Η κλιματική αλλαγή τροφοδοτείται από την απελευθέρωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αυτές οι εκπομπές προέρχονται από κάθε τομέα της παγκόσμιας οικονομίας: ηλεκτρική ενέργεια, μεταποίηση, μεταφορές, γεωργία, βιομηχανικές διεργασίες. Συλλογικά, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αυξάνονται γενικά εδώ και δεκαετίες . Οι ακτιβιστές συχνά υποστηρίζουν τη χρήση λιγότερων και την κατανάλωση λιγότερης ως μια πιθανή λύση για την κλιματική αλλαγή.
Αυτή η ιδέα είναι δονκιχωτική, σύμφωνα με τον Μπιλ Γκέιτς, ο οποίος ίδρυσε το Breakthrough Energy , ένα επενδυτικό ταμείο για την κλιματική τεχνολογία και την καινοτομία, το 2015 και δημοσίευσε το «How to Avoid a Climate Disaster» το 2021.
Διαβάστε επίσης – Η startup του Μπιλ Γκέιτς που υπόσχεται επανάσταση στον κλιματισμό
«Δεν νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό να πούμε ότι οι άνθρωποι πρόκειται να αλλάξουν τελείως τον τρόπο ζωής τους λόγω ανησυχιών για το κλίμα», είπε ο Γκέιτς στον Akshat Rathi σε ένα επεισόδιο του podcast του Bloomberg, «Zero», που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη.
«Μπορείς να κάνεις μια πολιτιστική επανάσταση όπου προσπαθείς να πετάξεις τα πάντα, μπορείς να δημιουργήσεις μια κατάσταση τύπου Βόρειας Κορέας όπου το κράτος έχει τον έλεγχο. Εκτός από την τεράστια κεντρική εξουσία για να υπακούουν οι άνθρωποι, νομίζω ότι το πρόβλημα της συλλογικής δράσης είναι απλώς εντελώς αδύνατον να επιλυθεί», είπε ο Γκέιτς.
Διαβάστε επίσης: Ανάσα στις «πράσινες ταράτσες» αναζητούν οι πολίτες, σύμφωνα με έρευνα
Τα περισσότερα άτομα δεν πρόκειται να αλλάξουν την ατομική τους συμπεριφορά με τρόπους που τους καθιστούν λιγότερο άνετους προς όφελος ενός παγκόσμιου προβλήματος, είπε ο δισεκατομμυριούχος τεχνολόγος.
«Όποιος πει ότι θα πούμε στους ανθρώπους να σταματήσουν να τρώνε κρέας ή να σταματήσουν να θέλουν να έχουν ένα ωραίο σπίτι, και θα αλλάξουμε βασικά τις ανθρώπινες επιθυμίες, νομίζω ότι αυτό είναι πολύ δύσκολο», είπε ο Γκέιτς. «Μπορείς να το υποστηρίξεις. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό αυτό να παίζει έναν απολύτως κεντρικό ρόλο».
Ακόμα κι αν οι χώρες και τα άτομα που έχουν αρκετή αφθονία στη ζωή τους είναι σε θέση να κάνουν περικοπές, αυτό δεν θα θα εξασφαλίσει αρκετή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ώστε να περιοριστεί επαρκώς η κλιματική αλλαγή, είπε ο Γκέιτς και πρόσθεσε ότι ο ίδιος πληρώνει 9 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για να αντισταθμίσει τις δικές του εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
«Αλλά το να έχουμε μόνο λίγες πλούσιες χώρες, λίγες πλούσιες εταιρείες και λίγα πλούσια άτομα, που «αγοράζουν» την κατανάλωση για να μπορούν να πουν ότι δεν είναι μέρος του προβλήματος, αυτό δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση του προβλήματος», υπογράμμισε.
Η λύση, σύμφωνα με τον Γκέιτς, είναι η δημιουργία καλύτερων τεχνολογικών εναλλακτικών λύσεων όπου είναι η ίδια τιμή ή φθηνότερη η επίτευξη του ίδιου στόχου με τρόπο συνειδητό για το κλίμα. Ο Γκέιτς έχει μιλήσει εδώ και καιρό για το διάστημα μεταξύ του κόστους του τρόπου με τον οποίο γίνεται κάτι συμβατικά και του τρόπου με τον οποίο θα έπρεπε να γίνει με πιο πράσινο τρόπο, το «πράσινο πριμ». Για να γίνει ουσιαστική αλλαγή στην κλιματική αλλαγή, αυτό το πράσινο πριμ πρέπει σιγά σιγά να μειωθεί και στη συνέχεια να εξαλειφθεί σε όλους τους τομείς της οικονομίας, σύμφωνα με τον Γκέιτς.
Σε μια προσπάθεια να κλείσει αυτό το πράσινο premium, το επενδυτικό ταμείο του Gates, η Breakthrough Energy Ventures, τοποθετεί χρήματα σε startups σε πρώιμο στάδιο που εργάζονται για να δημιουργήσουν νέα μονοπάτια για την παραγωγή πραγμάτων ή νέους τρόπους να κάνουν πράγματα.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Γκέιτς άφησε να εννοηθεί ότι η Breakthrough Energy Ventures θα συγκεντρώσει ένα τρίτο κεφάλαιο μέχρι το επόμενο έτος για να συνεχίσει να επενδύει και να επιταχύνει την ανάπτυξη αυτών των startups για το κλίμα. Ανέφερε επίσης ότι η Breakthrough Energy πιθανότατα θα συγκεντρώσει χρήματα για να επενδύσει και σε εταιρείες μεταγενέστερου σταδίου. «Ακόμη και όταν η ώθηση στις επενδύσεις σε εταιρείες τεχνολογίας και κλίματος έχει μειωθεί λίγο, εξακολουθώ να πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να συγκεντρώσουμε τα χρήματα», είπε
Latest News
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα
Aπειλούνται εκατομμύρια ζωές από την κλιματική αλλαγή
Έρευνα κάνει μακάβριες προβλέψεις για το πώς η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει τον θάνατο εκατομμυρίων ατόμων
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex