οποίας ανήκει στην μητρική) για το 6Μ 2022 ανήλθαν σε € 40,8 εκατ. (τα έσοδα της θυγατρικής ThPA Sofia προσέγγισαν τα € 0,64 εκατ.), αυξημένα κατά 9%, έναντι € 37,4 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν τα € 0,37 εκατ.) για το 6Μ 2021.
Για την μητρική εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε., τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε € 40,2 εκατ. για το 6Μ 2022, αυξημένα κατά 8,4%, σε σχέση με € 37 εκατ. για το 6Μ 2021. Τα έσοδα από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 7,1%, σε € 26,8 εκατ. για το 6Μ 2022 από € 25 εκατ. για το 6Μ 2021, ενώ τα έσοδα από τον Συμβατικό Λιμένα αυξήθηκαν κατά 7,3%, σε € 12 εκατ. για το 6Μ 2022, από € 11,2 εκατ. για το 6Μ 2021.
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Ενισχύεται η στρατηγική θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Τα έσοδα του Επιβατικού Σταθμού αυξήθηκαν σημαντικά κατά 86,4%, στις € 229 χιλ. για το 6Μ 2022, ενώ τα έσοδα Εκμετάλλευσης Χώρων αυξήθηκαν κατά 56,3%, στα € 1,1 χιλ. για το 6Μ 2022.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 3,5%, σε 229,4 χιλ. TEUs για το 6Μ 2022, από 237,8 χιλ. TEUs για το 6Μ 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες Συμβατικού Φορτίου που
διακινήθηκαν μειώθηκαν κατά 3,1%, σε 2.074 χιλ. τόνους για το 6Μ 2022, από 2.140 χιλ. τόνους για το 6Μ 2021 αντίστοιχα, οφειλόμενη κυρίως σε μείωση της διακίνησης νικελίου.
Στην εγκατάσταση του Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia, διακινήθηκαν συνολικά 3.623 TEUs, σημειώνοντας αύξηση 16,8%, έναντι 3.102 TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη
Αναφορικά με την κερδοφορία, τα μικτά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 2,8%, σε € 17,4 εκατ. το 6Μ 2022, από € 16,9 εκατ. το 6Μ 2021 και για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη επίσης αυξήθηκαν κατά 1,3%, σε € 17,7 εκατ. το 6Μ 2022, από € 17,5 εκατ. το 6Μ 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη-EBITDA για τον Όμιλο σημείωσαν αύξηση κατά 9,6%, σε € 16,7 εκατ. το 6Μ 2022, από € 15,3 εκατ. το 6Μ 2021 και για την Εταιρεία επίσης αυξήθηκαν κατά 6,9%, σε € 17,1 εκατ. από € 16 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 6Μ 2021.
Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων για τον Όμιλο αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,7%, σε € 9,6 εκατ. το 6Μ 2022, από € 8,1 εκατ. για το 6Μ 2021 και για την Εταιρεία επίσης αυξήθηκαν σημαντικά κατά 14,2%, σε € 10,2 εκατ. το 6Μ 2022 από € 8,9 εκατ. το 6Μ του 2021.
Αναφορικά με τις επιδόσεις της ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων οφείλεται μεταξύ άλλων και στις βελτιωμένες πρακτικές λειτουργικής διαχείρισης διακινουμένων εμπορευματοκιβωτίων και φορτίων του συμβατικού Λιμένα.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών
Το καθαρό πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το εξάμηνο του 2022 ανήλθε στα € 10,9 εκατ. και αφορά κυρίως δόσεις για την αγορά δύο νέων γερανογεφυρών STS (αγοραίας αξίας ~ € 15,7 εκατ.), την κατασκευή υποσταθμού υψηλής τάσης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, την αναβάθμιση της υφιστάμενης λιμενικής υποδομής στο κρηπίδωμα 26, την προμήθεια δύο
φορτηγών-ρυμουλκών (tractors) και δύο περονοφόρων μηχανημάτων. Επιπρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένονται προς το τέλος του έτους.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Θάνος Λιάγκος, επεσήμανε: «Υλοποιούμε ένα πολυεπίπεδο Επενδυτικό Πλάνο, με γνώμονα τον αναπτυξιακό ρόλο μας. Ήδη έχουμε επενδύσει περισσότερα από € 55 εκατ. για την αναβάθμιση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, από το 2018. Ξεπερνάμε τα σύνορα με δυναμικές κινήσεις εξωστρέφειας και δημιουργίας
συνεργειών που αναδεικνύουν το διεθνή προσανατολισμό μας και τη δέσμευσή μας στη δημιουργία αξίας τόσο για την ΟΛΘ Α.Ε., όσο και για τους εταίρους μας σε όλο τον κόσμο, στην περιοχή μας και την κοινωνία γενικότερα».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)