Στους κερδισμένους του 2021 ανήκει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που μετά την πρόσφατη εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ετοιμάζεται να μπει στο κλαμπ των «μεγάλων».
Σημειώνοντας πολλαπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με το σύνολο της οργανωμένης λιανικής, η αλυσίδα των Άγγελου, Νεκτάριου και Δημήτρη Κρητικού, που ξεκίνησε πριν 77 χρόνια από ένα παντοπωλείο στην Αίγινα, εμφάνισε τζίρο το 2021 στα 419,80 εκατ. ευρώ έναντι 355,62 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (αύξηση 18,05% σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ – προμηθευτές: «Τρώνε» από τα κέρδη για να κρατήσουν τους καταναλωτές – Τι φοβούνται για το 2023
Υπενθυμίζεται ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ έκλεισε το 2021 με αύξηση πωλήσεων μόλις 1,3% σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 3,21 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα από 2,47 εκατ. ευρώ το 2020 (+ 29,98%).
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Οι εύθραυστες ισορροπίες των ομίλων αγορών και ο χορός των deals
Πιο εντυπωσιακή ήταν η πορεία που διέγραψαν τα αποτελέσματα μετά φόρων της αλυσίδας, που ανήλθαν σε 2,37 εκατ. ευρώ για την χρήση 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 54,36% συγκριτικά με το 2020 (1,53 εκατ. ευρώ).
30 νέα καταστήματα το 2021
Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται και το 2021, επενδύοντας στη δημιουργία νέων καταστημάτων και επεκτείνοντας το δίκτυό της μέσω εμπορικών συμφωνιών με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise).
Διαβάστε επίσης: ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Το πέμπτο deal και η αλλαγή πίστας
Το σύνολο των καταστημάτων που ξεκίνησαν την λειτουργία τους το 2021 ανήλθε σε 30, με το σύνολο των σημείων πώλησης που απαρτίζουν το δίκτυο της αλυσίδας (εταιρικά, αντιπρόσωποι, franchise) στο τέλος του 2021 να ανέρχεται σε 262.
Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα κατά τη διάρκεια του 2021 προέβη σε συνολικές επενδύσεις παγίου εξοπλισμού ύψους 12,8 εκατ. ευρώ.
Συνεχίζεται η ανάπτυξη
Η αλυσίδα και την τρέχουσα χρήση συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία, επενδύοντας και φέτος στην δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές όπου έχει μικρή η και καθόλου παρουσία, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των ήδη υφιστάμενων.
Ήδη στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους 2022 προστέθηκαν στο δίκτυο 20 νέα καταστήματα, 13 εταιρικά και 7 franchise, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.
Σταθεροποίηση με τάση ανόδου το 2022
Αναφορικά με την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της Κρητικός αναφέρει πως σύμφωνα με την μέχρι τώρα πορεία των εργασιών της αλυσίδας και τις συνθήκες της αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού, που μαστίζεται από την διεθνή οικονομική κρίση, προκύπτει ότι η τρέχουσα χρήση παρουσιάζει σταθεροποίηση με τάση ανόδου.
«Οι προοπτικές για το 2022 διαφαίνονται πολύ θετικές λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχημένη πορεία των τελευταίων χρόνων και το συνεχώς αυξανόμενο καταναλωτικό κοινό που ανταποκρίνεται στην πολιτική της εταιρείας μας, που αφορά την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας με ποιοτικά προϊόντα στην καλύτερη τιμή», επισημαίνεται.
Μέρισμα
Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος 780.000 ευρώ.
Αύξηση θέσεων εργασίας
Ο αριθμός προσωπικού της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ανέρχεται στα 2.460 άτομα, ενώ στις 31 Δεκεμβρίου 2020 ο αντίστοιχος αριθμός του προσωπικού ήταν 2.385 άτομα.
Τζίρος πάνω από μισό δισ.
Η εξαγορά των σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες και η ένταξη στο δυναμικό της των 52 εταιρικών καταστημάτων του ομίλου, καθώς και η διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους, σηματοδοτεί για την Κρητικός μια νέα σελίδα στην επιχειρηματική της διαδρομή.
Κι αυτό γιατί ενσωματώνοντας τον τζίρο του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, που έφθασε τα 100 εκατ. ευρώ το 2021 ξεπερνά το μισό δισ. ευρώ, ήτοι στα επίπεδα που «έκλεισε» η αλυσίδα Γαλαξίας (Πέντε Α.Ε.).
Μέσω της εξαγοράς η Κρητικός αποκτά 35 νέα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική έξι, ενώ αποκτά καταστήματα, μεταξύ άλλων, σε Κιλκίς, Πολύκαστρο, Αγρίνιο, Ιωάννινα, και Κρήτη.
Από το 2017 μέχρι σήμερα η Κρητικός τριπλασίασε τον αριθμό των καταστημάτων της πραγματοποιώντας πέντε εξαγορές μικρότερων αλυσίδων: τα βορειοελλαδίτικα σούπερ μάρκετ Γρηγοριάδης, την κρητική αλυσίδα CRM – Αριάδνη, την αλυσίδα Μέριμνα στην Αττική, τη θεσσαλονικιώτικη αλυσίδα ΜΑΚΟ και εσχάτως τον όμιλο σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό